Kuka tulee mukaan synnytykseen???

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sanjana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin taitaa tuo avokki lähteä mukaan. Ja jos avokki on töissä kun synnytys alkaa niin sitten tulee avokin isi ja varmasti omat vanhemmat. Avokki kun näillä näkymin ei pidä isyyslomaa niin pitää varautua että soittaa omille vanhemmille kun alkaa tuntua siltä että nyt on lähtö. Ja avokki on isänsä firmassa töissä niin ne tulee sitten yhdessä työmaalta kun soitto käy [:D]
 
En tiedä mikä on käytäntö muualla, mutta ainakaan tayssiin ei saa tulla mukaan kuin yksi tukihenkilö. Asalin mainitsema erikoislupa onkin sitten poikkeus, mutta noin pääasiassa täällä ainakin vain ja ainoastaan yksi.
Että kannattaa varmistaa asiaa, ennen kuin suunnittelee, ettei tuu yllätyksenä sit synnytykseen mentäessä.
 
Mies on tulossa mukaan täälläkin. En oo edes pohtinut muita vaihtoehtoja. Pitäis varmaan mennä yksin, jos mies ei jostain syystä pääsiskään[&:] Ei oikein ole ketään muuta. No ehkä anoppia vois pyytää hätätapauksessa, mutta hänkään ei asu samassa kaupungissa niin hankalaa olisi.
 
mies tulee mukaan- halusi tai ei [8D]
Oikeesti en ole kysynyt hänen haluamisiaan vaan ilmoittanut lähinnä että sinähän tulet paikalle. ketään muuta en suostu edes miettimään.

Kaippa tuo on nyt sitten tulossa sairaalakammostaan huolimatta, koska pari vkoa sitten totesi että "tulee helv.. synnytys hänelle" Niinpä niin, mullehan se varmaan onkin kuin kaupassa käynti- kivuton ja helppo *huoh*
 
Joskus ne miehet vaan ottaa suuren tuskan itelleenkin, tuttavani mies pyörtyi synnytyksessä - tosi paljon iloa hänestä siis siellä, kun vaimo sai hänestäkin huolehtia. [:D]

Koulutan kyllä miestäni etukäteen, en todellakaan halua, että se seisoo siellä jalkopäässä tuijottelemassa vaan on minun vieressä - pitäähän mulla olla joku kehen purkaa kiukkua ja ketä nipistellä. Varmaan käsken miesparkaa siellä kuin koiraa. Pelottaa kyllä hieman etukäteen semmoinen oma avuttomuus, että jos tuntuu, ettei pysty itse yhtään hallitsemaan tilannetta. Pitää psyykata itteä etukäteen.
 
Asali.... Meil on niin samanlainen juttu mun miehen kulttuurin kans se välil iha etoo ku pitäs kaikki men hänen kulttuurinsa mukaa ni saapahan esimakua ainaki suomen kulttuurista et miehen ns.pakko tulla synnytykseen mukaan. sanoin jo mun miehelle et tulee mukaa ja jos alkaa tuntuu pahalta ni menee ulos ja tulee takasi ku siltä tuntuu...

Kiva et kaikil muil on miehet tulossa mukaa ja toivottavasti miehet pääsee ettei oo työreissuja sillon h-hetken aikaa...
 
Juu siis avokki on se joka tulee sitten ihan mukaan mukaan mutta jos silloin töissä niin haluan että äitini ja isäni ovat sillä aikaa sairaalassa. Ja sen olen jo kaikille kavereille sanonut että kellekään en ilmoita yhtään mitään ja tällä hetkellä on olo etten edes halua että minua tullaan katsomaan sairaalaan [&:] Olen kartonut senkin osalle kaverille ja yksi sanoi siihen että silloin on aika jolloin tarvitaan niin paljon tukea että minähän suurin piirtein soitan että tulkaa joku käymään [:D]
 
Rakas avopuolisoni tulee mukaan. Tosin mieheni on heinäkuun lomalla, että mikäli synnytys alkaa vasta elokuussa niin sitten toivon mukaan ehtiin töistä mukaan synnytykseen. Varaehdokkaina on äitini, jolle tämä on ensimmäinen lapsenlapsi.
 
Takaisin
Top