Kummalla puolella sikiö viihtyy ja mihin tulee potkut?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ginessa

Kommentoinnin ninja
Mulla tää asustelee pääasiassa oikealla puolella ja potkii kovasti oikeanpuoleiseen kylkiluuhun.
Osa potkuista tulee keskelle vatsaa ja välillä alavatsaan.
Tyttönen tykkää kovasti myös venytellä poikittain masussa... iiih mikä tunne [;)]
Ei oo vielä sadellut potkuja virtsarakkoon,mutta painanut se on sitä ikävästi...
Hikkakin on ollut jo aika usein [:D]
 
Tääkin viihtyy oikealla puolella yleensä enemmän. Tai sitten poikittain niin, että pää on vasemmalla. Joka tapauksessa potkut tulee yleensä oikealle alas, mutta jonkin verran myös keskimahaan. Oon oppinut "tietämään" (tai arvelen ainakin) milloin kaveri on pää alaspäin, koska silloin potkuja ei tule juurikaan. Se viihtyikin melkein viikon pää alaspäin kunnes kääntyi taas onneksi [:)]

Ja täytyy myöntää, että potkut perspuoleen ei tunnu hirvittävän mukavalta! Onneksi niitä on harvemmin. Ja virtsarakko on säästynyt tähän mennessä kokonaan monotukselta[:D]
 
Pääsiallisesti Möykkyläinen viihtyy masun oikealla puolella. Neuvolalääkärikin naureskeli kun sai mitata kohdun pohjan korkeutta niin sivusta[:D]. Ja suurimmaksi osaksi on oleillut pääalaspäin ja silloin kyllä pyörii edes takaisin niin, että potkuja tulee oikealle ja vasemmalle ylös. Nyt on eilisestä lähtien ollut jalat alhaalla ku potkuja satelee navan alapuolelle. Ja sinne pirun perssiiseen[:'(].

Miu mä päättelen vauvan asennon potkujen voimasta. Jaloista tulee kovenpia potkuja kun käsistä lyöntejä. Ehkä voi ajatella et jos on pää alas nii potkut keskittyvät napaan ja siitä ylös ja toisinpäin niin navasta alas.
 
En minakaan tieda miten pain se kekäle tuolla mahassa on. Ei mitaan hajuu. Mutta potkuja tulee enimmakseen oikealla keskelle ja navan ylapuolelle. Joskus myos alavatsaan. Tuntuu, etta tuo oikea puoli ois jotenki suositumpi paikka :)
 
Minulla istukka on oikealla puolella etuseinämässä, joten vaimentaa oikealle suuntautuvia potkuja. Vasemmalla puolella tuntuu ja näkyy suurin osa liikkeistä. Alavatsa (kohdunsuu ja kusirakko) sekä navan seutu tuntuvat olevan suosikkipaikkoja monotukselle [:D] Muksun isällä on tapana kyljellään ollessaan tunkea pyllynsä minuun kiinni, samaa touhuilee myös poika [:)] Näkyy ja tuntuu kun vaavi pyllistelee ja punkeaa itseään.

Oletteko muuten huomanneet, että vauvalla on jonkinsorttinen rytmi jumppatunneille? Voin nimittäin katsoa kellosta ajan ja tuumata, että jaha, vartin sisään alkaa jytinä [:D] Poika on kova potkimaan, ilmeisesti tullut kamppailulajeja harrastavaan isäänsä <3
 
Meijän neiti on pää ylöspäin ja potkii kovasti...juuh... virtsarakkoon :D ei kiva tunne...
 
Just nyt tuntuu että vaavi olis pääalaspäin kun tönimistä tuntuu navan oikeella puolen ylhäällä, mutta suurimmaksi osaksi en tiedä kuin päin tää täällä on.

Jykertelyä tuntuu lonkissa, kylkiluissa välillä tuntuu, että luut kolisee eli epäilen et tää vielä kääntyilee täällä, tai sitten en vain aina hahmota kuin siellä köllötellään.
 
Taalla potkitaan alavatsaan, eniten vasemmalle puolelle. Usein sormilla kaivellaan samaan aikaan mun oikeeta kylkea. Yrittanee kaivautua sielta ulos?? Paan tunnen joskus oikealla ylhaalla sellaisena kovana moykkyna. Suurimmaksi osaksi vauveli istuksii mun virtsarakon paalla, niin etta aina kun nousen seisomaan, tuntuu karmea paine alavatsassa ja rakossa - ja kusi lentaa..
 
