Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Hassua kirjoitella tänne foorumille "yksinäisenä", mutta uskon pian saavani muitakin lokakuisten odottajia mukaan ❤️ Meille tämä lokakuinen on kolmas toivottu lapsi ja tarttui mukaan heti ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston jälkeen. Ennestään meillä on vuonna 2019 ja 2021 syntyneet lapset. Jonkin aikaa ajattelin, että nämä kaksi ovat meille sopiva määrä, mutta vauvakuume nosti päätänsä eikä jättänyt minua rauhaan vuodenkaan pohdinnan jälkeen, joten päätimme vielä yrittää ja onneksi näin 💜

Meillä ensimmäinen syntynyt 2 vuotta sitten viiden vuoden yrityksen jälkeen kolmannella IVFllä. Nyt oli aika kypsä toiselle ja ajateltiin että yritetään aluksi luomusti. No vähän yllättäen tärppäsi sitten ekasta kerrasta.

Meillä marraskuinen -24 ja ollaan palloteltu ajatusta toisesta lapsesta. Puoliso laittoi viestiä tammikuun alussa että hänen puolestaan voidaan alkaa yrittää. Mulla oli tarkoituksena alkaa seuraamaan omaa kiertoa ovulaatiotesteillä ja BBT-mittauksilla. Siitä tämä sitten tärppäsi, ekasta yrityksestä. Olin valmistautunut paljon pidempään yritysaikaan.

Syksyllä -25 keskuteltiin, että ensimmäisen lapsen yrittämisen aloittaminen voisi olla ajankohtaista, mutta päätettiin kuitenkin vielä lykätä sitä erinäisistä syistä vuodenvaihteeseen. Vuodenvaihteessa sitten aloiteltiin ja tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta, mikä oli kyllä iso yllätys.

Mulla on ihan toisenlainen tarina kuin muilla. Meillä kierukka poistettu 9/24 ja sen jälkeen pettymyksiä kuukaudesta toiseen. Kesäkuussa 25 käytiin sitten lääkärillä ja tämän jälkeen spermatestissä. Sieltä tuli huonot tulokset ja lähtete hoitoihin. No kuitenkin odottamatta plussattiin 8/25, mutta tämä meni kesken. Nyt sitten joulukuun alussa käytiin ekalla käynnillä. Kerrankin kierto venyi ja päästiin jo tammikuun kierrosta inseminaatioon. Tästä siis nyt tänään plussattu. Oikea testipäivä vasta to, muttaen maltannut odotella enää. Tuntuu ihan uskomattomalta, että voiko oikeasti jo ekasta kerrasta käydä näin hyvä mäihä!

Meillä siis uusperhe. Minulla kolme aikaisempaa lasta -13, -17 ja -20 syntyneet. Miehelle tämä tuleva nyt ensimmäinen. Toivon niin, että tämä vauva saataisiin syliin asti.

Ja tässähän on se jännä, että kuopuksen synttärit on vauvan laskettuna. 😁 myös esikoinen on lokakuinen, joten ruuhkaa tulee kyllä sinne kuukaudelle.

Mä mietin myös että josko meidän on syys- vai lokakuinen. LA kyllä silloin 3.10. mutta edellinen syntyi keisarileikkauksella kun synnytys ei edennyt ja jotenkin uumoilen että sen sekä ikäni takia saattaisivat suositella taas keisaria, mikä ilmeisesti tulisi ajallisesti sitten syyskuun puolelle varmaan. Mulle ihan sama, kunhan saa terveen lapsen syliin.

Onnea muille plussanneille ❤️

Vauvakuume ollut vuosia, mutta viime elokuussa vihdoin aloitettiin yrittämään. Miehellä myös hieman kesti kypsyä ajatukseen. Ollaan 32/33v.

Olen pelännyt lapsettomuutta vuosia ehkä koska tiesin, että vasta päälle 30-vuotiaana aloitetaan yrittämään. Tietysti mulla todettiin sitten endometrioosi viime keväänä niin ei sitten päästy kevyin mielin yrittämään. Olin valtavan stressaantunut endon vuoksi ja pelkäsin lapsettomuutta. Siitä syystä halusin nopeasti myös tutkimuksia rauhoittamaan huolta ja meillä molemmilla kaikki olikin hyvin, onneksi! Poislukien omat endometrioomat, mutta eivät onneksi ole kasvaneet. Kävin tässä kierrossa myös aukiolotutkimuksessa ja kaikki oli siinäkin hyvin. Onko sattumaa että raskaus alkoi samasta kierrosta?? Epäilen vahvasti, että sillä oli suotuisa vaikutus.

Yk 4 kuitenkin vain otti, tuntui kyllä paaaljon pidemmältä ajalta kun muutama kierto meni myös ohi ja omassa päässä pahimmat kuvitelmat pääsi kierrosta toiseen valloilleen. Ikionnellinen että tärppäsi luomusti näinkin nopeasti ja nyt kovasti toivon, että kaikki menee hyvin ja vauva saataisiin syliin asti ❤️🤞🏻 somen perusteella ajattelin, että plussa pärähtää testiin melkein heti ja jo dpo 8-9, ihan naurettavaa. Mulla oli dpo 11 illalla vasta posi ja aivan haaaamujen haamu. Nyt on jo vahvistunut siitä vähän 😊 LA 10.10., neuvolaan soitan ensi viikolla ja varhaisultraan varmasti menossa myös 🥰

Itsellä tosissaan tämä lokakuinen olisi viides lapsi ja kuudes raskaus. Aiempi on joulukuussa 2024 syntynyt. Tämä raskaus tuli vähän yllättäen, tai ei meillä ole koskaan ollut ehkäisyä, joten riski tietty tiedettiin. Mulla ollut epäsäännöllinen kierto imetyksen ja synnytyksen jälkeen kuukautisen alkamisen takia, joten tarkkaa ovulaatiopäivää en ole tiennyt enkä tarkkaan tiedä myöskään tämän raskauden pituutta. Huomenna pitäisi alkaa kuukautiset viime kierron perusteella mut nähtäväksi jää. Toivon, että pikkuinen pystyisi matkassa ❤️

Takaisin