Kylpylälomalle!

miiuhoo

Sukkela juttelija
Meillä on ollut tapana käydä kerran pari vuodessa viettämässä kylpyläviikonloppua jossakin kivassa paikassa ihan kotimaassa. Nyt oli suunnitteilla viettää tällainen viikko tuossa uuden vuoden jälkeen joskus tammikuussa. Viikkoja olisi siinä vaiheessa siinä 20 paikkeilla tai vähän yli.
Nyt minua on mietityttänyt tuon kylpylän valinta. Lähinnä siis se, että onko suositeltavaa pyöriä kaiken maailman vesiliukumäissä raskauden aikana? Ehkä vähän hölmö ajatus, en tiedä [8|] Jos ei liukumäkiä suositella, pitänee sitten valita joku "aikuisempi" kylpylä meille lapsenmielisille.

Ajattelin vain, kun käsittääkseni ainakin nuo huvipuistolaitteet olisivat kiellettyjä raskauden aikana ja minä tietenkin sitten yleistämään sen käsittämään myös vesiliukumäkiä [:D]
 
Lääketieteellistä kantaa tähän en osaa sanoa, mutta kerron oman kokemukseni...

RV 20 ei pitäis olla mitään ongelmia vielä avautumisten ynnä muiden suhteen, mutta virtsatietulehdukset ja muuthan tulee kanssa aikas herkästi raskaana ollessa - eikä välttis edes oireile! Eli siinä mielessä ihan hirveästi ei kai suositella porealtaissa ja muualla löllimistä, missä bakteerikannat on aika kovia. Kokonaan en oo itse tosin niistäkään kieltäytynyt, mutta ihan jokaisella uimahallireissulla en ole viitsinyt sinne lämpimiin hauteisiin hilpasta...

Sitten noista vesiliukumäistä, niin varmaan ihan omien tuntemusten mukaan! Vesihän voi olla aika tökkäävä elementti, enkä itse ole ihan alkuraskauden (ensimmäisen kolmanneksen?) jälkeen kovastikaan kyennyt nauttimaan vesiliukumäistä. Sitä huomasi alkavansa suojella mahaansa, ei enää voinut heittäytyä vesiputkien vietäväksi, ja usein se alastulo rännistä altaaseen saattoi tökätä inhottavasti. Vedessähän se vauvakin siellä lilluu, noilla viikoilla tilaakin on vielä hyvin, ja lapsivesikin vaimentaa sitä alastuloa. Tosiaan, nää oli vain mun omia tuntemuksia, eikä ole antaa mitään faktatietoa! :)

Kenties sopiva setti vois olla muutama tunti vesileikkimistä, ja sitten jotain ihania hoitoja tai ulkoilua talvimaastoissa?
Ihanaa lomaa joka tapauksessa, nauttikaa, kun olette vielä kaksin!
 
Olen samaa mieltä kuin SannaKoo, eli omien tuntemuksien mukaan liukumaan.
 
Itse harrastan aika lailla niin tavallista uintia kuin avantouintiakin ja toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia tulehdusten tai supistusten kanssa.
 
Mä olin samoilla viikoilla, kuin sinä nyt, paikassa jossa oli liukumäkiä... yhden mäen laskin ja siihen se jäikin. Tuli vain tunne, että ei hyvä ja loppuajan vain uiskentelin siellä. [:)]
 
Ihanaa lomaa joka tapauksessa, nauttikaa, kun olette vielä kaksin!


Tämä oli aika pitkälle mulla se suunnitelma. Viimeinen "lomamatka" ilman velvoitteita muita ihmisiä kohtaan. Vaikka tietty toisaalta odotankin lapin reissua lapsen kanssa autoillen ja ulkomaan matkoja, joista itse olen saanut lapsena nauttia todella paljon. [:)]
Mutta täytyy yrittää nautiskella nyt kahdestaan vielä kuin voimme [;)]
 
Takaisin
Top