kun vain malttais odottaa..

kr1sse

Silmät suurina ihmettelijä
Kun vain malttais odottaa..identtiset pojat tulossa, rv 24 menossa vasta. Tänään ensimmäinen sairauslomapäivä, mitään ei saisi tehdä kun kohdunsuu oli lyhentynyt, vai miten se menikään?
Töistä pois oleminen tuntuu tuskalta, nyt olen jo viikonlopun aikana käynyt kahvilla kaikkien kavereiden luona, siivonnut yms.. ei malttais vain millään enään odottaa. Kumpa viikkoja olisi jo päälle 30.Miten te muut ootte saanut ajan kulumaan ku ei sais oikein mitään tehdä?
 
kr1sse: ymmärrän sun frustraation!! Voit aina ryhtyä neulomaan vauvoille! Kun neulot jotain jää sun tuoksu siihen tuotteeseen ja se sitten (pitäisi) rauhoittaa pientä kulkijaa. Ohessa überhelppo ohje vauvapeitteelle (http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=285), olen tehnyt näitä jo 5 kpl - 4 sisarusten lapsille ja omalle vauvalle on jo valmis. Nämä kaikki muut on ollut raidallisia. Toinen peitto omalle vauvalle on menossa. Sen teen pikkasen monimutkaisemmin, elin olen neulonut pieniä n 15 x 15 cm ruutuja, jossa väri vaihtuu puolessa välissä. Sitten aion ommella kaikki ruudut yhteen.
 
 
juu, noi käsityöt on ihan mukavia.. ei kyllä maltti riitä niiden tekemiseen nyt:-( tuntuu ihan siltä ettei vois hetkeekään olla paikallaan..kiitos[;)]
 
ite nyt rv34+6 ja saikun kautta lomille jäin 8.11. ja en saa aikaseks tehtyä yhtään mitään! Ruikutan vaan kun on tylsää mutta ei vaan jaksa tehdä mitään..ootan vaan innolla että pirpu syntyy niin saisin vähän tekemistä ja virtaakin kenties vähän lisää kun saa tämän ylimääräsen lastin pois päältä. Ei oo mitään vuode lepoa määrätty mutta kaikki rahatkin oon jo shoppaillut niin oo mitään tekemistä. Tänään kävin kaupungissa pyörimässä mutta sielläkin energiat loppu jo 2-3 tunnin jälkeen. Kavereita pitäisi nähdä nyt mutta ei jaksa edes sosiaalisoida.. Suosittelen netti shoppailua jos ei saa liikkua kauheesti minnekkään..perus leffojen katselu, kirjojen luku jne voi toimia mut mä ainakin oon jo niin kyllästynyt niihinkin [:D] No nopeesti tää aika taitaa kuitenkin mennä. Vielä muistan hyvin kun testin tein niin kai nää viimeset viikotkin sujahtaa nopeesti. Eikös kaksoset muuten yleensä synny/käynnistetä vähän aikasemmin ettei ihan sinne loppuun asti tarvii ootella? Näin oon ainakin käsittäny. tsemppiä odotteluun..ja onhan tässä sentään joulu välissä et sitä voi ootella ekaks [:)]
 
Eiköhän noi pikkuiset synny aikaisemmin, yleensä keskimäärin rv36 kait? Nettishoppailuhan vasta hauskaa olisi kun olisi rahaa:-( Ah, se katoava luonnonvara!
 
Oi voi, sulla on tulossa piiiiiitkä odotusaika, jos oot nyt jo pitkästynyt [:)] Suosittelen ensinnäkin asennoitumaan siihen lepäilyyn, sitten kun pääsee sen makuun, se sujuu paljon helpommin ja aika hujahtaa siivillä. Ja noi yllämainitut leffat ja kirjat on hyviä. Itse suosin tv-sarjojen dvd-bokseja. Väitän, että ei ole mitään helpompaa tapaa saada aika kulumaan nopeasti tekemättä mitään. Yks jakso kestää 20-40 min, sen jaksaa aina kerrallaan keskittyä ja hyvä sarja koukuttaa niin, että helposti tulee katsottua "vielä yksi". Leffoissa itellä tuppaa vähän toi keskittyminen herpaantumaan. Käsityöt on myös jees, varsinkin kun kutomisenkin voi yhdistää tuohon telkkariin. Itse olen ollut aina aika onneton kutomisessa, mutta nyt on tullut opeteltua. Olen myös leiponut ihan älyttömästi. Kerrankin on aikaa paneutua uusiin resepteihin, joita ei ole uskaltanut/viitsinyt kokeilla, nyt on varaa mokaillakin kun leipoo vaan ajankuluksi. Yleensä aina leipoo vaan hätäpäissään jotain vieraille, jotka on tunnin päästä oven takana. Esim. karjalanpiirakoihin saa mukavasti aikaa kulumaan.