Mulla sama tilanne suurinpiirtein kuin Emilialla, potkut tuntuu ja näkyy vasemmalla puolella. Virtsarakkoa ei sinällää potki, mutta tuntuu että hän venyttelee aina suoraan rakkoon, että tuntuu sellanen hillitön paineen tunne ja menee alavasta ihan kovaksi... Välillä sitten tuntuu alavatsassa pienempää kuplintaa, oisko sitten kädet [8|]
 
Ah, Yesh. nyt tulee kunnon potkut taasen ylävatsaan[:D]. Kaveri on kääntynyt ja toivotaan et pysyy näin niin ei tartte noista perspotkuista kärsiä[;)].
 
Täällä sama juttu kuin Emilialla, tulee nimittäin potkut enimmäkseen vasemmalle puolelle. Taitaa tyyppi muutenkin viihtyä enemmän sillä puolella, koska välillä maha on aika huikean näkönen: vasemmalla järjetön mokkula ja oikea puoli ihan "tyhjä" [:D] Mun mies harrastaa myös kamppailulajeja ja onkin ihan innoissaan jo suunnittelemassa kaikkea tämän lapsen varalle [;)] Viimeksi neuvolassa tulin kysyneeksi, että mitenköhän tunsin liikkeet jo niin "aikaisin" (rv 16) kun mulla kerran etuseinässä istukka ja vielä eka raskaus? Neuvolatäti vastasi, että vauvalla on vaan voimakkaat potkut (mies oli ihan fiiliksissä kun kuuli..) ja että mä oon sillä tavalla tuntoherkkä. Nykyään satelee jos sellasia potkuja, etten ihmettelisi jos joku niistä veisi multa tajun osuessaan johonkin hermopisteeseen [:D]
 
Täällä saa kyytiä kusirakko..useimmiten potkuja tuntuu oikeella puolella enempi, nyt päivittäin myös ylhäällä..eli aika kääntyileväistä sorttia tämä meidän pikkumies :)
 
Alamahaan ja vasemmalle puolelle tulee isoimmat potkut/iskut...Välillä myllertää koko vasen puoli mahasta ja potkuja keskelle...Oletan että on edelleen jalat alaspäin...Nyt kun on katsonut mahaa ilman paitaa niin välillä näkyy et maha on epäsymmetrinen aika ajoin...On navan vierestä enemmän kohollaan vasemmalla ja sit välillä oikealla...
 
Mulla potkut tuntuu oikealla puolella alavatsassa ja sillä puolella liikkeet näkyykin paremmin. Välillä saa virtsarakkokin kyytiä. Syöntien jälkeen ja illalla ennen nukkumaan menoa on kovin meininki mahassa. [:)]
 
Enemmän oikealla puolella asustelee...[:D]

Muistelisin että mulla on pojat kääntyneet pää alaspäin jo vk 30 tienoilla.

hmmm... tsekkasin vanhoista neuvolakorteista:
Molemmista merkintä RT (raivotarjonta) vk 26 alkaen loppuun asti.

Kumpikin laskeutui myös tosi aikaisin. Viikkoja ennen synnytystä. Eli ovat olleet synnytystapatutkimuksissa "lähtökuopissaan".[;)]
 
Ei pysty sanomaan,hyörii ja möyrii niin kamalasti että en aina pysy perässä miten päin oleilee[:)]
 
Kyllä se taitaa tuolla oikealla puolella enemmän köllötellä.
Varsinkin iltaisin tulee kyllä potkuja, enimmäkseen mahaan tai alavatsaan. Häpyluihin päin kun potkii niin hyytyy kyllä tämän mamman naamalta hymy äkkiä. Päivällä tuossa klo 15-17 maissa pitää kanssa aikamoista elämää kun kokkailen jotain isännälle kun tulee töistä kotiin. Seuraava neuvola on vasta 20.5, toivottavasti siellä katsovat kummin päin se siellä oikeasti köllöttelee...
 
Mä ensin mietin, että tähän ei voi millään vastata. Mut selkeesti voi!! [:D] MEidän tirriäinen viihtyy ehottomasti ja päasiassa oikealla puolella. Useinmiten potkii alavatsaa, mutta nyt välillä myös kylkiluiden alle tömähtelee. Tänään perhevalmennuksessa meinas hihityttää ääneen, kun synnytysvideon aikana sateli sellaisia jytyjä, että vatsa oikein silminnähden heilui! [:D]
 
Mä kyllä jo luulin että tää on pää alaspäin,mutta ei näemmä uudelleen synnyttäjänäkään aina osaa arvioida.Tänään 4D ultrassa selvis että istuu kohdussa[:)]Ja muksii ylös nyrkeillään...
Mä kun luulin tuon kovan palluskan tuossa navan paikkeilla olevan peppu[:D]
 
Potkuja ja nyrkin iskuja tuntuu siellä täällä. - Ehkä aavistuksen enemmän vasemmalla puolen. Välillä kyllä tuntuu, että se käyttää napanuoraa hyppynarunaan, sillä sellainen "jytä" on alakerrassa menossa.
 
Takaisin
Top