Kuukautiset myöhässä ja testi negatiivinen. 5+0?

  • Ketjun aloittaja Raskaanako?
  • Aloituspäivämäärä
R

Raskaanako?

Vieras
Hei Vau.fi:läiset
Ollaan poikaystävän kanssa jännäilty pari viikkoa että olisinkohan raskaana.
Lopetin pillerit syyskuussa, ja kierto on ollut vähän mitä sattuu. Ensimmäinen luomukierto 24pv ja toinen 31. Nyt on kierto 37 päivän kohdalla. 2 testiä olen tehnyt. Ensimmäinen muistaakseni 31 kp:nä ja toinen 35 kp:nä. Kumpikin siis negatiivisia.

Oireita:
Vaihtelevaa nännien herkkyyttä(tällä hetkellä ei ole, mutta muutama päivä sitten oli kosketusarat ja sitäkin ennen mutta en muista ajankohtaa.). Yleensä on ennen kuukautisia samanlaista tuntemusta, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu.
Ensin tuli kramppimaista kipua alapäässä(vaikea paikantaa, mutta sanoisin tuntuneen emättimen kohdalla, ja hieman ylempänä). Tämä siis kp 30. Toisen kerran kp 36:na tuntui vasemman munasolun kohdalla säteilevään kipua nivusiin. Ei siis mitään lamauttavaa kipua vaan pikemminkin sellaista "jaahas, mistähän tässä on kyse" -kipua. :D

(Mielialan vaihtelua...? Itkettää helposti, suutun poikaystävälle tosi pienestä ja sitten kaikki onkin taas tosi ihanaa etc.)

Muita oireita ei ole ollut ja voisin melkein pistää muiden syiden piikkiin myöhästyneet menkat, mutta tuo munasarjan kipu tuntuu hieman oudolta... Olen juuri nyt Etelä-Koreassa vaihdossa jouluun saakka joten terveyskeskukseen en noin vain voi kävellä.
 
Mulla oli sillein että menkat oli viikon myöhässä ja tein testin, negatiivinen. Toisen testin tein alle viikon päästä ku ei menkkoja kuulunu ja se oli kans negatiivinen. No sitten tein uuden testin abaut puolen viikon päästä ja sieltä tuli haalee viiva ja seuraavana aamuna ihan tumma :) Se voi olla että se ovulaatio on tullu myöhempään mitä normisti tulis ja sen takia ei vielä testissä näy ku alkio on liian pieni. Mulla oli kans sillon sellasia menkkakivun tyyppisiä kipuja ja mulla tuli kans vasemmalta puolelta sellasta säteilyä + nännit aristi, että kyllä se siltä ainakin minun korvaan kuullostaa, että oisit raskaana :) Oothan tehny testin aamuvirtsasta? Koska se pitää olla ainaki sen 4-6h rakossa, mieluiten niin pitkään mitä voi. Toivottavasti asia selviää :)
 
Kiitos vastauksesta!
Testin tein aamuyöllä kun heräsin vessaan, että kyllä se sen 4 tuntia ainakin oli siellä ollut :D
Pitääpä testailla tuossa torstaina josko tilanne olisi muuttunut. Oon lukenutkin tarinoita että ei aivan heti oo testi näyttänyt positiivista.
Jännityksellä odotellaan...
 
Komppaan kyllä NannaRosaa, et voihan olla et sun kiertos on vielä, ja todennäköisesti onkin, vähän sekaisin pillereiden jäliltä, ja ovulaatio on tullu myöhemmin. Odottele suosiolla vielä muutama päivä ja testaa aamuvirtsasta, jospa siinä näkyisi jotain. Ja jos ei näy, niin toivottavasti menkat alkais pian ja pääsisitte uuteen kiertoon! Tsempit! :)
 
