Kummit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -Apila-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä niitä kummeja kai mikään pakko oo olla. Mä kanssa vähän mietin, kannattaako nimetä ketään, kun lasta ei kasteta kuitenkaan, joten se alkuperäinen kummin tehtävä, eli hengellinen kasvatus jää pois kummin "velvollisuuksista". Parhaan kaverini tähän päätin sitten kuitenkin värvätä, ja ihan tyytyväiseltä vaikutti tähän järjestelyyn. Se on kuulemma sitten aina se tylsä täti, joka tuo lapselle vaan kirjoja lahjaks :grin

Niin ei kai se nykyään ole mikään ``erikoinen`` juttu jos kummeja ei ole :) ja onhan se kurjaa väkisin valita kummiksi. Mutta onhan tässä vielä aikaa ja voi olla jos sopiva ehdokas löytyisikin? :)

Gnome, minä olen juuri sellainen kummi, joka antaa lapselle enimmäkseen lahjoiksi kirjoja, vaatteita tai muuta hyödyllistä :grin Jos virallisesti lasketaan, niin eihän noita kummilapsia ole kuin yksi, kolmea ei ole kastettu.

Kristillisesti en kasvata kummilapsista ketään, enemmän ole turvallinen aikuinen, joka jaksaa leikkiä ja peuhata (paitsi nyt tämän oman mahan kanssa...)

Jos ketään sopivaa ei olisi, en pyytäisi kummeja ollenkaan. Nyt lapselle on tulossa 4 kummia, yhtä on pyydetty, muita pyydetään ihan kasvotusten kun nähdään seuraavan kerran.

Minuahan ei vauvana ole kastettu eikä mulla silloin ole kummejakaan ollut.. Eipä tuo kyllä ole koskaan mitenkään haitannutkaan. Vuosi sitten liityin kirkkoon, minut kastettiin ja sain valita itselleni kaksi kummia :) Että kyllähän se on mahdollista hoitaa aikuisenakin jos niin tahtoo :) Suoritin itse samalla aikuisriparin kun tuli siskolta ja kaverilta kummipyynnöt.

Me ei olla miehen kanssa vielä kummeista juteltu. Mulla on edelleen kolme vaihtoehtoa. Mietimme sen kummi asian varmaan sitten kun on nimestä päästy yhteisymmärrykseen :grin

Täällä kummien kanssa päädyttiin niin, että itse kysyn omaa siskoa kummiksi lapselle, kun ei omalta puolelta ketään oikein kaveria kehtaisi laittaa kummintyöhön, kun tosiaan ovat vain kavereita, ja voi olla katoavia elämästä.. Miehen puolelta tulee sitten hänen veli ja tämän puoliso ja ystävä. Olisi yksi ystäväpariskunta mielessä myös, mutta menisikö se överiksi, jos kummeja olisi 5-7 :D ?

August14, jätä nyt hyvä nainen seuraavallekin kummiehdokkaita! :wink

Haha, niimpä :D no katsotaan miltä se sitten synnytyksen jälkeen tuntuu, onko never again fiilis vai lisää lisää :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Kirkkoon ei kuuluta täälläkään, mutta 'kummit' (haltiakummeiksiko näitä sitten kutsutaan?) ollaan jo lapselle pyydetty. Meille valinta oli helppo, kun haluttiin meille läheiset ihmiset, jotka olisivat lapsen elämässä läsnä, niin kysyttiin miehen siskoa ja minun veljeäni.

nyt meillä on kaikki neljä kummia kysyttynä ja suostumukset saatu :) jos sitten päästäisiin yhteisymmärrykseen lapsen tulevasta nimestä... Miehellä oli kiva ehdotus tytön etunimeksi, mutta ei se käykään, kun oli viime vuoden 10 suosituimman etunimen joukossa, vähän pitää erikoisempi olla!

Takaisin