Kysymys viisaammille

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Elikkäs, keskenmeno tällä hetkellä päällä, vuodan nyt kolmatta päivää. Yksi asia kuitenkin askarruttaa tässä.
Eli vuoto alkoi rv 8+6, jolloin tuli kaksi isoa "klönttiä" joten arvelin että tässä oli isoimmat, nyt jonkun aikaa kestäisi jälkivuoto.. Mutta tänään on tullut toiset kaksi 2-3cm pitkää "klönttiä", joten voiko olla mahdollista että minulla oli kaksosraskaus ja molemmat menetyivät? Vai kuinka paljon yhdestä sikiöstä tulee noita  klönttejä? Onhan se tietysti yksilöllistä miten paljon yleensä vuotoa tulee mutta haluan jotain suuntaa antavaa tietoa. Mitenkään tätä asiaa ei voi selvittää mutta kunhan vain omassa päässä saa miettiä asiaa.
Ensimmäinen keskenmeno joten kaikki ihan uutta. Pahalta tuntuu ja luulen että tämä jättää pysyvän haavan meidän perheeseen. Mutta nokka korkealla uuteen yritykseen kunhan se meille suodaan.
 
Mulla kun oli tuulimunaraskaus 11/09 ja se keskeytettiin lopulta lääkkeillä kun ei tullutkaan itsekseen ulos (vuoto alkoi siis jo 5+2 viikolla itsekseen) niin kyllä niitä klimppejä ja klönttejä tuli aivan valtava määrä ja useamman päivän ajan ja lopulta sitten jouduinkin kaavintaankin vielä. Ja viikkoja oli siis äärimmäisen vähän. Eli kyllä noilla viikoilla on mahdollista että yksöisraskaudessakin tulee useampia isompia tuotoksia.

Jaksamisia ja haleja sinne!
 
Ne klimpit ovat hyytynyttä kohdun sisäpuolen limaa ja verta, vaikka tuntuvatkin tosi kiinteältä. Sikiöpussi tuossa raskauden vaiheessa on ihan sellainen ylimmän nivelen kokoinen vieläkin kovempi "pussi" joka helposti jää huomaamatta. Itse olen kokenut neljä alkuraskauden keskenmenoa, ja kerran pidellyt sitä kämmenellä - kolme kertaa se on valunut muun mukana viemäriin huomaamattani. Huokaus.... raskasta on näitä ajatella :-/ 

Niitä kovia klimppejä, hyytymiä, voi tulla vaikka kuinka monta, eikä niistä voi päätellä miten pitkälle raskaus oli ehtinyt (onhan mahdollista, että alkio on kuollut jo pari viikkoa aiemmin ennenkuin kohtu alkaa tyhjetä), tai kuinka monta alkiota kohdussa oli. Ja joillain ei tule hyytymiä yhtään, vain valuvaa verta. 

Sulla varmaankin jo vuoto loppunut tai loppumaan päin. Voimia! Olen pahoillani puolestasi. 
 
Takaisin
Top