Kun "tuntemattomat" onnittelee!

Pömpylä

Näppärä viestien naputtelija
Pikkuisen ärsytti! Lähinnä kun ei muuten olla yhteydessä, sit joku lörppösuu kertoo että täällä ootetaan vauvaa. Saat facebookissa viestin, "Hah, Onneks olkoon! :wink"
Mmm... En ole itse kertonut, joten heitinpä "läskiks". Totesin että, "Nimipäivät viikon päästä, joten Mistä?" Sit alkaa selittely,utelu viikoista ym... Olihan hän jo kerennyt eteenpäinkin sen kertoa kun oli parhaimmalta kaverilta jo toinen kaveri kysellyt mun raskaudesta!!!! :mad::mad::mad:
En kuitenkaan yksityiskohtaisesti lähteny kertomaan koska lähinnä olin loukkaantunut, tavasta lähesty. Ei ole puoleen vuoteen muuten kiinnostanut yhteydenpito! Ja kun toivoisi että itse saisi kertoa tai ne jotka näkee joskus niin näkee sitten...
Kuinka noloa on ees lähetellä mitään viestiä facessa? Mä en edes kehtais onnitella jos en ole itse odottajalta asiaa kuullut. Mistä se vois tietää vaikka olis menny taas jo kesken ymym..
Anteeksi tää pälpätys, ärsyttää vaan!!! :cool: Eihän siinä kauaa mene kun kaikki sen tietää saa! o_Oo_Oo_O
 
EI HERRANJUMALA MÄ EN VOI YMMÄRTÄÄ IHMISIÄ JOTKA TEKEE TOLLASTA JULKISESTI FACEBOOKISSA!!!! Törkeyden huippu!!!! Pitää olla aika helvetin alhainen äo, että toisen yksityisasian julkisesti ilmoittaa!! Mä saisin aivan älyttömät raivarit ja menisin varmaan tällaisen idiootin oven taakse!!! Mua oksettaa kun oon huomannu, että jotkut IHMISAMEEBAT ovat saattaneet jopa julkaista omalla aikajanallaan kuvia ystäviensä vauvoista, ennenkuin nämä itse ovat ehtineet asiasta (eli syntymästä) ilmoittaa!!! TÖRKEÄÄ, AJATTELEMATONTA JA IDIOOTTIMAISTA!!! Toivottavasti karma iskee näihin imbesilleihin huolella!!! Huoh!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää nyt onneks laittoi yksityisenä facebookissa :cool: Mutta on tuota huomattu täälläkin ystäväpiireissä! Ylipäätensä onko kenenkään muun asia kommentoida/puhua kun Sun! Omasta odotuksesta,vauvasta ymym... jakaa sitä tietoa kenellekään! Mua hävettäis!
 
Toisilla tuntuu olevan tarve tietää esim. mun elämä jopa paremmin kuin minä itse. Itse ainakin törmään meidän hölö hölö suvussa siihen, että ihmiset myös ratkovat jopa meidän ongelmia ja asioita. o_O Yli kaiken inhoan myös juoruilua, sekä joidenkin ihmisten tarvetta kertoa joku asia saman tien eteenpäin. Meilläkin esim. mun isä sai tietää mun raskaudesta aika alkuvaiheessa, enkä edes kerennyt itse sitä kertomaan....siskoni :eek: Mutta tuo mistä pömpylä ja stork puhuvat. En ymmärrä itsekkään tuota alkuunkaan :BangHead
 
Mulle on tavattoman tärkeää, että kerron asiasta itse muille. Myös mitä tulee siihen, kun lapsi on jo syntynyt. Edellisen lapsen syntyessä pidin tiukasti huolta siitä, että ilmoitin lapsen syntymästä ensin puhelimitse kaikkein lähimmille ihmisille, ja sen jälkeen välittömästi laitoin tiedoksi oman ilmoituksen Facebookin ettei kukaan ennen minua ehdi onnittelemaan kuultuaan asian jostain muualta. Ensimmäisen lapsen syntymän aikoihin Facebook ei vielä ollut ongelma - voisipa siihen aikaan palata :D

Yksi juttu on sitten, että nämä tuntemattomat tulevat onnittelemaan, vaikka vain olettavat onniteltavan olevan raskaana. Näin on pari kertaa sitten sattunut niin, että on onniteltu turhaan ja mielenihän siitä pahoitin, kun lasta oli yritetty jo pitkään.
 
