Kumpi nousee aamulla lapsen kanssa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kumpi, sinä vai puoliso nousee aamulla lapsen kanssa?

Meillä se olen useimmiten minä. Vien pojan hoitopäivinä päiväkotiin. Satunnaisina poikkeuksina saatan herätellä miestä, josko hän veisi. Yleensä näin, jos olen kipeä tai muuten erityisen väsynyt. Kotipäivinä mies nousee vähän useammin kuin hoitopäivinä, mutta minä niinäkin aamuina useimmiten. Tänä viikonloppuna mies kunnostautui ja nousi joka aamu pojan kanssa. :happy:
 
Arkisin minä vastaan lapsen kanssa heräämisestä ja hoitoon viennistä. Viikonloppuisin mies useasti nousee ennen minua, saattaa johtua siitä, että pojan herättely kohdistuu enempi häneen, äiti saa pötköttää :angelic:
 
Työpäivinä heräämme miehen kanssa samaan aikaan ja lapsi herää viimeisenä. Mies huolehtii aamutoimet ja vie päiväkotiin. Vapaapäivinä minä käyn katsomassa, jos lapsi heräilee aikaisin, koska nukahdan helposti uudelleen. Kun lapsi nousee ylös, hän hakee isänsä mukaan aamutoimiin. Minä nousen muutamaa minuuttia myöhemmin.
 
Yleensä minä nousen, mies kun on joko valvonut pikkutunneille vapaapäivinä tai sitten herää aikaisin töihin. Viikonloppuisin saan yhtenä päivänä jäädä makoilemaan kun mies hoitaa aamun. Kun ollaan molemmat töissä, mennään aikataulujen mukaan, se vie päiväkotiin jolla on paremmin aikaa aamulla.
 
Arkisin minä käyn herättelemässä pojan ja hoidan aamutoimet siihen asti, että pojalla on vaatteet päällä, sen jälkeen menee isänsä kanssa aamupalalle ja minä menen valmistautumaan töihin lähtöön. Mies vie pojan tarhaan. Viikonloppuisin on aikalailla sama aamurutiini, aikataulu on vain keveämpi, kun ei tarvitse lähteä mihinkään. Poika tosin olisi menossa ulkoilemaan jo aamuseiskalta :D
 
Meillä mies nousee enemmän aamuisin, mutta onkin aamuvirkku eikä tarvitse unta niinkuin minä. Olenkin siitä kiitollinen
 
Mies vie lähes aina hoitoon, joten tekee myös aamutoimet. Minä vien ihan satunnaisesti, mutta niinäkin aamuina mies tekee ison osan aamutoimista, on vain rutinoitunut siihen.

Viikonloppuisin yleensä mies herää toisena aamuna ja minä toisena. Ollaan molemmat huonoja heräämään aamuisin ja tykättäisiin nukkua pitkään.
 
Se hoitaa aamutoimet, joka vie hoitoon (eli menee myöhemmin töihin). Viimeaikoina vaihdellut aika tasaisesti. Viikonloppuisin yritetty pitää niin että molemmat saa yhden myöhään herätyn aamun
 
Molemmat koska poika hyökkää omasta sängystään meidän väliin täynnä virtaa ja ääntä.

Mutta illalla vuorotellaan niin että yksi hoitaa petiin asti. Eli laittaa iltapalan, hoitaa muut iltatoimet, lukee iltasadun ja sammuttaa valot.
 
Meillä aina minä nousen, koska mies tarvitsee apua sängystä ylöspääsyyn, niin ei pysty fyysisistä syistä nousemaan ennen muita/apua. Tänään oli ihana päivä, kun miehen vanhemmat oli meillä ja lapset nukkuivat mummin kanssa samassa huoneessa, niin itse ei tarvinnut nousta kukonlaulun aikaan. Lojuin sängyssä ysiin saakka. :Heartpink
 
Minä hoidan lasten heräämiset ja nukuttamiset, en koe mitenkään työlääksi näitä, päinvastoin. Tosin yleensä olen itse ekana talossa hereillä.
 
Molemmat, mutta ukko hoitaa pojan kanssa aamutoimet (vaipanvaihdon, syöttämisen ym)
Itse taas hoidan vastaavat toimet illalla + nukuttamisen. Ja päivällä hommat jaetaan.
 
Meillä mies nousee aina ensimmäisenä, riippumatta viikonpäivästä. Kun itse kävin töissä, heräsimme samaan aikaan. Yleensä mies vei lapsen hoitoon ja minä hain. Äitiysvapaalla ollessani sekä vein että hain lapsen. Nyt tämän koronan aikana ei sitten ole tarvinnutkaan viedä.
 
Takaisin
Top