Kun mikään ei onnistu...

käyttäjä92jo

Vasta-alkaja
Meidän tyttö syntyi syyskuussa 2010. Alku meni ihan hienosti, mutta sitten alkoivat ongelmat. Tyttö oli levoton, ei nukkunut kuin sylissä, oli rinnalla ihan jatkuvasti. Kun hän oli parin kk ikäinen menimme kaarimaisten oksennusten, levottomuuden ja vihreässä kakassa olleiden veriviirujen takia sairaalaan tutkimuksiin. Tehtiin ulosteviljelyt, vatsan alueen UÄ ja suljettiin pois mm. virtsainfektio. Mitään poikkeavaa ei löytynyt. Vauvat nyt vaan itkee, on levottomia, se kuuluu kehitykseen. Tämä oli vastaus jokaiseen ongelmaan. Kaikki vaan sanoivat, että kyllä se siitä helpottaa kun ikää tulee lisää. No, ei helpottanut. Imetin ihan koko ajan, muut ihmettelivät miksen käy missään. Jos ei pääse edes vessaan ilman hirveää huutoa niin miten siitä mihinkään pidemmälle lähdet. Vauvan levottomuus vain kasvoi, yöt oli koko ajan vieressä ja päivisin nukkui tosiaan sylissä imetyksien välissä. Jos erehtyi vaihtamaan yhtään itse asentoa niin tuloksena oli kauhea huuto. Painon kehitys alkoi hiipua ja käskettiin lisäämään 4kk ikäisenä ruokaa, soseita ja velliä. Siitä se riemu sitten alkoi oikein kunnolla. Vauva ei meinannut nukkua enää ollenkaan, jatkuvaa kiehnäystä, hankausta, huitomista ja ähinää. Kukaan ei kuunnellut eikä auttanut, kaikki kuului vauvan kehitykseen... Menin pari viikkoa sitten yksityiselle lasten allergologille kun oma mielenterveys alkoi olla äärirajoilla. Hän sanoi, että nuo oireet viittaavat ihan selkeästi maitoallergiaan. Olin tuota itse kysynyt silloin vauvan ollessa tutkimuksissa sairaalassa (3kk sitten). Ei kuulemma ollut mahdollista. "Vauva saa enemmän maitoproteiinia äidin käsittelemien elintarvikkeiden kautta kuin äidinmaidosta. Syö vaan mahdollisimman monipuolisesti." Asiaa ei siis suostuttu tutkimaan millään tavalla. Olin viikon maidottomalla ja munattomalla dieetillä. Sitten testattiin prickillä maito, muna, viljat ja koira (perheessämme on koira). Samalla kerralla tehtiin maitoaltistus. Todettiin, että neiti on allerginen sekä maidolle että etenkin kananmunalle. Lääkäri ihmetteli kertomustani ja sanoi, että kun äiti sanoo että jotain on pielessä niin kyllähän se pitää ainakin tutkia. Hyvä sitten jos mitään ei löydy, mutta ei voi vain tylysti ohittaa. Eli jos on jatkuvia ongelmia: uni, iho, vatsa, kärttyisyys, levottomuus, huitominen, raapiminen yms. vaatikaa tutkimuksia. Voi olla ettei mitään löydy, mutta jos löytyy niin säästytte monen kk h..vetiltä toisin kuin me. Nyt kun olemme olleet "dieetillä" reilun viikon: tyttö on iloinen ja puuhailee, nukkuu päivisin ja öisin myös OMASSA SÄNGYSSÄ (välillä öisin imetyksen jälkeen jätän nukkumaan viereen). Tottakai välillä on väsynyt ja itkuinen, mutta SE kuuluu vauvan normaaliin kehitykseen. Toisin kuin kaikki em. ongelmat jatkuvasti. Halusin kirjoittaa tämän jotta meidän kokemuksista voisi toivottavasti olla edes apua jollekin muulle perheelle. Ei ole mukavaa kun kukaan ei kuuntele tai ota tosissaan...
 
Voi, voin kuvitella miten rankkaan on ollut; kun ei edes vessaan pääse ilman huutoja.
Voi jeesus ! Oikeen tyypillistä toimintaa; yksityinen on aina yksityinen! Vaikka maksaakin niin sieltä saa aina onneksi hyvää palvelua ja asioihin vastauksen !
Ihanasti sanottu lääkäriltä tuo, että "jos äiti sanoo että jokin on pielessä niiin pitää ainakin tutkia" Se on ihan totta ! Äidin vaisto on tarkempi kun kukaan joka on lääkkiksestä valmistunut ! Ja aina yleensä on äidinvaisto oikeassa.
Oon ihan samaa mieltä Viirukhan:in kanssa; joskus ja valitettavasti yleensä ja ihan liian usein äitinä "saa" teistella! Ja välillä pitää olla aika "hyökkäävä/töykeä" esim. täälä TK:ssa. muuten saa pienen vauvankin kanssa jonottaa monta tuntia, kun kaikki vanhukset ym pääsee päivystyksessä ensin. Ja mä oon kyllä vähän liiankin kova suustani.... mutta musta lasten kuuluu päästä aina ensin ja jonojen ohi. Mitä pienempi, sitä suuremmalla syyllä.
Mutta hyvä että saitte asialla vihdoinkin selvyyden !emoticon
 
Mulla kans kaveri oli aivan samassa tilanteessa kuin sinä. Vauva oli levoton ja ei nukkunut ja huusi vaan. Kaveri yritti jopa seisaaltaan imettää, niin että vauva on pystysuorassa ja mies tukemassa ja ei sekään onnistunut. Tälläkin pienellä kasvu hidastui ja hän on edelleen yksi vuotiaana puolivuotiaan vauvan kokoinen, hyvin hyvin pieni. Maitoallergiahan hänellä oli ja aivan selkeä. Muutamasta millistä maitoa maitoaltistuksessa rupesi oksentamaan ja joutui tiputukseen. Lääkärit sanoivat, että aivan normaali lapsi, kuuluu kehitykseen. Monenlaisia idiootteja ne päästääki valkosiin takkeihin. Kyllä se on äidinvaisto, jota kuunnellaan.

Voimia teille! Toivottavasti on jo parempi.
 
Nia tuo sun viimeinen lause on niiin totta ! Ja monesti tuntuu, ettei lääkäreitä edes kiinnosta... menevät hälläväliä asenteella...
 
Hyvä, että vaaditte tutkimuksia. Meillä ei mitään pahaa ole ollut, mutta tyttö (8kk) lakkasi imemästä maitoa ja minulle sanottiin, että johtuu hampaista. Yöllä kitisi ja saattoi yhtäkkiä huutaa puolituntia putkeen.  Vaadin lääkäriaikaa ja korvatulehdus oli. Kyllä äiti tietää, jos joku ei ole kohdallaan.
Paljon voimia ja tsemppiä kevääseen emoticon
 
Takaisin
Top