KYS:in lapsettomuushoitojen jonot

Ä

Äipäksi

Vieras
Onko kellään tietoa, kuinka pitkät on lapsettomuushoitojen jonot Kuopiossa tällä hetkellä? Tarvitsemme luovutettuja siittiöitä, jos se vaikuttaa aikatauluun jotenkin.
KYS:in kirjeessä luki vain että yli 3kk jonot on.
 
Hei, me ilmottauduttiin ivf-jonoon lokakuun puolivälissä ja tammikuun menkoista alkaa hoito. Eli tosi maltillinen jono on, se 3 kk. Lahjasiittiöistä en tiedä, mutta jos siellä polilla on tiedossa, että tarvitsette niitä, tuskin ne lyhyttä jonoa lupaa turhaan.
 
Kiitos vastauksesta! En tosiaan tiedä kuinka paljon yli 3kk tuo jono on, mutta olen varautunut että välttämättä vuoden sisällä ei päästä ns tositoimiin. Kirjeessä luki vain, että jono on yli 3kk.
Osaatko vielä sanoa että mitä lähetteen jälkeen seuraavaksi tapahtuu? 😄 Tai että kuinka monta lääkäriaikaa mahdollisesti on käytävänä siellä ennen ensimmäistä hoitokertaa?
Aiemmin olen raskautunut nopeasti, mutta edellisen lapsen syntymästä on jo lähemmäs 10 vuotta.
 
Kiitos vastauksesta! En tosiaan tiedä kuinka paljon yli 3kk tuo jono on, mutta olen varautunut että välttämättä vuoden sisällä ei päästä ns tositoimiin. Kirjeessä luki vain, että jono on yli 3kk.
Osaatko vielä sanoa että mitä lähetteen jälkeen seuraavaksi tapahtuu? 😄 Tai että kuinka monta lääkäriaikaa mahdollisesti on käytävänä siellä ennen ensimmäistä hoitokertaa?
Aiemmin olen raskautunut nopeasti, mutta edellisen lapsen syntymästä on jo lähemmäs 10 vuotta.
Me tavattiin lääkäri ensikäynnillä sen jälkeen kun oltiin saaty lähete terveyskeskuksesta lapsettomuuspolille. Siellä kartoitettiin tilannetta (miehen spermanäyte ja minun verikokeiden tulokset katsottiin ja minut ultrattiin) Lähetteestä käyntiin oli muistaakseni 2-3 kk vuonna 2021. Sen jälkeen ei ole ollut lääkärikäyntejä, kolmesti on käyty inseminaatiossa ja kysyttävät on hoidettu puhelimessa hoitajien kanssa. (Ovat kaikki muuten aivan ihania tyyppejä!) Inseminaatioiden jälkeen piti sulatella ivf:n aloitusta, mutta kun sitten ilmoittauduin jonoon, siitä tosiaan on luvattu että 3 kk päästä tositoimet alkaa. Meillä oli ivf-info etänä, koska asutaan kauempana. Sopimuspaperit tulee ja palautetaan postissa. Eli ei tosiaankaan mitään turhia ravaamisia siellä. 👍Tammikuussa soittelen sitten polille ja ymmärsin että antavat lähetteet ja ohjeet puhelimessa (?) ja sitten ultraan mennään paikanpäälle. Mutta en ole siitä ihan varma, onko siellä paikanpäällä käyntiä jo ennen.

Teillä oli siis jo tiedossa että lahjasiittiöitä tarvitaan, eli olette jo käyneet ensikäynnin?
 
Okei, eli sillon ainakin jonot on olleet ihan inhimillisissä mitoissa.
Emme ole käyneet KYSillä ensikäyntiä, mutta tarvitsemme lahjasiittiöitä sillä olemme naispari.
 
Kiitos vastauksesta! En tosiaan tiedä kuinka paljon yli 3kk tuo jono on, mutta olen varautunut että välttämättä vuoden sisällä ei päästä ns tositoimiin. Kirjeessä luki vain, että jono on yli 3kk.
Osaatko vielä sanoa että mitä lähetteen jälkeen seuraavaksi tapahtuu? 😄 Tai että kuinka monta lääkäriaikaa mahdollisesti on käytävänä siellä ennen ensimmäistä hoitokertaa?
Aiemmin olen raskautunut nopeasti, mutta edellisen lapsen syntymästä on jo lähemmäs 10 vuotta.
Minkälainen tilanne teillä nyt on? Oletteko päässeet hoitoihin?

Ja KYS:n jonotilanne kiinnostaa muutenkin. Saimme sinne juuri lähetteen, nyt sitten odotellaan 🤞🏻. Meillä on tarve lahjamunasoluille.
 
Kävimme juuri tällä viikolla tuolla kuopiossa lääkärin vastaanotolla 😊 Seuraavaksi on lahjasoluneuvontaan liittyvä psykologin aika ja heti sen jälkeen kun lausunto sieltä on mennyt klinikalle, pääsemme ensimmäiseen inseminaatioon. 🤩 Lääkäri sanoi, että siittiöitä on tällä hetkellä tarpeeksi, eli niitäkään ei tarvitse odotella.

Toivottavasti tekin pääsette pian! 😊
 
Kävimme juuri tällä viikolla tuolla kuopiossa lääkärin vastaanotolla 😊 Seuraavaksi on lahjasoluneuvontaan liittyvä psykologin aika ja heti sen jälkeen kun lausunto sieltä on mennyt klinikalle, pääsemme ensimmäiseen inseminaatioon. 🤩 Lääkäri sanoi, että siittiöitä on tällä hetkellä tarpeeksi, eli niitäkään ei tarvitse odotella.

Toivottavasti tekin pääsette pian! 😊
Oi että, paljon tsemppiä teidän tielle! 😍

Tässä kun kauan aikaa on kerätty rohkeutta aloittaa prosessi, on nyt hyvin malttamaton olo kun pyörät on pyöräytetty liikkeelle.
 
Tulinpa päivittämään tänne, että neljäs inseminaatio näyttää tuottaneen tulosta, ja tein eilen positiivisen raskaustestin! 😁 Testipäivä olisi vasta perjantai, mutta kumppanin yllyttämänä testasin jo eilen, ja ihan selkeät viivat tuli kahteen eri merkkiseen testiin.
 
Takaisin
Top