Lääkärikäynnit

Evelin14

Jostain jotain jo tietävä
Mulla on ens viikolla eka lääkärikäynti ja siellä tehään kuulemma sisätutkimus. En oo koskaan ollu edes gynellä joten vähän jännittää tai inhottaa ajatus sisätutkimuksesta.

Onko teillä jo ollu tai ootteko ollu aiemmin? Kokemuksia?

Tiiän että niistä voi myös kieltäytyä mutta neuvolassa sanottiin et ois kuulemma hyvä tää ku en oo koskaan käyny gynellä. Onkohan oikeesti tarpeellinen?
 
Miljoona kertaa tehty. Ei oo musta mitenkään paha.
Musta hyvä että tehdään jotta nähdään kohdunsuun tilanne :-)
Jos jännittää niin kannattaa varmasti mainita siitä ennen tutkimusta.
 
Mä vihaan gynetutkimuksia, mut tuo on aika tarpeellinen ja siks meen sinne (ois parin viikon päästä). Ja jos et oo koskaan ennen ollu niin sitten varsinkin kannattaa sinne sisätutkimukseen mennä.
 
Kannattaa vielä käynnillä sanoa, että on sun ensimmäinen gynetutkimus niin lääkäri varmasti kertoo tarkemmin mitä on tekemässä.
 
Muistan vieläkin, miten muakin ekalla kerralla jännitti, kun ei yhtään tiennyt, mitä tehdään jne. Sanoin lääkärille, että jännittää, eikä koskaan ole tehty aiemmin tutkimusta. Hän tarkkaan kertoi, mitä tutkimus pitää sisällään.

Kun piti tutkimus tehdä, niin jännitin kaikilla lihaksilla vastaan, eikä meinannut tulla mitään. Muistan aina, miten lääkäri käski vetää syvään henkeä ja puhaltaa hitaasti ulos. Ulos-hengityksen aikana kroppa rentoutui niin, että sai tehtyä tutkimuksen aivan hyvin. Siitä lähtien oon sitä kikkaa käyttänyt joka kerta. Myös synnytys-supistusten aikana. Rauhallinen hengitys rentouttaa kroppaa ja supistukset on helpompi kestää ja ne avaa paikkoja..

Tsemppiä tutkimukseen! :)
 
Takaisin
Top