Ylipäätään kaikki sellanen, mitä ei ole ennen viitsinyt tehdä, kun se on mukamas ollut liian aikaavievää, on hyvä tehdä nyt. Tietysti toi leipominenkin vaatii aina jonkin verran seisomista ja vähintään istumista, että jos pitää ihan levossa olla, niin se ei välttämättä onnistu. Riippuen jälleen siitä kunnosta, niin yksi homma on myös kaappien tyhjennys ja uudelleenjärjestäminen. Harvoin tulee sitäkään tehtyä.

Tsemppiä odotukseen! Toivottavasti saat ajan kulumaan.
 
odottavan aika on pitkä; ja aivan kirjaimellisesti[&:][:)]
 
Muistan kun esikoistani odotin, loppu viikot olivat tuskaa, oli kuuma kun saharassa ja sitä vain odotti, että saa oman lapsensa syliin<3 Ja meillä kun oli ensimmäinen LA neivolan mukaan 6.6 ja ultran  mukaan 27.6 niin Turo-Eemil syntyi 7.7 ja voin kertoa että kyllä sitä on odotettu ja kauan![:D][:D][:D]
 
Nyt odotamme pikkukakkostamme ja uskon ja toivon, että tämä raskaus menee yhdessä hujauksessa kun saa olla toisen oman pienen kanssa päivät <3[:)]
 
Kiva kuulla että teillä muillakin on ollut pieniä vaikeuksia[:)] Huomenna olisi taas erikoislääkäri, jossa selviää onko kohdunsuun suhteen tapahtunut muutoksia, jotta mahdollisesti pääsee tekemään jotakin, tai sitten ei. Eilen istuin koko päivän koneen ääressä ja voi jessus kun mun jalkaa särki pakarasta polveen, on mennyt aiemminkin tunnottomaksi mutta eilen tuntui kuin olisi kiristänyt ja vihlonut vain. Pojat varmaan painaa jonnekkin isoon verisuoneen. Eilen näin ensimmäistä kertaa myös potkut vatsan läpi, voi kamala kun mulla oli hauskaa. [:D]
 
kri1sse: tarkista myös että istut hyvällä tuolilla. Sun jalathan ei sais nojata pakaroiden kohdalla tuoliin, vaan pitää olla tuettuina lattiasta, eli jos voit heiluttaa jalkoja, sulla on joko liian korkealla tuoli tai sun pitää laittaa jotain sun jalkojesi alle jotka nostaa jalanpohjat ylös / antaa tukea.
 
 
hei mut netistä kun tilailee niin saa maksu aikaa jos ottaa  laskun [:)] leipominen ois kyl kivaa...voiskohan leipoo pakkaseen jos ristiäisiä varten vai onko ne sit jo ihan kuivia...?
 
Moikka. Itse en ole vielä raskaana (yritystä kuitenkin on). Mielenkiinnosta kyselen nyt, että missä vaiheessa raskautta ostitte ensimmäiset vauvan vaatteet tai jotain vauvalle. Itse varmaan sekoan täysin kun plussaan, enkä malta olla menemättä ostamaan potkupukuja ym. [:D] Vaikka alussa tosin voi tulla vaikka keskenmenokin..
 
ALKUPERÄINEN: basura

hei mut netistä kun tilailee niin saa maksu aikaa jos ottaa  laskun [:)] leipominen ois kyl kivaa...voiskohan leipoo pakkaseen jos ristiäisiä varten vai onko ne sit jo ihan kuivia...?


Itse shoppailen netissä rahapulassakin, listaan vaan kaupoista kaikkea, mitä haluaisin ostaa. [:D] Sitten karsin pois kaiken, jota en välttämättä tarvitse. Parasta on kun listaa KAIKEN, mitä haluaisi, hinnasta riippumatta, katsoa loppusummaa ja sitten kun sen saa karsittua tarpeellisiin, usein yllättyy "mulla on näihin oikeesti varaa!" Tämä kannattaa tehdä rahapulassa, silloin on kriittisempi kulutuksensa suhteen. Sitten kun rahaa tulee tilille, tilaan ne, mitä suunnittelinkin.
Meillä on myös, aina rahojen käydessä vähiin, keittiössä pari listaa, joille kirjoitetaan puutteet. Tällä hetkellä siellä odottelee useampikin (kun tulee veronpalautukset ja joulu [:)] ). Jos ei kirjoita ylös, huomaa jossain välissä että jotain on pitänyt ostaa jo pidemmän aikaa, mutta taas se unohtui eikä enään ole rahaa...
 
toi on hyvä idea kanssa sirputin! Sit vois vielä suositella kaikkia kivoja sivuja mistä voi shoppailla kaikkee erikoista. Eikä tarvii vauvoihin liittyä et esim miehelle pitäs keksiä joku persoonallinen joululahja..

