Kuuluuko alkoholi juhlimiseen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuuluuko teistä alkoholi juhlimiseen?

Mielestäni sitä ei tarvita siihen. Juhlia voi mitä hyvänsä iloisesti ilman alkoholia. Mutta saa juhliessa juodakin, kunhan se ei satuta muita. Esim. lapsista vastuussa ollessa ei kännätä.
 
Meillä alkoholi ei kuulu mihinkään. Minä tykkäisin kyllä viinistä ja lonkerosta ja nauttisin niitä joskus harvoin päivällisellä ja saunan jälkeen, mutta saan migreenin jo pienestäkin määrästä, joten en edes maista, mutta joskus haistelen. Mies ottaa joskus kesällä lonkeron saunan jälkeen ja vanhempiensa kanssa päivällisellä joskus lasin viiniä. Juhliin mennään aina autolla, ei siis alkoholia. Kun itse järjestetään juhlia, ei ole alkoholitarjoilua.
 
Olen myös sitä mieltä, että juhlia voi ilmankin ja en tykkää jos alkoholi onkin siellä pääosassa. Esim. Känniset häävieraat ei ole kivaa katsottavaa...

Meidän häissä ei ollut alkoholia muuta kuin alkumaljat ja kaikki vieraat kehuivat että todella rennot ja mukavat häät silti. :)
 
Kaveripiiri oli tosi pitkään alkoholiton, niin ei ole koskaan tullut sellainen fiilis, että alkoholi olennaisesti kuuluisi juhlintaan. Minullakin tulee joistain juomista helposti migreeni, enkä muutenkaan nauti humalassa olosta. Maun takia juon joskus yhden tai pari, mutta sen enempää ei tee mielikään eikä se tosiaan liity mitenkään siihen, onko juhla vai ei.
 
Takaisin
Top