Kuka on lapseni isä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Olen raskaana enkä tiedä kenelle, olen käyttänyt ehkäisypillereitä neljän vuoden ajan enkä uskonut tällaisen vahingon olevan mahdollista. Lääkärin laskentojen mukaan sikiö olisi saanut alkunsa 8.11, minulla oli yksi yhdenillan juttu 26.10 ja seuraavan kerran olin yhdynnässä toisen miehen kanssa 16.11. Koitin lääkäriltä kysyä kumpi näistä miehistä olisi todennäköisempi, mutta lääkäri ohitti kysymykseni. Joten nyt kaipaisin viisaampien apua, voiko siittiö uiskennella 13päivän ajan kiinnittymättä? Onko lääkärin laskelmat ihan väärässä?

Käsittääkseni siittiöt selviävät hedelmöittymättöminä naisen elimistössä korkeintaan viikon. Ja se on siis ihan maksimi.
Kieltämättä olet kyllä hankalassa tilanteessa. Ja koska söit pillereitä, niin ovulaationkaan ei olisi pitänyt tapahtua, ja tietenkään sen ajankohtaakaan on paha arvioida, että onko se ollut kierron keskivaiheilla, vai myöhemmin...

Mutta joka tapauksessa paljon onnea raskauden johdosta! :) oletko päättänyt, että pidätkö lapsen vai et? :)

Onpas inha tilanne! Mä veikkaisin myös tätä ns. jälkimmäistä miestä, mutta voi mennä pieleenkin. Käytännössä ihan 100% varmaksi kai asiaa ei voi tietää muuten kuin isyystestillä ja sitä ei (kai?) voi tehdä ennen kuin lapsi on syntynyt. Kehottaisin kyllä soittamaan neuvolaan ja kysymään ja jankkaamaan sieltä kaiken mahdollisen, mikä voisi asiaa selvittää. 

Toki jos päätät, että et pidä lasta niin... onko silloin väliä? Mutta jos pidät lapsen niin silloin oikean isän olisi kyllä hyvä tietää jälkikasvustaan halusi hän osallistua kasvatukseen tai ei.

voimia!

Jos päätät pitää lapsen niin ultrassa saat tarkemman ajan :) Huom. raskausviikot lasketaan niin että hedelmöittymisen ajankohta + 2 vk.

Olen kyllä päättänyt pitää lapsen, ja heti ensimmäisen neuvolankäynnin jälkeen kun tarkistin ajankohdat ja laskeskelin kenen kohdalle lapsonen tärppäisi, niin menin ihan hämilleni koska se ei osunut kenenkään kohdalle. Ja kun seuraavan kerran otin lääkärillä asian puheeksi ja sanoin ettei viikkoni  voi pitää paikkansa, lääkäri sanoi koneiden ja mittojen olevan todella tarkkoja, eikä kuunnellut mitä olin sanomassa. Joten lapsen isää en kai selvitä ennen lapsen syntymää. Olen niin hämilläni tilanteesta ja kiitos kaikille jotka olette vastanneet ja koittaneet auttaa. Ehkä tämä isä asia selviää tai jää selvittämättä. 

Mä en nyt niin luottais noihin tietokoneiden laskureihin. Itse kun soitin ekan neuvola ajan, niin viikkoja piti olla se 5+3(laskurin mukaan) sitten varasin varhaisultraa, piti olla rv 7+3 ultrassa, mutta olikin rv 6+2. Ja vielä nt-ultrassa muuttu viikot taakse päin. Kyllä tuo isä asia selviää, viimeistään kun lapsi on mailmassa! Älä turhaa ressaa asiaa (: ! Tsemppiä jatkoon!

Oliko sulla mieslääkäri? Kuulostaa kovin täysin tekniikkaan luottavalta mieheltä. "Se on kuules tekniikka niin jämttiä ja varmaa, eikä yhtä ailahteleva kuin naisen mieli. Kun tämä Utra xzy2000 sanoo näin, niin asiahan on just näin! Siinä ei hedelmöitysajankohdilla ole mitään merkitystä."

Nainen on mulla. Mieslääkäri oli tuolloin varhaisultrassa, mutta tokas vaan kans, että "ei noihin laskureihin kannata luottaa, ne antaa vaan suuntaa." :D

hei mulla sama juttu. viime menkat oli 22.4.2013 ja samanapäivänä ennen menkkojen alkua olin yhdynnässä miehen a kanssa joka ei koskaan lauennut. noin 7 päivää siitä olin miehen b kanssa joka tuli sisääni minun la on 26.1.2014 ekassa neuvolassa laskettiin että olisi raskausviikkoja 8+3 eli kumpi mahdollinen isä. ekassa ultrassa sanoivat että sikiö 1 päivän pienempi minulla siis hedelmöitys tapahtunut 6.5-7.5. apua kiitos :) olen nyt viikolla 35+6

Jos ei se ensimmäinen mies lauennut niin tuskin se se on, vaikka oliskin joku yksittäinen siittiö karannut niin tuskin olis ollut tuohon asti hengissä... :)

:)
Niin tuo laskettu aikahan voi muuttua vaikka kuinka monta kertaa!
Niin meillä ainakin kävi ja eroa oli jopa 3vk!!!
Tammikuun alusta loppuun saakka esikoisen kautta..
ja mitä omia oloja seurasin pikkuinen sai alkunsa enne vappua.
ja vapun jälkeen kiinnittyi :D

VIERAS.....
Muistatko itse oloja, tunemuksia mitään tälläisiä.?
Koska teit testin ja sait plussan ja koska menkkojen olisi pitänyt alkaa,
Odottelitko menkkoja, teit testin ja tuli nega,
odottelit lisää ehkä viikon ja sitten vasta plussa näin voisi olla vaihtoetho B :D
Myöhäinen ovulaatio.

Ja KARO muista ettei laukeamattomuut ole ehkäisy!!
HEH, suurin osa miehistä touhuilee koko yhdynnan ajan! :D

Karo, eiköhän tuo vaihtoehto b vaikuta huomattavasti todennäköisemmältä. Siittiöt voivat elellä sisässäsi juuri ja juuri viikon, mutta tuskin kahta viikkoa sentään.

Takaisin