Kummit lapselle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lunni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

lunni

Näppärä viestien naputtelija
Heinämammat 2016
Joulukuiset 2023
Maaliskuiset 2026
Oletteko pyytäneet jo kummeja (virallisia tai epävirallisia)? Milloin olisi paras aika pyytää ja miten? Montako kummia ja keitä he ovat?

Me ei olla vielä pyydetty mutta kummivalinnat selvillä, kaikki ystäviä. Nyt mietitään että milloin voisi alkaa pyytämään, vaikka ei kai siihen mitään yhtä oikeeta vastausta ole:)

Meille kummit on hankala osuus. Lähinnä sen takia,että vaihtoehtoja olisi, mutta eivät kuulu kirkkoon ja kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia tarvittaisiin. EI siis haluta samoja kummeja kuin esikoiselle.

Ei olla pyydetty vielä...kun ei olla päätetty vielä kummeja ja toisaalta haluan odotella lähemmäksi lapsen syntymää.

Tarvitaan ainakin yksi ortodoksi kummi sylikummiksi, ei ihan hirveenä oo vaihtoehtoja :D

Me ei pyydetä kummeja lainkaan. Esikoisellakaan ei ole, kun ei ole kastettu ja tätäkään ei kasteta. Meillä on periaate tästä asiasta, että kummit kuuluu kasteeseen ja lisäksi ei haluta nimetä ketään tiettyä aikuista, koska kaikki on yhtä tärkeitä. Itsellä on myös huonoja kokemuksia kummiudesta, vaikkakin myös tosi hyviä, mutta en halua että siitä tulee kenellekään velvollisuutta tai muuta. Ne ketkä oikeasti haluaa olla mukana lapsen elämässä, on sitä ilman erikseen siihen nimeämistäkin.

Me ei olla vielä pyydetty, kun ei olla saatu päätettyä ketä pyydetään. :D Jotenkin haluaisin, että kummeiksi tulisi edes yksi pariskunta, mutta eipä se niin tärkeää taida lopulta olla. Kunhan kummit ovat valmiiksi jo meille läheisiä ja voi luottaa siihen, että ne pysyvät myös lapsen elämässä pitkään. :)

Meillä on toiset kummit on jo valittu ja he siitä tietävät, vaikka "virallista" pyyntöä ei olla esitetty vielä. Kyseessä on lapsuudenystäväni, jonka oon vauvasta asti tuntenut ja ollaan kuin siskokset. :HeartpinkJa luonnollisesti hänen puolisonsa.... Toisesta kummista/kummeista on vielä keskustelu kesken...... Itse haluaisin ystäviä kummeiksi, koska he ovat eri tavalla läheisiä kuin sukulaiset. Ja sukulaiset on"sukua" joka tapauksessa. Tosin aiotaan esittää se niin, että siitä todellakin voi kieltätytyä eikä siitä saa tulla painetta tai "lahjakummia". Tiedän kamun jolla on 11 kummilasta ja minusta se on jo liikaa.....

Meillä tulee vain kaksi kummia, joista toinen on veljeni ja toinen serkkuni/paras ystäväni. Päätimme että haluamme kummeiksi vain semmoiset ihmiset jotka muutenkin ovat meille niin läheisiä että tulevat olemaan lapsen elämässä mukana todella paljon :) Ja ollaan jo kysytty :D

Meillä ei kummeilla vaan kummitellaan, koska ei uskonto-juttuja ole taustalla. Kaikki kummitukset taitavat kuulua kirkkoon ja saavat sinne lapsen halutessaan myös viedä. Toisen lapsen kummituksia ei ole vielä mietittykään. Odotellaan ensin RU terveiset ja aloitetaan pohdinnat kevväämmällä. Kysyttänee kuitenkin ennen syntymää, kuten aiemmassa jaksossakin.

Meillä on kummit jo mietittynä, mutta ajateltiin sitten rakenneultran jälkeen ottaa heidän kanssaan asia esille. Haluaisin keksiä jonkun kivan idean tähän kummiksi pyytämiseen ja antaa vaikka kirjekuoressa kuvan rakenneultrasta tai jotain :)

Ei ole vielä kummeja tiedossa. Vaikeaa tulee kyllä olemaan valinta. Kysytään vasta lapsen syntymän jälkeen. Itse koen sen mukavammaksi, kun saa kysyä vaikka sit hyvän tilaisuuden tullen silloin, kun tuleva kummi pitää lasta sylissä.

Meillä on kummit jo tiedossa ja heiltä kysyttykin (oon monessa asiassa malttamaton :rolleyes: ) Pariskunnalle laitettiin viestiä, että teidän tuleva kummilapsi syntyy heinäkuussa - hymiöiden kera. Ja tuleva kummitäti oli niin liikuttunut ettei pystynyt mitään vastaamaan hetkeen, mutta siis suostuivat :)

Meillä lapsilla on kolme kummia, jotka on kaikki ystäviä. Itelläni on kummeina sukulaisia, ja mä koin, että kummius meni meillä jollain lailla hukkaan sen vuoksi. Kun siis ei kummit tuntunut yhtään sen läheisemmiltä kuin muutkaan sukulaiset ja samoin ei tuntunut, että sillä oli kummeillekaan niin merkitystä, että joku meistä sisaruksista oli heidän kummilapsi. Sen vuoksi haluttiin omille lapsille ystävät kummeiksi, mutta kaikki ovat olleet sellaisia, jotka ovat olleet elämässä yli 10v.

