Kun tulee vanhigossa raskaaksi..

sapsukka

Oman äänensä löytänyt
Tilanne on nyt tämä, että olen raskaana vaikkei ollut sellainen suunnitelmissa. Meillä on ennestään jo kaksi kouluikäistä lasta. Itselläni on hyvin ristiriitaiset fiilikset. Olisi riittänyt jo nämä mitä jo on ja olisin nauttinut jo helpommasta arjesta, mutta toisaalta uskon, että yksi lapsi vielä tähän mahtuu. Abortti tuntuisi kauhealta ajatukselta.

Mieheni sen sijaan on ihan kauhuissaan! Hän ei nää mitään hyvää siinä, että meille syntyy vielä yksi lapsi lisää. Enemmänkin kokee, että se pilaa hänen elämänsä. Hän koki niin, että kaikki oli niin hyvin kun lapset alkoivat jo pärjätä ilman jatkuvaa aikuisen apua. Haluaisi jo harrastaa omia juttuja enemmän jne.

mikähän tässä tilanteessa neuvoksi? Onko kohtalotovereita? Koen olevani jotenkin nyt ihan yksin ja helvetin ahdistunut.
 
Vaikea tilanne. Itse pitäisin lapsen vaikka taivas putoaisi niskaan, mutta elämäntilanteita on niin monta erilaista kuin on ihmisiäkin, joten mitään yksiselitteistä vinkkiä ei voi kukaan antaa.

Olen jo niin vanha, etten tällaista ratkaisua joudu itse enää ikinä miettimään, mutta koska olen saanut ainokaiseni yli 40-vuotiaana hoidoilla, niin katsantokantani on varmasti sen historian värittämä. Siksi ajattelen, että jos itse olisin tällaisessa tilanteessa, niin ainoa vaihtoehto olisi pitää lapsi, koska satavarmasti katuisin aborttia myöhemmin, vaikka se juuri siinä hetkessä tuntuisi ainoalta oikealta ratkaisulta. Ajattelen myös niin, että jos jonkin (lopullisen) ratkaisun oikeellisuus vähänkin epäilyttää, niin asia pitäisi harkita kaikilta puolin hyvin tarkkaan ja koittaa kuvitella, miltä tuntuisi elää asian kanssa vaikkapa viiden tai kymmenen vuoden päästä.

Paljon tsemppiä tilanteeseen, toivottavasti pääsette sellaiseen tilanteeseen, joka on molemmille oikea ratkaisu.
 
Voimia hankalaan tilanteeseen! :Heartred Kannattaa miettiä kumpaa tulisit katumaan, aborttia vai lapsen pitämistä. Pelkästään miehen painostuksesta tai eron pelossa ei usein kannata tehdä niin isoa päätöstä. Ero saattaisi silloin seurata joka tapauksessa. Vain sinä tiedät kummin on parempi tehdä. Toivottavasti pääsette asiasta yhteisymmärrykseen.
 
Oletteko saaneet keskusteltua? Toivottavasti päädytte ratkaisuun, joka lopulta tuntuu molemmille oikealta. Isoista asioista kyse ja vaikea tilanne, voimia sinulle :Heartred
 
Takaisin
Top