Kun voimat ei riitä!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lirtsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Kertokaa mulle mitä mä teen väärin??
7kk vauva kohta.
Yöunille meno yhtä taistelia.
Yöllä herää vähintään 7 kertaa.
2-3 aikaan tunnin tappelu että nukahtaa.
Juo maitoo 120ml yöllä.

MITÄ MÄ TEEN Väärin??

Et tee mitään väärin, meilläkin oli ja on noita taisteluvaiheita ja yöpomppimisia :(

Tosin meillä ei ole syöty yöllä enää 6kk ikäisenä, voi johtua siitä, että aloitettiin iltapuuron tuossa iässä...

Mutta kun meillä likka syö iltapuuroo ihan urakalla. Syöny jo 2kk:tta. Lisäks vet samalla kerralla 150ml maitoo..
Mä en vaan saa sitä rauhottuu ilman maitoo... En vaikka tappelen sen 1,5h...

Meillä oli tytöllä sama vaihe. Pidettiin sitten tassu-unikoulua jossa opetin pois yömaidosta. Kaksi yötä meni vähän huonommin ja nyt tyty nukkuu 20.30-7/8 aamulla. Tsemppiä! Tuo on tosi raskasta! Esikoinen ja keskimmäinen jatkoivat tota siitä 7kuisesta 10kuiseksi, jolloin lopetin yöimetyksen että saadaan yöt rauhottumaan. Kunpa olisin heidänkin kohdallaan tajunnut pitää unikoulua jo ekan kuukauden jälkeen....
Toivottavasti teillä tilanne ratkeaa teidän perheen kannalta parhaiten :)

Meillä poika jatkoi heräilyä niin kauan kun imetin öisin eli 1 v 4 kk ikään asti. Luulin, et yömaidon lopetus vaatisi monta yötä valvomista, mutta eipä tarvinnut valvoa sen enempää ja siitä ne yöheräilyt jäi pian pois kokonaan. Kunpa olisin lopettanut aikaisemmin. Kannattaa tutkia onko mahdollisuutta saada perhetyöntekijää, jos väsyttää kovin.

Mikä on tassu unikoulu..?
Helpottais varmaan huomattavasti jos ei tarvis yksin valvoa.
Mä oon vaan jotenki umpikujassa ja tieni päässä..
En vaan osaa/jaksa/ymmärrä...

Joo, no ei meilläkään mennä yöunille ilman nukkumaitoa.
Unikoulusta ei ole kokemusta, mutta meillä auttaa, jos ehtii taputtamaan tai paijaamaan tyttöä ennen kuin varsinaisesti herää yöllä. Ongelmana kyllä se, että itse en aina herää ajoissa ja sitten melskataan...

Liikutaanko teillä? Meillä oli yöt tossa vaiheessa kans levotonta aikaa. Tyttö bongas ittensä istumaan koko ajan. Iltataistelua meillä oli vähän aikasemmin, tulin siihen tulokseen että meillä oli eroahdistusta. Se alkaa yleisimmin +6kk ja voi ikävä kyllä kestää pitkäänkin.. Kukkumisista sen verran että vaikka olen nyt jättäny yömaidon pois, herää tyttö öisin 1-4x tosin ei enää jää itkemään vaan nukahtaa helposti uudelleen. Ikää siis 9kk. Jaksamista ja tsemppiä tuo on raskasta! Pyydä miestä valvomaan yksi yö niin jaksat paremmin!

Liikutaan kyllä. Päivittäin tunnin vaunulenkki ja 1-3h uni ulkona.
Me kyllä sylitelläänkin päivän aikana tosi paljon. Pusutellaan ja hömpötellään.
Ja likka on ihan kaikessa mukana. Tavalla tai toisella..
Kiitos paljon vinkeistä ja neuvoista. Linkeistä ja avunannoista.

Jaksuja meille kaikille näiden pienten tirriäisten kanssa..

Meillä esikoinen oli todella huono nukkuja.
Ja ei, et tee mitään väärin. Osa lapsista vaan on levottomampia kuin toiset.

Meillä meni tosi pitkään eri tekniikoita testaille, että saatiin joku tolkku öihin. Ja eikös sitten alkanut painajaiset kiusata pientä miestä joskus 3-vuotiaana. Joka sekin on ihan normaalia kun koko ajan oppii uutta ja kasvaa kyydillä.

AIJUU! Kummasti meillä auttoi nukkumiseen silloin ihan pienenä, kun poika siirrettiin pois pinnasängystä ns isojenpoikien sänkyyn (jossa oli toki laidat). Jännä juttu sekin, mistä lie johtui.

Takaisin