niin samaa mieltä! minusta on noloa, että onnitellaan vain yhtäkkiä facebookissa ilman että on kuullut asiasta henkilöltä itseltään. Vielä törkeämpää on tuo, että aina siihen onnitteluun sitten liitetään uteluita, joita sitten voidaan oikein porukalla spekuloida! Itse jo pohdin, että jos joku laittaa mulle facebookissa tuommoista, en vaivaudu vastaamaan, ellei hän siis ole joku todella läheinen tuttuni. Tiedän, että monelle tämä raskauteni tulee varmasti yllätyksenä, ja olen 100% varma, että asiaa spekuloidaan häpeilemättä. Äitini suvussa on muutamia erääseen uskonnolliseen lahkoon kuuluvia ERITTÄIN uteliaita ihmisiä ja voin vain kuvitella kuinka heidän piirinsä kuhisee sitten asiasta. Heillä kun on aina tapana juoruilla paheksuvasti... :BangHead Olen varmaan hirveä ihminen, mutta tuollaiset tuntemattomien onnittelut etenkin facessa tuntuvat vain teeskentelyltä... Vaikka toki on ihmisiäkin, jotka sitä vilpittömästi tarkoittavat, mutta he osaavatkin yleensä esittää asiansa siten, että siitä tulee sydämellinen olo :)
 
Esikoista kun ootin, niin miehen eksä koki tehtäväkseen ilmoittaa asian muille Facebookissa. Oli kiva lukea miehen seinältä "onnea tulevalle isälle", kun ei oltu itse vielä pitkiin aikoihin ajateltu laittaa mitään faceen raskaudesta. Ei meinannu muijan ymmärrykseen mennä lainkaan miksi hän ei voi tollasta Facebookiin kirjottaa, mutta eipä kuulunu enää ko. naisesta sen puhelun jälkeen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nimenomaan tässä odotan mieheni lapsen Äidin reaktiota. Sillä kun on ollut tapana olla hieman arvaamaton. Joten tästä vissii riemu vielä ratkeaa:confused:
 
Huh Ellishattara, aika melekosen tempun tää muikkeli teheny! Hyvä että saitte taottua sille asioiden laidan :) Toivottavasti Pömpylä miehesi äiti ei ole tässä tapauksessa ainakaan negatiivisesti arvaamaton, mutta juuri se reaktion odottaminen onkin se pelottavin juttu. Itsellä pelottaa kertoa omalle äitilleni, koska en osaa yhtään arvoida miten hän suhtautuu. Hän rakastaa lapsenlapsiaan, mutta minua pelottaa, että hän järkyttyy kun hänen nuorimmaisensa odottaakin lasta. Olen siis erittäin kova spekuloimaan tälläisillä asioilla mielessäni :confused:
 
Pömpylä, mulla vähän sama tilanne. Miehellä on kaksi lasta joiden äiti on tosi arvaamaton ja hankala tapaus. En haluaisi hänen tietävän oikeastaan ikinä että meille tulee lapsi, mutta sehän ei ole mahdollista... Ei olla lapsillekaan vielä kerrottu. Toivottavasti asiat ei hankaloidu lisää sitten kun tieto menee heidän äidille asti. Onkohan parempi että hän kuulee asian mun mieheltä vai että lapset kertovat itse (ovat jo melko isoja)? Oon ihan varma että jos mies kertoo tästä niin vastaus on tyyliin "luuletko v***u että mua kiinnostaa", tai sitten jos lapset kertoo niin siitäkin tulee varmaan sanomista "ettekö itse viitsineet ilmoittaa että lapsille tulee pikkusisko/veli"... Eli tehtiin me niin tai näin niin se on aina väärin hänen mielestään. :violent001
 
Ai että jotku osaa olla dorkia!!
Mua kans sapetta niin nuo facebookin "ilmiantajat"! :mad:

Vuosia sitten vaihettiin auto ja hehkutin siitä facessa, niin eiköhän tää yks taliaivo tullu siihen kyselee,
siis julkisesti kyselee, et "millon la?" Kaiken huippu oli, et tää tollo oli viel sit miehen sukulaisille menny lörpöttele, et nyt siellä ollan pieniin päin. No miehen sukulaisethan oli vähän ihmeissään ja jopa näreissään, ku facessa tämmönen julkaistaan, ennen ku heille kerrotaan mitään. Niin ja en siis ollu edes raskaana...

