Moikka kaikille, pakko ottaa tähän kanta, koska itse kuntoilen 5 kertaa viikossa ja mm. ohjaan aerobicia. Tärkein mittari on keho itse. Juostakin voi ja saa niin pitkälle kun se tuntuu hyvältä. Viimeksi tänään olin aamulenkillä, ja ihan hyvin meni vaikka viikkoja on 22. Toki varovaisemmin pitää ottaa ja muistaa pitää keskivartalon lihaksilla huolta siitä, että tukee vatsaa hyvin koko ajan. Ohjaajakollega on viikolla 30 ja jotain, ja vetää vielä omat tuntinsa, step mukaan luettuna, ilman suuria vaikeuksia. Toki taas vähän varoen. Meillä kuntopohja on toki työn puolesta sellainen, että se mahdollistaa ehkä ihan normiliikkujaa raskaammat jutut, mutta kyllä joka ikinen voi omien rajojensa mukaan tehdä haluamiaan asioita niin kauan kun hyvältä tuntuu. (Toki ratsastusta ei suositella jo putoamisriskin vuoksi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kunnon kanssa. Ja voi kova "hölskyminen" muutenkin olla huonompi homma). Tuo sykekin on niin kauhean henkilökohtainen asia, ettei sitä 150 rajaa voi kamalan tarkasti tuijottaa. Kuuntele itseäsi, siinä se. Vaikka itsellä on eka lapsi tulossa, eli en voi loppuraskaudesta tai synnytyksestä henkilökohtaisesti mitään sanoa, niin työn puolesta voin vakuuttaa, että niistä lihaksista kannattaa pitää huolta jos haluaa nauttia raskaudestaan loppuun saakka. Selkälihasten vahvistaminen estää monia kipuja jne. Oon tunnilla käyneissä jumppaajissa nähnyt monia hyviä esimerkkejä siitä, kuinka oikein kroppaansa vahvistamalla kaikki sujuu paremmin. Eli reippaasti vaan hikoilemaan. Ja muista myös juoda ja levätä!