Oletteko muut jo ehtineet miettiä tätä kummiasiaa? Milloin ajattelitte pyytää heitä ja millä tavalla?
Me suunniteltiin että pyydettäisiin neljä kummia; miehen sisko, multa molemmat siskot sekä serkkuni joka on mulle kuin veli. Onko jotenkin tyhmää tai tapojen vastaista pyytää useampia sisaruksia? Jos päädymme tähän ratkaisuun niin mahdolliselle toiselle lapselle ei enää jäisi oikein suvusta kummeja, mutta pidän toista lasta muutenkin hyvin epätodennäköisenä.
Pyytää aion varmaan ihan kasvokkain töksäyttämällä :D varmaan joulun paikkeilla kun toinen sisko tulee käymään suomessa, hän siis asuu vakituisesti ulkomailla.
Me suunniteltiin että pyydettäisiin neljä kummia; miehen sisko, multa molemmat siskot sekä serkkuni joka on mulle kuin veli. Onko jotenkin tyhmää tai tapojen vastaista pyytää useampia sisaruksia? Jos päädymme tähän ratkaisuun niin mahdolliselle toiselle lapselle ei enää jäisi oikein suvusta kummeja, mutta pidän toista lasta muutenkin hyvin epätodennäköisenä.
Pyytää aion varmaan ihan kasvokkain töksäyttämällä :D varmaan joulun paikkeilla kun toinen sisko tulee käymään suomessa, hän siis asuu vakituisesti ulkomailla.
Mies oli siis jo aikoja sitten ilmoittanut veljelleen, että hänestä tulee sitten seuraavan kummi jaminusta olisi tuntunut tyhmältä ottaa vain mieheni veli eikä hänen vaimoaan kummiksi.
Mun perheessä on ollu perinteenä, et kaikki kummit on ollu setiä, tätejä tai enoja ja heidän puolisoita. Itse en välttämättä halua esim. sisarusteni puolisoita kummeiksi, koskaan ei tiedä pysyvätkö he kuinka pitkään yhdessä ja usein jos ero tulee, jää tämä puoliso aina "ulkopuolelle" lapsen elämästä. Kuten esimerkikisi kävi, ku omat vanhempani erosivat ja ovat serkkuni kummeja molemmat (isän puolelta). Äiti kyllä lähetti aina lahjan synttärinä ja jouluna, mutta ei käynyt enää missään juhlissa, koska ei tuntenut enää itseään tervetulleeksi, vaikka oikeasti asia olisikin ollut toinen. Siksi itse haluaisin lapsellemme sellaiset kummit, jotka "aina" pysyvät lähipiirissä ja elämässämme mukana :) Tulipa pitkä selostus, mut siinä omia ajatuksiani kummien valinnasta, miehellä saattaa olla eriävä mielipide