Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Me on yritetty lasta vajaa 2 vuotta. Minulla todettiin pcos, jonka takia en ovuloinut ollenkaan. Nyt kevät talvi tullut syötyä eri lääkkeitä kierron eri vaiheissa ja näytää nyt vahvasti siltä että ekasta ovulaatiosta raskaaksi.

Pillerit oli käytössä ja ensin unohdin niitä ja sitten ajattelin että en tule raskaaksi iän puolesta. Ja sitten keskusteltiin ja jätin pillerit pois, kun mieskin oli sitä mieltä, että saa tulla jos on tullakseen. Tulin heti pillereiden jättämisen jälkeen raskaaksi.

Mä poistin kierukan lokakuussa ja alkuun mentiin keskeytetyllä yhdynnällä, kun puoliso ei ihan valmis vauva-ajatukseen vielä ollut. Pikkuhiljaa sitten keskeyttäminen jäi pois. Helmikuussa aloin tikuttaa ovista ja maaliskuun alussa plussasin. Se meni kuitenkin kesken rv 6+6. Yllättäen seuraavasta kierrosta heti plussasin uudestaan ja tässä nyt ollaan.

Täällä raskaus alkoi pakastealkion siirrosta. Meillä oli kaksi alkiota pakkasessa, joista ensimmäisen siirto näyttäisi nyt onnistuneen.

Pakkaspallerot on kerätty lähes 9v. sitten joten kauan on odotelleet. Yksi sinne tosiaan vielä jäi, mutta jos tämä alkanut raskaus onnistuu loppuun asti niin tuon toisen kohtalo täytyy miettiä, mitä sille tehdään.

Minulta poistettiin maaliskuussa kierukka menkkojen aikaan. Pelkäsin nimittäin ikäni/painoni/sairauksien vuoksi että tässä raskautumisessa kestää.

Noh, kävi kuten @Alli-1 ja @Meliora, eli heti yk1:sellä raskaaksi :No Evil Monkey: Tuijotettiin testiä varmaan viisi minuuttia ihan shokissa kun ei meinattu uskoa.

Meillä ei ole ollut ehkäisyä käytössä vuosiin. -24 loppukesästä raskauduin ja se meni kesken (kkm). Sit ollaan vaan aika samalla kaavalla tässä menty ja kerkesin jo kuopata vauvahaaveet. Ikää ens kuussa 43v. Ajattelin et en varmaan enää tuu raskaaksi iän puolesta.

Minäkään en ole enää ihan nuori, 39v. mittarissa ja jos tää vauveli syntyy about tammikuun alkupuolella niin kuukausi siitä täytän 40 🥳

Ensimmäistä yritettiin neljä kuukautta ja ehdin olla jo ihan surkeana että en varmaan tule ikinä raskaaksi. Vaikka tulin sitten kuitenkin melko pian. Toisen kohdalla onnistui ensimmäisellä yrityksellä. Nyt kolmannen yritys jännittää koska kierto on ollut pitkään outo, enkä ole varma ovuloinko ollenkaan.

Aloitettiin yrittämään viime kesän lopulla ja tän vuoden alusta ollaan otettu asian kanssa paljon rennommin ja menty enemmän tjottaillen. Se oli ilmeisesti meille sopiva toimintatapa, kun nyt tuli tärppi. Toivottavasti menee kaikki hyvin loppuun saakka. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Yritys aloitettiin -24, kerran menkat oli viikon myöhässä, mutta testit oli negatiivisia. En ole testaillut kun menkkojen myöhästyttyä, joten en voi tietää, onko matkan varrella ollut kemiallisia (veikkaan kuitenkin, että se yksi kerta oli sellainen, koska oireet olivat niin erilaisia kun muissa kierroissa). Kun neljäkymppiä alkoi lähestyä ja yritystä oli ollut kuitenkin pitkään, yritin hakeutua julkiselle hoitopolulle pääsemiseksi. Mies kävi simppatestissä jo valmiiksi yksityisellä, ja sen tulos oli ok. Hoitotakuu ei toteutunut, enkä päässyt edes terkkalääkärille ajoissa ruuhkautuneen tilanteen takia. Koska peliaikaa kuitenkin vielä oli, tein muistutuksen hoidosta, ja sain sen perusteella ajanvarauksen muutamaa päivää ennen synttäreitä.

Lääkäri teki kaikkensa ja vähän yli, ja sanoi että hänestä hoitoonpääsy ei tule jäämään kiinni. Musta tehtiin siis lähete joka hyväksyttiin, kaikki verikokeet on nyt tehty ja aika on tulossa. En perunut sitä, koska mikään ei ole vielä varmaa ja ainakin testien tulokset pitäisi käydä läpi. AMH-testiä otettaessa olin kuitenkin jo raskaana enkä vielä tiennyt sitä. Tärppikierrossa oli mukana kaikenlaista do not try this at home-tekijää, mutta mikään niistä ei tapahtunut kriittisellä ajankohdalla. Kiinnittymisen jälkeen olen tehnyt kaiken oppikirjamaisesti. Plussan sain äitienpäivänä, nyt 5+1.

Ensimmäisestä IVF-kierroksesta saatiin yksi alkio pakkaseen ja siitä ainokaisesta tämä raskaus sai alkunsa.💛 Yritystä on jo useampi vuosi. Mulla vähän pcos tyyppistä, mutta ei diagnosoitu sitä kuitenkaan. Esikoinen sai alkunsa luomusti vuoden yrityksen jälkeen. Toista on odotettu ja toivottu kauan.

Tämä vauva sai alkunsa yk 4:sta. Kerkesin jo huolestua kun plussaa ei alkanut näkymään, koska esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityksestä. Oletettavasti yksi kemiallinen nyt tuli yk 2:sta. Kirjoitinkin jo tuonne yleiselle, mutta otin jopa clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit avuksi tähän kiertoon, kun arvelin että ovulaatio nyt ei jostain syystä ole tullut silloin kun on oletettu. Noh, en saanut koko kierron aikana hymynaamaa ovistestiin ja oletin että ovulaatiota ei tullut ollenkaan ja mun kropassa on nyt jotain vialla. Kappas vaan kun raskaustesti sitten olikin posi, mulla on vissiin ollut joku supernopea ovis joka ei jäänyt testilläkään kiinni 😅

Takaisin