Lääkkeellinen tyhjennys, kauan olen imettämättä?

Chimichanga

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2022
En löytänyt oikein mistään mitään ohjeita enkä muistanut kysyä lääkäriltä eikä kukaan nyt pääsiäispäivinä mulle vastaa. Niin täällä joku tietää. Kauan pitää vältellä imetystä? Siis jos kiakki menis suht normaaliin aikatauluun eli tyhjenis siinä vuorokauden sisään... 1,5v lapseni on saanut multa maitoa päivin öin aina halutessaan. Ei ikinä tuttipullosta. Pillipulloa ei osaa käyttää.Nyt täytyy jotenkin selvitä tästä tauosta tai sitten tää on karu lopetus. Eikös se imetys provosoi sitä jälkivuotoa että voi tulla runsaasti? Mitä ohjeita ootte saanu imetykseen ja miten olette selvinneet? Arviolta 6vkon ikäinen vauvanalku kyseessä.
 
Ei tarvitse vältellä imetystä ollenkaan. Potilasohjeessa sanotaan, että imetystä voi jatkaa normaalisti. https://www.kaypahoito.fi/nix01924

Imetys aiheuttaa oksitosiinin erittymistä, ja se on hyvä juttu tyhjentymisen kannalta, koska oksitosiini voimistaa kohdun supistelua, jolloin se tyhjenee tehokkaammin. Kun kohtu on tyhjentynyt ja supistunut, loppuu vuotokin.

Silloin kun olin sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä, sain oksitosiinia suoraan suoneen, jotta vuoto saataisiin rauhoittumaan, koska vuodin liikaa.
 
Mä sain ohjeen, että 4h tauko cytotecin ottamisen jälkeen. Kätilö tarkisti tämän teratologisesta tietopalvelusta. Muuten ei rajoitteita. Mulla myös lapsi oli tuolloin sen 1,5v.
 
Hyvä tietää kun mulla saattaa olla sama edessä. :sad001 Tässä vielä odotellaan varmaan pari viikkoa.
 
Takaisin
Top