Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onhan tässä harvinaisessa nimessä ainakin se, että jää mieleen ja erottuu muista. Jos siis haluaa sulautua massaan, niin yleinen nimi on parempi. Ja harvinaisen nimen kanssa on syytä tehdä aina hyvä vaikutus ja puhua/kirjoittaa kauniisti, koska nimi muistetaan. Jos siis olen vaikka Facebookissa osallistunut johonkin keskusteluun ja haen sen jälkeen työpaikkaa, tai reklamoinut yritystä tuotteesta tai palvelusta ja kohtaan asiakaspalvelijan myöhemmin niin on minun etuni jos olen joka kerran toimittanut asiani kohteliaasti ja kauniisti, koska teksti ja nimi jäävät mieleen. Mutta jos olen Anna Korhonen, minulla ei silti välttämättä ole mitään tekemistä Anna Korhosen mielipiteiden ja palautteiden kanssa.Se, että perheellä on miehen sukunimi on reilun sadanvuoden aikainen tapa. Sekin on lähtenyt ylhäisön joukosta liikkeelle 1800-luvulla ja saavuttanut sitten muita yhteiskuntaluokkia. Laissa perheen yhteisestä, miehen sukunimestä on määrätty Suomessa vasta 1900-luvun puolivälissä. Eli tapa ottaa miehen sukunimi on vain lähihistoriaa.
Itse en ymmärrä ollenkaan, jos harvinainen ja kuolemassa oleva naisen sukunimi vaihdetaan miehen yleiseen nimeen. Jokainen tekee, kuten tahtoo, mutta minä vain en ymmärrä.
Nykyisin on mahdollista molempien ottaa yhdysnimi ja sen voi antaa myös lapselle.Ei olla naimisissa ja jos joskus mennään niin tää onkin pohdinnan paikka.
Tai olen sitä jo joskus miettinyt. Meillä on molemmilla harvinainen sukunimi. Toisaalta olis kiva et kaikilla olis sama sukunimi, mut kyllä tuosta omasta luopuminen jotenkin vaikealta tuntuis. Lapsilla miehen sukunimi.
Tää ei oo meillä oikeen vaihtoehto koska miehen nimi on jo valmiiks kaksiosainen. Eli sit tulis kaks väliviivaa ja tosi pitkä nimi (20 kirjainta ja väliviivat)kun munkin sukunimi on pitkä. Enkä muutenkaan noista yhdysnimistä välitä. Luulen et jos avioidutaan niin molemmat pitää omat nimensä.Nykyisin on mahdollista molempien ottaa yhdysnimi ja sen voi antaa myös lapselle.