Mä en ciiwi kauheen aikasi ostanu mitään..oiskohan ollu vasta lähempänä rv20 ku ees rohkenin lastenosaston ohi kävellä..Tein ite kyllä yhen potkupuvun jo aika alussa mutta sekin tais olla yli 12 viikon.. Mutta jotkuthan on ostanut jo valmiiks kivoja vaatteita mitä on nähnyt yritysvaiheessa..ite en jotenkin uskaltanut ostaa (kohdunulkoinen takana) kauheen aikasin mitään kun aattelin et tuo huonoo onnee [:D] Loppujen lopuks en oo kyllä vaatteita ostanut kun yhden pussillisen kirppikseltä ja loput on kulkeutunut tulevien mummojen kautta tänne.. et senkin takia kannattaa vähän hillitä himoja jos satuu olee yhtään samanluonteiset isovanhemmat tulossa [:D] Eka lapsenlapsi molemmille niin niitä on vaikee pidätellä.. kerkiää niitä vaatteita sit itekkin ostamaan ku lapsi kasvaa. [;)]
 
Itse olen ollut sairaslomalla jo lokakuun alusta asti ja voin kertoa että toisinaan on erittäinkin tylsää kotona. Vuodelevossa ei onneksi tarvitse olla ja saankin tehdä asioita oman jaksamisen mukaan. Omia menoja vaan häiritsee pahasti jatkuva huono olo kun pitäisi jonnekin lähteä. Vessa onkin tullut hyvin tutuksi raskauden aikana. Huonoon oloon ei tunnu oikein mikään auttavan. [:'(]

Itse olen lukenut paljon, sain siskolta lainaan kassillisen hömppäkirjoja ja kaverilta olen myös lainannut muutaman kirjan. Lukemisessa on vaan se huono puoli että voikin huomata että kello onkin jo noin paljon ja nukkumaan pitäisi mennä. Monesti aamuisin olen ollut hereillä kun mies on lähtenyt töihin ja jäänyt sitten "hiukan" lukemaan. Sitten monesti nousen ylös vasta yhden jälkeen päivällä..

Hyvin usein on sellaisia päiviä ettei saa mitään aikaiseksi. Koirat nyt on pakko käyttää pihalla edes vähän mutta kotona saan juuri ja juuri tyhjennettyä tiskarin ennen miehen kotiutumista tai pestyä koneellisen pyykkiä. En suinkaan tunnusta että viettäisin aikaa yhtään tietokoneen edessä [:D]

Raskauden myötä ollaan alettu tekemään vaativampia ruokia kun mulla on aikaa tehdä alkuvalmisteluita yms. Leipomisestakin olen innostunut. Olen leiponut kunnolla viimeksi kun asuin vielä kotona eli vuosia ja vuosia sitten. Kokkauksen innostusta on lisännyt myös miehellä kesken oleva Aitoa ruokaa-kirja.
 
Hei kerron tännekin! Itselle tämä tuli ihan yllätyksenä, joten jos on joku muukin tietämätön, niin cdon.comistä voi myös vuokrata elokuvia 3,95e! Maksu hoituu luottokortilla, heti maksun jälkeen kilahtaa sähköpostiin linkki, jolla voi 24h ajan katsoa vuokrattua elokuvaa. Tosi jees [:)]
 
Onkos ne mammat keksinyt tekemistä? Tää ei...mies vielä kun on iltavuorossa niin aika käy todella pitkäksi. Sohvalta jääkaapille ja koirien kanssa ulos..siinäpä arki. Malttais millään oottaa tuota jouluakaan.. Joulu menee mukavasti puuhatessa ja syödessä sit onkin uusvuos ja sit synnytys onkin jo toivottavasti käsillä. Mutta tää aika tässä nyt on ihan ylimääräinen. Onneks oon joulu valmistelut jo tehnyt kun jaksa yhtään pyöriä tuolla kaupungilla ruuhkissa..
 
En sitten mitään... viime viikon torstaina alkoi kivut ja ne kestää ja kestää:-( Kävin sunnuntaina päivystyksessä ja totesivat vain alapääluiden kipuja. Ei hyvä.

Mutta,mutta...tänään mitattiin pojat 916g ja 934g<3
Kyllä ne vain on niiiiin rakkaita.
 
Täällä rv26+6 menossa ja ekat vauvan vaatteet ostettu tällä viikolla, kuin myös sitten samalla tuli hankittua vihdoin vaunut ja turvakaukalo ja sattuipa samaan rysäkkään tuo äitiyspakkauksen tulokin. Että joo, enää ei puutu kuin muutama tuttipullo, leikkimattohomma (mikä lie onkaan :D) ja rintapumppu, niin taitaapi olla kaikki tarpeellinen meillä haalittuna kasaan (toisin sanoen ei siis oikeastaan mitään :D). 
 
Takaisin
Top