Kun vauvan vatsa ei toimi..

Siiri85

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa! Kysyisin vinkkejä ja kokemuksia vauvan mahan toiminnasta. Itselläni on 2kk ikäinen typykkä, jonka maha on tähän asti toiminut melko hyvin ja parin päivän välein. Nyt on mennyt jo lähes vko viimeisestä kakkavaipasta. Vauvahan kakkaa harvemmin, jos syö pelkästään tissiä mutta yleensä iltaisin annetaan tuttelia. Olen antanut mahavaivoihin Dysflatyl-tippoja, mutta nyt nekään eivät tunnu auttavan. Aluksi huomasin niiden auttavan ainakin hieman.. Onhan se aina yksilöllistä, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia ja tosiaan niitä mahdollisia vinkkejä. :)
 
heip, mun on pakko kommentoida...

meillä poika hieman sinun typykkääsi vanhempi ja hän on alusta asti ollut harva kakkainen. elikkäs, meillä kakitaan 1-2 kertaa viikossa. alkuun olin itsekin hieman ihmeissäni tästä harva kakkaisuudesta. kakka on sitä perus sinappikakkaa mitä tissimaidolla tulee ja sitten kun sitä tulee niin sitä tulee niin että tursuaa pitkin poikin. kyselin asiasta neuvolassakin ja sanoivat siellä että poika kakkii silloin kun kakittaa ja siinä se. olen seurannut että ei hän ainakaan mitenkään ongelmana tätä itse koe. eli siis olo on ihan hyvä vaikka harvoin kakkiikin. meillä käytössä rela tipat, lähinnä alkuun aattelin juuri vatsantoimintaan + vatsan vääntöihin, mutta nykyään olen antanut vain silloin tällöin. vastustuskykyä lähinnä kun olimme kaikki pienessä flunssassa tässä muutama viikko sitten!

ilmaa tulee normaalisti takapuolesta, en sanoisi että vaivoiksi asti niitä on. mutta olen jo itse rauhoittunut tuon vatsantoimituksen kanssa. tiedän sen että sitten kun soseet/kiinteitä aletaan enemmän syömään voi vatsa olla ummella pidempäänkin... sitä sitten kauhulla odotellessa! nytkin melkein jo viivoja kalenteriin laitetaan että muistetaan koska kakkapäivä oli [:D]

toivottavasti sulle siiri tästä jotain helpotusta... eli et oo yksin prinsessasi kakkaamattomuuden kanssa!
 
Jos vauva ei oireile "kakattomuutta" on se enemmän kuin normaalia, että kakkii harvoin. Täällä poika kakkasi alkuviikkoina/kuukautena monta, monta kertaa päivässä, sitten harveni siten, että kakkas kerran 1-2 viikon välein. Eli älä huoli. [:)]
 
Takaisin
Top