KYS

Lumikki84

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei,

täällä ollaan menossa ensikertalaisena KYS:iin synnyttämään. Olisi mukava kuulla kokemuksia sairaalasta sekä onko miten mahdollisuuksia saada perhehuonetta ym. ?
 
Moi!

Täälläkin eka kertaa menossa KYS:iin synnyttämään ja ois kiva kuulla noista jutuista kanssa. :)
Jännät ajat eessä :)
 
Itselle ainakin jäi pääpiirteittäin hyvät kokemukset kyssistä. Toki usein siellä on kova ruuhka, varsinkin synnyttäneiden osastolla, mitä itellä kokemusta ja ystäviltä kuullut. Mutta onhan se on isolla alueella ainut synnytyssairaalakin, että ihan normaalia.
Me saatiin perhehuone, tosin vasta seuraavana päivänä tytön syntymästä, et ekan yön mies joutu käymään kotona nukkumassa, kuudenkymmenen kilometrin päässä. Ja se huone missä ekaks olin nii oli tosi ahdas et kolmen naisen huoneessa meitä oli viis aluks. Osastolla hoitajat oli enimmäkseen mukavia, yks aika *usipäinen vanhempi nainen siellä sillon oli.

Synnärin puolella taas koko henkilökunta oli tosi mukavia. Toki sielläkin kova kiire välillä. Ainut asia oikeestaan mikä jäi kaivelemaan oli se, et olin joka kerta äippäpolilla kun oli kysytty et haluanko opiskelijoita seuraamaan synnytystä sanonu et EN ja saman sanoin kun tulin synnyttämään ja vielä huoneeseen päästyänikin, niin silti sieltä sit jossain välissä paukahti ovesta se kymmenkunta opiskelijaa paikalle, ilman sen kummempia ilmotuksia. Siinä vaiheessa olin niin puhki ja melkosen kovassa kuumeessa, et ei pahemmin ollu voimia alkaa asiasta raivoomaan, minkä kyllä normaaliolosuhteissa varmasti oisin tehny. Mutta jos jotain positiivista siitäkin etitään nii eipä oo sen jälkeen haitannu opiskelijoiden tekemät tutkimukset tai niiden paikalla olo pahemmin missään. :D
Tällä kertaa kyllä kirjotan varmuuden vuoks vielä miehelle muistilistan asioista et miten haluun niiden menevän etc, et jos sattuu käymään niin et en ite jaksa alkaa jotain asiaa korjaamaan,vaatimaan yms, niin mies voi sit sen tehdä mun puolesta.:D

Mut siis kaikenkaikkiaan kyl positiivinen kokemus jäi kyssistä, että ihan rauhassa vaan synnyttämään. :)
 
Hei, mukavaa kuulla kokemuksia :)!

Meillä ei välimatka sairaalaan ole pitkä, asumme tässä Kuopiossa ihan, joten olen ruvennut epäilemään riittääkö perhehuoneita meille Kuopiolaisille. Se on ymmärrettävää, että ulkopaikkakuntalaiset ovat ensisijalla.

Mitähän toivomuslistaan pitäisi kirjoittaa.. olen kirjoittanut toistaiseksi vain Pikkuhaikaraan, toiveen ettei episiotomiaa tehtäisi.

Esityksiä mitä pitäisi huomioida otetaan vastaan.. :)
Kaikki on niin uutta ja jännää...
 
Juu mekin nykyään asutaan onneks tässä melko lähellä kysiä, ei tartte pelätä et millon pitää lähtee et kerkee tms... Mut kyllä kuulemma melko hyvin saa kuopiossa asuvatkin perhehuoneita, varsinkin jos on esikoinen tulossa. Tietysti varmasti riippuen just tosta et onko ruuhkaa vai ei.. :)
 
Juu, on varmasti helpompi miettiä lähtö sairaalaan kun välimatka lyhyempi...

