Anteeksi, viesti jäi ihan liian kesken.
Mutta ongelmaan; Ennen nykyistä miestäni minulla oli kai jonkinlaista ’säätöä’ erään varatun miehen kanssa. Pidettiin tiiviisti yhteyttä yli vuoden ajan ja nähtiin muutamia kertoja, kunnes omatuntoni alkoi kolkuttamaan ja sanoin rehellisesti, että mun osaltani tämä oli tässä. En aio olla salainen toinen nainen. Kuukausien päästä löysin nykyisen mieheni ja siinä alkuhuumassa unohdin kokonaan tämän varatun miehen, joka kolkutteli päässäni usein.
Ollaan nykyisen mieheni kanssa oltu melkein 5v yhdessä, ja jo pitkän aikaa tämä varattu mies (tai en tiedä onko nykyisin varattu) pyörii päässäni jatkuvasti. Tuntuu pahalta mieheni puolesta, hänellä ei ole mitään hajua ajatuksistani. Välillä oikein toivon, että törmäisin sattumalta jossakin tähän entiseen ’säätööni’, että saisin tietää muistaako/ajatteleeko hän minua. Tämä tunne on ihan piinaavaa ja kamalaa. Häpeän omia ajatuksia ja sitä, että mielessäni ajattelen toistuvasti toista miestä. Minulla on edelleen tämän miehen puhelinnumero, olen meinannut useita kertoja laittaa hänelle viestiä ja kysyä mitä hänelle tänäpäivänä kuuluu. Mutta en pysty, omatunto alkaa kolkuttamaan pahasti. En pystyisi tehdä sitä miehelleni.
Minun mies ei aina ole ollut ruusuinen ja kohdellut kuin kukkaa kämmenellä. Kerran hän oli selkäni takana laittanut viestiä erään naisen kanssa, ja myöhemmin sain tietää, että kerran he olivat puhuneet puhelimessa hetken aikaa (naisen aloitteesta). Luottamus rikkoontui hetkellisesti, mutta nykyisin koen luottavani mieheen. On mies muutenkin töppäillyt meidän suhteen aikana (enkä tarkoita pettämistä), minä en rehellisesti sanottuna kertaakaan. Ainoa paha asia minkä olen tehnyt miestäni kohtaan on, että olen haukkunut häntä riidan aikana törkeillä nimityksillä. Mutta siinä se. En nyt ala tähän luettelemaan mitä törkeyksiä mies on minua kohtaan tehnyt, mutta sanotaan näin, että sellaisia, ettei jokainen välttämättä enää miestä kattelisi. Välillä tekisi mieli miehen selänä takana ’kostona’ pistää tälle varatulle miehelle viestiä.
Mitä minä teen? Välillä tuntuu kuin minulla olisi tunteita tätä varattua miestä kohtaan, miksi muuten ajattelisin häntä jatkuvasti enkä yksinkertaisesti saa häntä mielestäni pois? Ja samaan aikaan minusta tuntuu kamalalta ja että olen kamala puoliso. Mutta en vain voi ajatuksilleni mitään...
Hieman sekavaa tekstiä, ajatukset päässäni ovat yhtä sekavia. Toivottavasti saisin jotain apua tähän ongelmaan, välillä tuntuu, että sekoan tähän!