kysely toisesta sektiosta

hansu86

Silmät suurina ihmettelijä
en oikein tiedä onko toi aihe ihan hyvä mut menköön.
sitä vaan onko jollain teistä jouduttu tekemään kahta sektiota peräkkäin? (eka 07)
sit tää jos paikat ei kestä.
tarkoitan että eka oli pakko tehä kun itse pyysin koska kohdunkaula oli 8cm auki ja tuntui että on pakko ponnistaa.lääkärit sanoi sen jälkeen että hyvä kun pyysit sektiota kun vaapilla oli liian lyhyt napanuora ja jouduin makaamaan viikon verran ja syömään siellä särkylääkkeitä vaikka ei ollut mitään kipuja. nyt vähän hirvittää jos ne joutuvat tekemään sen sektion.
ai niin mun raskausviikot on 35+4 ja laskettuaika on 25.03
 
öö.. siis mikä siinä pelottaa? Tehtiinkö sulle hätäsektio, eli leikkausarpi pystyyn vai mitä ihmettä??

No mutta mulla on siis molemmat muksut tehty sectiolla, koska lantio niin kapea, että normi synnytystä en pysty tekemään, eli myös tämä tuleva synnytys tulee olemaan sectio.
Ensimmäistä muksua yritettiin synnyttää kaks vuorokautta, kunnes kohdunsuun ollessa 9cm auki, lekuri päätti että tehdään sectio. Se oli kiireellinen (ei hätä), että tuo leikkausarpi menee poikittain. Makasin sairaalassa 7pv, 3pv kivun takia, loput kun en tajunnut että sieltä vois lähteä poiskin. Siis suositus on, että 7pv section jälkeen siellä tulis maata, mutta ei siellä tarvitse olla, jos vointi on hyvä. Seuraava raskaus alko menemään samanlailla kuin edellinen, ja aattelin että kaikki ei oo ok. Sf-mitta huitelee omia sfäärejään koko raskauden ajan. Noh.. hyvä että tutkivat, koska totesivat tuon ahtaan lantion. Olis taas tarvinnut turhaan ähistä se pari pv siellä synnytyssalissa. Eli seuraava olikin sitten suunniteltu sectio, jonka aikana ne myös kattoivat tuon edellisen section arpeutumisen ja kohdun kunnon. Kieltävät tarvittaessa synnyttämästä enempää ja olen myös kuullut, että tekevät myös samalla äidin niin halutessa sterilisaation (paikat valmiiks auki).
Joskus muinoin sanottiin, että sectiolla saa tehdä vain kolme lasta, mutta tuo ei enää pidä paikkansa. Tilanne katotaan jokaisen äidin kohdalla erikseen tuolla salissa arvioimalla kohdun kunnon. Eli niitä lapsia tosiaan voi tehdä keisarinleikkauksella vaikka sen 5 mistä ne puhuu siinä idiootissa zumba-mainoksessa [:D]
Mulla kahdella ensimmäisellä ikäeroa 1v 2kk, eli melkosen peräkkäin nuo on saanut alkunsa, ja mun paikkani kestivät tuon raskauden ihan hyvin. Eli eiköhän ne sullakin kestä. Ja onhan niitä monia, joilla ensimmäinen on ollut sectio ja toinen normisynnytys... ja toisinpäin. Me naiset taidetaan oikeesti olla ihme kapineita, kestetään vaikka mitä.. Eli huoli pois vaan, hyvin se menee [:)][:)]
 
kiitos tosta vastauksesta[:D] edellinen kokemus ei vaan ollut sellainen mitä silloin odotin (ja käynistys)kun itse jouduin vaatimaan sectiota. lääkärit tuntui olevan epäpäteviä joensuun keskus-sairaalassa. toivottavasti kuopiossa osaavat asiansa paremmin. olenhan mie miettinyt sitäkin että synnyttäisin täällä kotona, mutta pitää vielä miettiä.
kyllä vaavi mahtuis tulemaan alateitsekun hänen arvoi paino oli tällä hetkellä 2.200grammaa.
 
Jep. Samaa se oli täällä. Ensimmäinen meni pari vko yli, ja käynnistettiin lopulta. Kaksi päivää sitä siellä puhisin, joten tuo kokemus ei todellakaan ollut sellainen kuin odotin. Ihan kamala kaiken kaikkiaan. Ja mullakin ne sanoi, molemmista, että kyllä se lapsi sieltä mahtuu, vaan onneks pidin pintani. Laittoivat mut oikeen röntgeniin ja kattoivan sen avulla tuota mahtumista. Ja tulos olikin, että alhaalta ipana mahtuu hyvin, mutta ylhäältä ei mitään toivoa. Ts. nuo ei myöskään laskeudu missään vaiheessa, vaan möllöttävät vähemmän kiltisti tuolla lähellä kaulaa [:D][:D] Voit kuvitella että närästys oli loppuvaiheessa jatkuvaa.

Ja oli se toiminta sen ensimmäisen kanssa muutenkin melko sekasortosta siellä sairaalassa, kun kukaan ei oikein tiennyt mitä pitäs tehdä. En muistele sitä kokemusta mitenkään lämmöllä [:@]
 
Lähipiirissäni kaksi naista on saanut kumpikin molemmat lapsensa sektiolla kahden vuoden välein. Ei ongelmaa.

Asiaa sivuten: Miksi muuten kirjoitatte sektion c:llä, kun se suomeksi kirjoitetaan k:lla? Voi olla, että jossain lääkäein kirjoittamassa lääkärilatinatekstissa käytetään sectio caesarea- termiä, mutta sektio on suomeeksi sektio.

Ja ei, ei minua kauheasti häirinnyt, mutta vähän kumminkin... [:D]
 
hahahah.. tosiaan, enpä ole koskaan asiaa miettinyt, lukenut sen vaan tuolta lekurin/neuvolan papereista, joten kirjottanut itekin sen aina noin
 
ALKUPERÄINEN: katusutariina

hahahah.. tosiaan, enpä ole koskaan asiaa miettinyt, lukenut sen vaan tuolta lekurin/neuvolan papereista, joten kirjottanut itekin sen aina noin


[:D]
 
Mulla kanssa tehty kaksi sektiota vuosina 2005 ja 2006, eikä mitään ongelmaa ollu. Oli jopa jotenkin helpottavaa mennä toiseen synytykseen, joka oli suunniteltu sektio. Tiesi tasan tarkkaan mitä tuleman pitää ja oli tosi rauhallinen olo. [:)][:)]

Nyt jos tämä alullaan oleva raskaus tästä normaalisti etenee, tulee lokakuulla ajankohtaiseksi kolmas sektio. Eikä kyllä jännitä yhtään... tuttua hommaa jo. [:)]
 
Takaisin
Top