Oi, olisi niin kiva saada se perhehuone <3

 
Täälläkin kokemusta kys:istä. Ja todella positiiviset kokemukset meillä ainakin. Ensiksi olin pari päivää synnyttämättömien osastolla käynnistyksessä, hoitajat todella ystävällisiä ja mukavia, toki huonoja päiviä sattuu myös niille joten en siitä sen kummemmin piitannut. Pääasiassa kuitenkin sai hyvää hoitoa.
Salissa meillä oli kätilönä nuori, todella ihana nainen jonka haluaisin myös seuraavaan synnytykseen, voi kun voisi valita. :) Meillä ei kerenny olla kun se yksi ja sekin loi turvallisuuden tunnetta kun kovin moni eri hoitaja ei rampannut huoneessa. Mitä muita avustavia hoitajia näin, kaikki heistä oli todella mukavia eikä kukaan näyttäny hapanta naamaa.
Me oltiin perhehuoneessa sen kaksi vuorokautta mitä oltiin siellä. Ja se oli todella ihanaa, koska mies olis joutunu lähtee kotiin sillon viiden aikaan aamulla kun päästiin osastolle ja koti kun on 100km päässä niin ei olis paljoa lohduttanut. Perhehuoneessa saatiin kyllä olla rauhassa, tietty ne "pakolliset" jutut tehtiin ensin hoitajan avustuksella ja aina jos soitti kelloa, apu tuli äkkiä. Ja sielläkin hoitajat pääasiassa nuoria, mukavia hoitajia. :)
Me oltiin tosiaan elokuussa ja ei nähty yhtään opiskelijaa. Varmaan sattu just sopivasti että opiskelijat oli lomalla tms..

Eli kaikinpuolin hyvä mieli jäi ekasta reissusta, toivottavasti toinen on samanlainen. :)
 
Mie pääsin eilen Kysistä pois, enkä siis synnyttämään sinne nyt päätyny. Tykkäsin kyl sairaalasta ja henkilökunnasta. Ei jääny sen puolesta huonoja muistoja.

Hirveä ruuhka siellä tosin tällä hetkellä on! Mutta niin on kuulemma myös esim. Helsingissä ja Tampereella! Kuulemma Tampereeltakin koittavat Kysiin lähettää porukkaa kun ei meinaa tilat riittää. Joten varautukaa siihen, että salit on täynnä! Niin oli ollu monena yönä tuossa, ja ei kiireiset oltiin sit siirretty osastolle lepäämään. Osastokin niin täynnä koko ajan, ettei meinaa sänkyjä riittää kaikille..

Mut jooh.. Jospa se tuosta ehtisi rauhoittua, ennenkuin teidän on sinne aika mennä! :)
 
Kysissä kolmesti synnyttänyt ja hyvä paikka se on. :) Hoitajat pääsääntösesti olleet mukavia ja koskaan ei ole huonoa kätilöä kohdalle sattunu. "uusintakierroksella" olevat äidit saavat olla todellakin rauhassa. :D Normaalit kierrot tekevät ja satunnaisesti saattavat ovelta huikata et onks kaikki hyvin? Jos kipulääkettä tarttee niin paree soitella ite kelloa tai käydä pyytämässä kun jäädä odottamaan et joku tulee. :) Ja ite oon tykänny siitä että siel ei niitä hoitajia ramppaa "turhaan". Ja näin siis ollut ainakin mun toisessa ja kolmannessa synnytyksessä tai siis osasto ajassa ja oletan et näin on myös nyt 4. Esikoistaan hoitavien kanssa ovat sitten enemmän tekemisissä ja käyvät vauvan hoitoa jne läpi. :)
 
Oon kuullu yheltä kaverilta jostain kauhukätilöstä joka on siellä Kysissä. Hän ihan varotti kertomalla mulle sen nimenkin... oli kyl tehnytkin vääriä päätöksiä toimissaan siinä suhteessa et tämä kaverini on pitkään joutunu seuraamuksista kärsimään. Mut siis toivon, että tämäkin tyyppi on nyt vuosien varrella tajunnut jo virheensä!
 
Takaisin
Top