Läheisille kertominen

Me ei todennäköisesti kerrota kenellekään ennen nt-ultraa. Jos jollekin, niin toiselle siskoistani. En sinänsä mitenkään vastustele, jos mies haluaisi esim. kavereilleen kertoa jo vaikka heti tänään, mutta en usko että haluaa. Eiköhän asia ole edellisenkin kerran julistettu jossain sivulauseen sivulauseessa tyyliin kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa. 😂

Esikoiselle kerrotaan sitten jossain vaiheessa nt-ultran jälkeen, jos kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Jos hän kertoisi sukulaisille silloin niin se olisi vaan hyvä mun mielestä, koin sen kertomisen jotenkin vähän piinalliseksi aiemmin. 🙈

Meidän esikoinen kun ei vielä ymmärrä tai kerro eteenpäin salaisuutta niin ei oo tarvinnu testejä piilotella. Oon kyllä levitellyt niitä tehokkaasti ympäri taloa. Tänäänkin sitten miehen kaveri oli yllättäen tullut kyläileen meidän ollessa ulkoilemassa esikoisen kanssa. Onneks ei ollut käyny yhdessä huoneessa, jossa ois ollu testejä pöydällä hienossa rivissä.🤣🫣 Ehkä ne vois edes laatikkoon piilottaa.

Me on kerrottu ainoastaan ystäväpariskunnalle ja toinen kaveripariskunta sai vahingossa tietää, kun vitsillä heitti että ”niin nyt oot raskaana” ja mentiin molemmat miehen kanssa aivan lukkoon 😂 Itsellä on omien vanhempien kanssa välit poikki, mutta odotan innolla, että päästään miehen vanhemmille kertomaan. He on ottaneet mun lapsen niin hyvin vastaan ja taitavat jo vähän odottaakin tätä uutista. Varhaisultran jälkeen mahdollisesti kerrotaan, koska tuo oma lapsi on sellainen papupata. En ole lapselle edes kertonut, mutta on nähnyt raskaustestit ja kysyy välillä, että joko se vauva tulee 😆

Ideoita kaipailen kyllä miehen vanhemmille kertomiseen. Olisi kiva tehdä jotain erikoisempaa, kuin vain kertoa suoraan.

Meidän esikoinen kun ei vielä ymmärrä tai kerro eteenpäin salaisuutta niin ei oo tarvinnu testejä piilotella. Oon kyllä levitellyt niitä tehokkaasti ympäri taloa. Tänäänkin sitten miehen kaveri oli yllättäen tullut kyläileen meidän ollessa ulkoilemassa esikoisen kanssa. Onneks ei ollut käyny yhdessä huoneessa, jossa ois ollu testejä pöydällä hienossa rivissä.🤣🫣 Ehkä ne vois edes laatikkoon piilottaa.
Mie oon kans levitellyt testejä pitkin poikin. Aina saa paniikissa niitä keräillä kun näkee, että joku kaveri onkin tulossa yllätysvierailulle 😂

Mä oon kertonut vain yhdelle ystävälle jonka kanssa jaettu samanlaista yrityshistoriaa... Muille kerrotaan aikaisintaan nt-ultran + niptin jälkeen. Esikoiselle kertominen onkin hyvä kysymys, se tieto lähtee kyllä sitten varmaan leviämään. 😅 Hän on kyllä aina silloin tällöin sanonut mulle, että "äiti, haluan pikkusiskon" ja tärkein pehmolelunsa toimittaa pikkusiskon virkaa. 🥲

Mä olen kertonut nyt muutamalle ystävälle, jotka tiesi myös edellisestä keskenmenosta. Kun viimeksi tammi/helmikuun vaihteessa tulin raskaaksi, oltiin ajateltu, ettei kerrota oikeastaan kenellekään ennen nt-ultraa ja sinne asti ei tosiaan päästy. Nyt luulen, että kerrotaan esim. isovanhemmille varhaisultran jälkeen heinäkuun alussa, jos vaan vu:ssa viikolla 9 kaikki näyttää hyvältä.

Meillä on tosiaan 4- ja 6-vuotiaat ja koitetaan varmaan pitää salassa heiltä nt-ultraan saakka. Eivät tienneet siis myöskään tuosta edellisestä raskaudesta ja musta se oli ihan hyvä.

Me ollaan nyt päädytty siihen, että kerrotaan mun vanhemmille juhannuksena. Jos siis vaan kaikki on OK varhaisultrassa! Menee muuten syöminenkin jo vaikeaksi, kun herättäisi hieman ihmetystä, jos yhtäkkiä kieltäydyn mun suurimmista herkuista (vuohenjuusto, aurajuusto, lakritsi)..

Mä oon kertonut siskoille ja sitten heti heidän jälkeen tietenkin miehelle🤣🤣🤣
Lapsille ja muille vasta sitten ekan ultran jälkeen kun isoimmat riskiviikot on takanapäin.

Huh huh, en nyt siis ollut ajatellut omalle äidille vielä kertoa, mutta tänään oltiin syömässä ja se sitten vaan jotenkin tuli mun suusta, kun äiti oli just kertonut että mun pikkuserkulle on tulossa lapsi 🙈 Äiti onnitteli kyllä, mutta niin kun olin ajatellutkin, ei mitään ilon kiljahduksia kuultu.. Noh nytpä on tuokin hoidettu ja osaan jo varautua hänen asenteeseensa raskautta kohtaan 🤷

Oon kertonut muutamalle läheiselle ystävälle kun ollaan nähty, ovat tienneet yrityksestä ja tiedän että he haluaa ja osaa olla tukena jos jotain käykin. Tulevana viikonloppuna on yhden ystävän juhlat jossa myös paikalla muita ystäviä, luulen että siellä kerron heille, varmaan osaavat kyllä arvatakin alkoholittomuudesta :D Alustavasti ollaan puhuttu että perheille ja kavereille kerrotaan ekan ultran jälkeen, jos vain pystytään perheiltä pitää salassa siihen asti.

