Olen sellainen henkilö, että en halua kertoa kaikkea eteenpäin. Tiedän, että olisin saanut kovasti tukea keskenmenoihin äidiltäni, koska hänkin on kokenut niitä. Mutta äitini on juoruilija, hän ei pidä asioita itsellään, eli jos kerron äidille niin koko perhe tietää. Ja minä vihaan sääliä. "Voi sua raukka!" Siis mä inhoan yli kaiken sitä että muut katsovat sinua ja tekevät päätelmiä, että lapsettomuuteni johtuu painostani, iästäni yms. Olen vain 34 ja pitäisi olla paljon aikaa vielä jäljellä, mutta tuntuu siltä että ei kohta ole enää. Kolme vuotta olemme yrittäneet.
Tiedän, että jonkun kanssa pitäisi puhua mutta ei kukaan muu voi auttaa minua tässä ajatuksissani kun se toinen henkilö, joka on tässä mukana, eli mieheni. Eilen käytiin ensimmäistä kertaa lapsettomuuskäynnillä yksityisellä ja sain tietää, että minulla on polyyppi kohdussa, joka taas voi estää munasolun kiinnittymistä. Mielessäni kävi kaikki syöpäasiat läpi, vaikka lääkäri siinä sanoi ettei ole hätää ja tämä on vain solukertymä. Ajatukset pysyivät positiivisina vielä, vaikka nyt pitää olla sörkittävänä taas hieman lisää.
Jos joskus tulen raskaaksi, niin tämän takia on ainakin tehty työtä, tutkittu, sörkitty ja kärsitty fyysisesti ja psykologisesti!
En halua jakaa tällaisia asioita eteenpäin, ennen kuin tiedän miten tämä loppuu. Mulla on kaksiskenaariota mielessäni: Tulen raskaaksi ja kerromme ehkä rakenneultran jälkeen vasta. Tai en tule raskaaksi ja kerromme, että adoptoimme lasta. Sitten saavat jakaa miten heidän 9 kuukautta ilman onnistumisia oli kauheita ja etteivät voi kuvitella millaista on kokea näin monta vuotta ilman.
EDIT: ja olen bonus äiti ihanalle pojalle, mutta valitettavasti se ei ole täysin sama asia. Haluaisin kokea kaiken ihanan ja kauhistuttavan raskauden asioita, ei vain kasvatusta.