Kuukautiset minipillereiden jälkeen?

_raitapaita_

Vasta-alkaja
Hei, 

tästä aiheesta on käyty aiemminkin raskautta toivovien kesken nettikeskustelua, mutta pakko itsekin nyt avautua kun alkaa jo huolettaa, enkä ole niitä kärsivällisimpiä luonteita muutenkaan. 

Olen 35-vuotias, perusterve nainen. Söin 8 kk Cerazette-pillereitä, jotka lopetin 50 päivää sitten. Edelliset kuukautiset alkoivat 67 päivää sitten. 

Viimeiset kuukautiset olivat runsaammat kuin ikinä ja kestivät 2 viikkoa, rinnatkin olivat poikkeuksellisen arat. Muuten pillereiden aikana menkat tulivat kahden kuukauden tai välillä kahdenkin viikon välein ja olivat aika niukat. Ennen pillereitä menkat olivat säännölliset, ja kierto noin 30-35 päivää. 

Olen tehnyt hätäpäissäni jo 2 raskaustestiä (viimeisin 19.12.2012), kummankin tulos oli negatiivinen. 

Miten muut ovat toimineet vastaavassa tilanteessa, vai pitääkö vain odottaa kärsivällisesti että kroppa palautuu normaalitilaan? Olisiko esim. Terolutista tai vastaavasta valmisteesta apua?

moi! minä oon syöny meliane-pillereitä, eka ja toka kierrot oli 33 ja 34 kun pillerit jätin pois. seuraava olikin sit 47. tolla kierrolla olin yhteydessä neuvolaan josta sanoivat että lääkäri ei tee asialle mitään jos menkat ei ole yli puoltavuotta pois,koska se voi olla normaaliakin..?? tokikin yksityiselle voi hakeutua jos siltä tuntuu. sitä en tiedä mikä aika on rajana että saa esim. ton terolutkuurin. näin olen kuullut että vuos pitää olla aktiivista yritystä takana.. itsellä on takana km joten pelottaa jo valmiiksi mimmonen tästä kierrosta nyt tulee :/

Heissan, 

kiitos vastauksesta. Täytyy varmaan ottaa lääkäriin yhteyttä, ellei kohta ala tapahtumaan JOTAKIN. Hermohan tässä muuten menee... Vuosi kuulostaa kuitenkin tosi pitkältä ajalta. Toisaalta, onhan tässä edellisistä menkoista/pillereiden lopettamisesta jo siihenkin nähden aikaa kulunut. 

Kaikesta huolimatta, hyvää uutta vuotta!

Hei taas, 

eilen kävin lääkärillä, joka kehotti tekemään raskaustestin. Mikäli se olisi negatiivinen, lääkäri kirjoitti Terolut-reseptin. 

Illalla tein raskaustestin, joka oli suureksi ilokseni positiivinen! Edellisistä kuukautisista oli kulunut siis 74 päivää, ja pillereiden lopetuksesta 57 päivää. Negatiivistahan r-testi näytti vielä 19.12.2012, joten todella myöhäinen plussaus kyseessä. 

Nyt kuitenkin lähestulkoon nautin raskauspahoinvoinnista ja aristavista rinnoista kun tiedän että kaikkeen on tosi hyvä syy :). 

Takaisin