Noo, sit ku aloin odottaa esikoista, niin jossain vaihees tietty kerroin kavereille, mut henk.kohtaisesti.
Facessa en ikinä julkistanut odottavani. Sit ku tein sinne faceen jotain päivityksiä, tms.. niin joillakin kavereilla on
siis ihan pakko tulla heittää siihen jotain kommenttia, et ei varmaan jää kellekään epäselväksi, tää muuten on paksuna!! Esim. jonkun julkaisun alle kommentoida et "mitäs mammalle ja masuasukille kuuluu?" Ärsyttävää...:angry5
*kele!

Ja tuo juoruilu on kans niiin tuttua miehen sukulaiseen puolelta! Ei kai siinä muuten mitään, kyllä meidänkin puolella osataan juoruilla, mut ku näillä miehen sukulaisakoilla se vaan tahtoo olla sellaista pahansuopaa spekulointia.
Ja sitten ne jutut muuttaa muotoaan... Ai että taas verenpaineet nousee, ku ajatteleeki niitä! :angry5
 
Mun äitini meni mokaamaan mun pikkuveljen ja sen tyttiksen raskauden ihan totaalisesti fb:ssä. Nää tulevat vanhemmat oli 16 ja 17, eivätkä halunneet koko asiaa jakaa facessa. Kaikki meni muuten kivasti, mut meijä äitee meni sitte sekä omaan statukseensa että näiden kummankin seinille kirjottamaan "x ja x lähtivät kättärille, kohta se pieni syntyy!" Arvatkaa oliko nää vihasia ja mikä selvittely, ku oli vielä väärä hälytyski ja vauva tuli vast reilun viikon päästä tuosta... Mä en äitille sano mitää ku synnärille lähen! Kelatkaa jos siellä joki menis vaikka pahasti pieleen ja yks on toitottanu vauvauutisia etukäteen? Eiii kiva. Lisähuomiona: äitillä netiketti hukassa, ei tehny sitä ilkeyttään. Silti.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Isot sympatiat kaikille! Niin kun kirjottelin jonkin aika sitten tonne "milloin kertoa raskaudesta"-ketjuun, niin meillä ongelma on, et miehen äiti ja sisko toitottaa asiaa koko saamarin kylälle ja suvulle, vaikka varta vasten ollaan kielletty moneen kertaan ja sanottu, että EI, ette kerro!. Kertovat kuitenkin.. oon nyt ainakin 5 ihmisille täällä kertoessani huomannut, että asia ei todellakaan kantaudu heidän korviinsa ensimmäistä kertaa. Kyllä sen vaan näkee. Harmittaa, kun meitä tietyllä tapaa vielä pelottaa, että jos jokin meneekin pieleen ja koko kansalla on jo näiden kahden ansiosta asia tiedossa. Mies käy ihan lämpösenä aiheeseen.. kyse ei ole siis siitä, että oltaisiin niin tohkeissaan ja innoissaan tulevasta lapsesta, että sitä ei maltettaisi olla kertomatta vaan ihan tolkuttomasta tarpeesta juoruta kaikki, aivan kaikki eteenpäin. Meidän kanssa tulevasta lapsesta ei puhuta eikä mun voinnista odotuksen aikana yms, mutta muille siitä puhutaan kyllä :eek: Tämä sama ongelma on ollu esillä monissa muissakin isoissa asioissa. Mun puolelta suku ja kaverit on pitäny asian tosi hienosti salassa ja ymmärtävät sen syyn siihen täysin. Miehen sisko ja äiti kehtaa sitten vielä ihmetellä, että miksi he ei saa tietää asioista aina ensimmäisenä.. no miksiköhän? :angry4:angry5 Nytkin mies oli sitä mieltä, että ei olisi pitänyt kertoa heille lainkaan ennen kun asiaa ei enää pysty mitenkään salaamaan.. on vaan hirmusen surulllista, et hän ajattelee omasta suvustaan noin eikä voi luottaa siihen, että hänen toivettaan kunnioitettaisiin :confused::angry1
 
Takaisin
Top