Miehelle kerroin jättämällä testitikun vessaan näkyville. Suht pian hän sen sieltä oli bongannut ja tuli hymyillen suukottamaan, huomautti myös, että kannattaa varmaan se siirtää piiloon. Ei ole siis tarkoitus kertoa nuorisolle ihan vielä. Iltatähden odotuksesta kerrottiin isommille jo aikaisilla viikoilla, koska koin piinalliseksi salailla sitä onnea kotona ja esim. ostoksiani. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Viime syksyn raskaudesta kerroimme nuorisolle vasta varhaisultran jälkeen rv 9. Sitten rv 13 todettiin kkm ja koska emme olleet kertoneet raskaudesta perheen ulkopuolisille, en pystynyt kertomaan keskenmenostakaan. Vasta laskettuna päivänä paljastin asian somessa ystäville, sukulaisille ja muille seuraajille.
En tiedä milloin tällä kertaa kertoisin perheemme ulkopuolisille. Varmasti ainakin varhaisultraan odotetaan.

Mä oon aika avoimesti kertonut Siskolle, serkulle ja läheisimmille kavereille tilanteesta.
Ollaan tässä hoidoissa oltu jo pari vuotta nii en olisi osannut olla hiljaa😅😂

Katsotaan koska uskalletaan vanhemmillemme kertoa uutiset.. ehkä sit lähempänä 12viikkoa. Puolisolla jos kysyisin nii hän olisi sitä mieltä että soitetaan ehkä si synnäriltä tai kun ollaan päästy sieltä kotiin😅😂😂😂

Ollaan vasta parille hyvälle ystävälle kerrottu tästä raskaudesta. Miehen vanhemmille ajateltiin kertoa varhaisultran jälkeen, sikäli mikäli kaikki on hyvin. :Smiling Face With Smiling Eyes: Muille sukulaisille tarkoitus kertoa elokuun lopulla, kun on eka varsinainen ultra ja 1.kolmannes ohi.

Toistaiseksi miehen lisäksi tietää kaksi parasta ystävää, joista toinen oli seurassani kun tein testin.
Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon ennen kuin oltiin kovin monelle kerrottu (samat ihmiset tiesivät kuin nyt). Pelottaa siis miten tässä käy ja kenelle milloinkin kertoisi. Olen näkemässä kahta läheistä ystävää tulevana lauantaina jolloin on 8+0, mutta emmin vielä uskallanko kertoa.

Meidän lisäksi raskaudesta tietää mun yksi ystävä. Läheisille varmaan kerrotaan nt-ultran jälkeen ja muille sitten kun alkaa näkyä. Viimeksi kerroin rakenneultran jälkeen, mutta eikös toisen lapsen kohdalla ala näkyä jo aika aikaisin?

Edellisestä raskaudesta kerrottiin molempien vanhemmille joskus rv8 tuntumassa muistaakseni, kun oltiin miehen perheen kanssa lähdössä reissuun ja se olisi siellä tullut ilmi kuitenkin. Joten nähtiin tasapuolisena kertoa molempien vanhemmille. Yksi ystäväni kanssa sai tietää jo lähes heti plussan jälkeen, kun oli illanistujaiset joihin tulinkin autolla vaikka suunnitelmat olivat ihan muut. Muille ystäville ja sisaruksillemme kerrottiin nt-ultran jälkeen.

Nyt ollaan menossa parin viikon päästä varhaisultraan ja vähän houkuttaisi lähimmille kertoa sen jälkeen jo, jos sieltä saadaan hyviä uutisia. Lähimmäiset ovat eläneet niin isosti mukana viimesyksyn menetyksessämme, että olisi ihana jakaa tämä pieni salaisuus ja suuri ilo heidän kanssaan.

Muuten odotellaan varmaan kertomisten kanssa pidempään. Töissä tosin pitää esimiehen kanssa asia ottaa puheeksi varmaan kohtalaisen pian, kun vaikuttaa työtehtäviin ja jo ihan lomasuunnitelmien laatimiseenkin.

Ensimmäisessä raskaudesta kerrottiin vasta sitten kun oli pakko eli joskus 20+ viikoilla. Todella hoikka ja taaksepäin kallistunut kohtu niin eipä näkynyt mihinkään. Ja samalla tyylillä nytkin mennään. Toki ehkä esikoiselle kerrotaan vähän aiemmin.

En tiedä yhtään missä vaiheessa olisi ajankohtaista kertoa.. edellisestä kerroin vaihtelevasti, mutta pääosin vasta yli rv20. Viimeiselle ehkä rv32. Töissä oli pakko kertoa vähän aiemmin, kun en voinut kaikkea siellä tehdä.. lapset sai tietää pari - kolme kuukautta ennen laskettua edellisessä.

Nyt kaksi ystävää tietää (7+0), koska ollut tilanteita joiden vuoksi pakko kertoa. Toisen kanssa käydään ratsastamassa yhdessä ja raskauksien aikaan en ole ratsastanut ollenkaan. Ja toisen kanssa oltiin syömässä ja perinteisesti minäkin otan viinilasin ruoan kanssa ja otin alkoholittoman. Hän kysyi suoraan. 🤭🤣

Takaisin