Kuumeilija, käytätkö foolihappolisää?

Syötkö foolihappolisää?

  • Kyllä

    Äänet: 30 96.8%
  • En

    Äänet: 1 3.2%

  • Kaikki äänestäjät
    31
Aloitin foolihapon syömisen noin kuukausi sitten, vaikka emme ihan vielä yritä. Kierukanpoistoaika on kyllä jo varattuna. Ajattelin aloittaa foolihapon syönnin kuitenkin ajoissa.
 
Foolihappo ja d-vitamiini 20
Menkkojen ajaksi olen foolihapon tauottanut kun ”tuntunut niin turhalta” :shifty:
 
Oon muutama kuukausi ennen yritystä alottanu yleensä monivitamiinit sekä foolihappolisän.
 
Syön Multivitan raskaus ja imetys -monivitamiinia, jossa on foolihappo mukana. Vitamiineja tullu syötyä semmoset pari kuukautta ja kohtahan se varsinainen yrityskin jo alkaa:happy:
 
En vielä syö mutta olis tarkotus alottaa kunha saisin aikaseks ostettua :D koitin viimeks silmäillä lähiapteekissa mutta en löytänyt pelkkää foolihappoa.
 
Multivita raskaus ja imetys myös täällä käytössä. Foolihapon aloitin suosituksen mukaan noin 3kk ennen yrityksen alkua :)
 
Piti ihan tarkistaa että monivitamiinissa on tarpeeksi foolihappoa, kun yritys alkoi näyttää ajankohtaiselta. Onhan se todella tärkeää.
 
Raskausvitamiineja olen syönyt jo kohta vuoden. Kuukautisten aikaan tai muuten vaan turhautumisen hetkellä saattaa jäädä muutama kapseli syömättä, että joopa joo...:meh: Folaattia sisältävää pinaattia, lehtikaalia ym. olen myös lisännyt ruokavalioon.

Kalaöljykapseleitakin syön. Olen kuvitellut, että niistä voisi olla myös hyötyä alkuraskaudessa, mutta tästä on kai hieman ristiriitaista tietoa? Paras vaihtoehto olisi tietenkin syödä kalaa, mutta monta kertaa viikossa ei kyllä tule kalaruokia tehtyä.
 
Syön raskausvitamiineja, jotka aloitin jo hyvissä ajoin ennen ehkäisyn lopettamista. Nyt myös lääkärin suosituksesta lisäksi erikseen foolihappoa 400 mg, suositteli PCO:n takia. En ole kyllä muualta kuullut, että PCO olisi syy ottaa ekstra-annosta, mutta sillä mennään. Ei haittaakaan ole :)
 
Takaisin
Top