Kummit on valittu jo, mutta kysytään vasta kun lapsi syntyy. Tosin yhden kohdalla vielä mietitään puolison kysymistä, kun eivät ole vielä niin pitkään kerenneet olla yhdessä.

Minä pyysin jo pikkuveljeäni tulokkaan kummiksi (kun esikoisella ja kakkosellakin on mun/miehen sisaruksia kummeina), mutta toinen kummi vielä tarvittaisiin. Ketä sitten ikinä päätetäänkään kysyä, niin kysytään varmaan vasta kun vauva on syntynyt. Ihan hirveän paljon vaihtoehtoja ei ole, joten voi olla hankalaa löytää sopiva kummi. Me kun ollaan miehen kanssa vähän kranttuja kummien suhteen, ei haluta mitään "lahjakummeja", vaan sellaisia, jotka ajattelee elämästä ja kasvatuksesta suht samoin kuin me. Taustalla meillä on tavallaan ajatus, että jos meille sattuisi jotain, niin haluttaisiin kummien ottavan vastuun meidän lasten kasvatuksesta ja silloin olisi oltava samat arvot kuin meillä.

Meillä on kummitusten kanssa sama idea kuin Pupsulla. Pitkäaikaisia ystäviä suht samalla arvomaailmalla. Parasta, mitä lapsi voi saada kummitukseltaan on aikuisen aika, välittäminen ja läsnäolo, joka ei tarkoita lastenhoitoautomaattia. Lahjojakin saa tuoda, mutta tolkullisesti. Ja jos meille sattuisi jotain niin olisi silti mahdollisimman hyvin asiat pienillä.

Meillä on kummit päätetty ja pyydetty :) Toisena on mun paras kaveri ja toisena miehen serkku. Paras kaveri itseasiassa ite kysy (vitsillä) kun kerroin vauvasta että "Kai mä oon kummi vai pitääkö ruveta loukkaantumaan?" johon totesin et en oo edes muita kun häntä miettiny :D

Meillä ei ole pyydetty eikä oikeastaan vielä aiheesta juteltukaan. Mut ainakin miehen sisko ja sit miun sisko ja hänen mies tai sitten vaan jompi kumpi heistä (riippuen vauvan sukupuolesta ja myöskin pyydetäänkö ketä muita kummeja) muina vaihtoehtoina miun lapsuudenystävä ja sit yks toinen hyvä ystävä. Ellei mies yllätä ja haluis pyytää yhtä sen ystävää. :D mut siis riippuu vielä vähän vauvan sukupuolestakin. Yhtään en tiiä vielä miten pyytäis ja milloin. Varmaan sit ehkä rakenneultran jälkeen jossain sopivassa kohtaa kunhan nähdään.

Meillä ei ole pyydetty eikä oikeastaan vielä aiheesta juteltukaan. Mut ainakin miehen sisko ja sit miun sisko ja hänen mies tai sitten vaan jompi kumpi heistä (riippuen vauvan sukupuolesta ja myöskin pyydetäänkö ketä muita kummeja) muina vaihtoehtoina miun lapsuudenystävä ja sit yks toinen hyvä ystävä. Ellei mies yllätä ja haluis pyytää yhtä sen ystävää. :D mut siis riippuu vielä vähän vauvan sukupuolestakin. Yhtään en tiiä vielä miten pyytäis ja milloin. Varmaan sit ehkä rakenneultran jälkeen jossain sopivassa kohtaa kunhan nähdään.

Mielenkiinnosta kysyn, että miten sukupuoli vaikuttaa teillä kummivalintaan? Esim. sillai, että pojalle miespuolisia kummeja ? :)

Varmaan joo sillai mietittäs et tulis pojalle myös miespuolinen kummi, kun naisehdokkaita on enemmän :D

Meillä on kysytty miun sisko ja hänen mies sekä meijen ystävä pariskunta.
Oli luontevaa heitä pyytää kun ollaan molemmat molempien noiden lasten kummeja, ja ehdottomasti haluttiin heidät myös tälle pienelle kummeiksi.
Yks tai kaks kummia vielä mietinnässä..

Meillä ei ole vielä pyydetty, kaks tai kolme haluaisin.

En halua kans sukulaisia, ne on meillä tärkeitä joka tapauksessa ja tulevat läheisiksi omalla tavallaan.

Tarjokkaat tosin tuntuu olevan vaan naisia, eli joku miespuolinen on kyllä kaiveltava jostain. Mulle on tärkeää, että kumpikin sukupuoli tulee edustettua, eli oli lapsi tyttö tai poika, mielestäni tarvitsee ympärilleen "omia" aikuisia sekä miehiä että naisia.

Takaisin