Pillerit saa kyllä hormonitoiminnan niin sekaisin, että mikä vaan on mahdollista. Lopettamisen jälkeen oma elimistö ei jaksa tuottaa hormoneja niin hyvin kuin pitäisi. Hormonitason täytyy nousta tarpeeksi korkealle, että munasolu kypsyy ja irtoaa eli ovulaatio tapahtuu. Ovulaatio saattaa kuitenkin nyt myöhästyä, jolloin voisit olla tullut raskaaksi myöhemmin kuin luulit. Toinen vaihtoehto on, että hormonitasot eivät riitä ovulaatioon. Elimistö kyllä odottaa ovulaatiota, mutta jos sitä ei tapahdu, kohtu tyhjentyy jossain vaiheessa ja kuukautiset tulevat myöhässä, mutta et ole raskaana. Minulle kävi pillereiden lopettamisen jälkeen juurikin edellä mainitulla tavalla. Kierrot venyivät 40 päivän tienoille enkä ovuloinut ollenkaan muutamaan kuukauteen. Kyselin lääkäriltä, että koska pitää huolestua, jos menkkoja ei kuulu eikä ole raskaana niin hän sanoi, että puoli vuottakin on vielä normaalia. Jos et nyt kuitenkaan ole vielä raskaana, niin kyllä ne kierrot siellä ajan kanssa tasautuu. Niin se onnistui meilläkin muutaman kuukauden jälkeen. Onnea yritykseen :)
 
Pillerit lopetin juuri noiden sivuvaikutusten takia. Todella pelottavaa miten pillerit saattavat pidemmällä aikavälillä vaikuttaa omaan kehoon...
Tuosta ovuloinnista itselläni ei ole mitään havaintoja. Koskaan en ole oireita kuulustellut/tuntenut, enkä ole testannut mitenkään.

Juuri äsken tuntui sellainen terävä vihlaisu alapäässä. Mitä lie ollut...Ajattelin jo että alkaakohan ne kuukautiset, mutta eipä näy mitään.
Nyt siis kp 38, koitan malttaa odotella tuohon kp 40. ja testailla sitten uudelleen. :)
 
Joo se on tosi ärsyttävää, että kaikki vaan sanoo, ettei pillerit vaikuta mitenkään raskautumiseen, mutta jälkeenpäin lääkäri sanoi heti, että etkö tiennyt, että pillerit pitää lopettaa ainakin puol vuotta ennemmin, jos haluaa raskaaksi. Lisäks näissä pakkauksissa mainitaan kaikemaailman mahdollisista haittavaikutuksista, mutta tästä ei mainita mitään. Huomasin muuten kun muistelin tarkemmin, että kierrot venyivätkin itselläni noin 7 vk:n pituisiksi.
 
Mä lopetin pillerit jo keväällä (huhtikuussa) erilaisten ärsyttävien oireiden takia. Menkat ei tasaantuneet heinäkuuhun mennessä, eli kolmet menkat tuli lopetuksen jälkeen, kierrot vaihteli 28 ja 35 välillä. Ennen plussaa mulla oli kaksi viikkoa todella kivuliaita menkkakipuja, ärtyisyyttä ja jatkuva vessahätä. Tein testin, kun menkat oli 30 kierrolla laskettuna myöhässä 3 päivää ja negatiivista näytti. Seuraavan testin tein, kun menkat oli 10 päivää myöhässä. Silloin plussaviiva värjäytyi selkeäksi heti, kun pissa testialueelle nousi. Toivottavasti teillä tärppää!!
 
Mulla oli kierrot sekaisin kauan aikaa Nuvaringin lopettamisen jälkeen ja raskautuminen kesti aikansa. Kyllä ne hormonit voi laittaa kropan sekaisin ja voi todellakin mennä kuukausia ennenkuin päästään takas normijärjestykseen.
 
Kiitos vain kaikille vastauksista! Siltähän tämä vaikuttaa että kierto on aivan sekaisin. Testin tein tänä aamuna ja negatiivisempi ei olisi voinut olla. :confused005 Rintojenkaan kipu ei ole tullut takaisin.

Nyt siis menkkoja odotellessa ja sitten katsotaan uudelleen. :)
 
Takaisin
Top