Kuka katkaisi napanuoran?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Halusiko lapsen isä (tai tukihenkilö) katkaista napanuoran? Kuka siis katkaisi sen?

Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, joten isä ei ollut edes samassa huoneessa. Sitä en sitten tiedä kuka pöydän ympärillä häärineistä sen katkaisi. Kuopuksesta kätilö kysyi isältä, haluaako hän katkaista sen, mutta ei halunnut. Synnytyksessä mukana ollut harjoittelija sitten katkaisi.
 
Lasten isä katkaisi molemmilla kerroilla, leikkurissa (suunniteltu sektio x2). Oli kuulemma ällöä ja napanuora oli kuulema niin paksun ja jäykän oloinen, että tuntui ettei olisi ihme jos ei katkeaisi 🤣
 
Meillä kans puoliso puhuu aina miten hankalaa se on katkaista. Ensimmäinen syntyi suunnitellulla sektiolla, niin en nähnyt tätä. Mut nyt toisella kertaa ihan nauratti miten hankalalta se tosiaan näytti. Kätilöt vielä kehu et oli super vahva ja voimakas napanuora. 🤭
 
Mies katkaisi, vaikka oli etukäteen sitä mieltä, ettei ehkä halua ja ainakaan se ei ole mitenkään tärkeä juttu hänelle. Kätilö sai kuitenkin suostuteltua, oli kuulemma yllättävän vaikeaa. 😅
 
Kätilö sen nopeasti katkaisi, kun oli niin monta kierrosta solmussa vauvan ympärillä. Mulla on hämärä mielikuva, että mies olisi leikannut vielä kun solmut oli availtu.
 
Lapsen isä on katkaissut molemmilla kerroilla. Ekalla kerralla oli aika vastahakoinen, mutta kätilö suorastaan pakotti, niin leikkasi.
 
Kätilö.. olin synnyttämässä "yksin" ilman taustavoimia. Jos lapsen isä ois ollu paikalla olisin mieluusti hänen halunnut sen tekevän.
 
Ekassa lapsen isä ja tokassa katkasin ite, ku mies oli esikoisen kanssa kotona. Kyllähän se semmonen vähä sitkee leikattava on. :Smiling Face With Open Mouth
 
Voi, saiskohan sen katkaista sitten itse, haluaisin itse päästä sen tekemään 🤩 Toivottavasti kätilöt kysyy eivätkä katkaise
 
Voi, saiskohan sen katkaista sitten itse, haluaisin itse päästä sen tekemään 🤩 Toivottavasti kätilöt kysyy eivätkä katkaise

Voisin kuvitella onnistuvan ellei nyt ole joku hätätilanne. 😊 Voi siitä laittaa synnytystoiveisiinkin, niin on kätilöillä etukäteen tiedossa.
 
Voi, saiskohan sen katkaista sitten itse, haluaisin itse päästä sen tekemään 🤩 Toivottavasti kätilöt kysyy eivätkä katkaise
Multa kysyi kyllä, oli kaikin puolin kiva kätilö muutenkin :smiling-eyes: Kannattaahan siitä tosiaan etukäteen mainita, että haluaa itse katkaista, tuskinpa on mikään mahdoton toive, jos vaan muuten tilanne niin sallii. :smiling-eyes:
 
Mies meinasi etukäteen ettei halua katkaista, mutta salissa kun kätilö kysyi niin sanoi että haluaa katkaista ja näin teki 🥰
 
Takaisin
Top