Kuinka vauva sai alkunsa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Reilut 2v yritetty tokaa, ja tuloksena kaksi kohdunulkoista. Nyt plussa ekan IVF:n ekasta pakastealkion siirrosta. (Tuoresiirtoa ei tehty hyperin riskin vuoksi)

Ennen esikoista oli pari plussaa mistä ei vauvaa saatu syliin asti, joten vähän varauksella suhtaudun tähän vielä. Vielä on kovin varhaistakin. Katsotaan miten käy! 🥹🤞

Edellisessä suhteessa yritettiin yli vuosi tuloksetta. Lapsettomuustutkimuksissa ei löytynyt syytä. Ei ehditty aloittaa hoitoja, kun siinä tuli sitten ero. Uuden kumppanin kanssa tärppäsi nyt viidennestä kierrosta luomusti!

Niin monia negatiivisia testejä tehneenä en meinannut uskoa silmiäni, kun näin viivan piirtyvän testiin! 😍

Minulla oli yksi lapsi aiemmasta liitosta, nykyisen kumppanin kanssa suurinpiirtein vuosi ehdittiin yrittää kunnes nyt tärppäsi :) siinä ajassa ehti tulla 3 kemiallista raskautta. Jännitys on nyt aika korkealla taas mutta luotan siihen että olen raskaana kunnes toisin todistetaan 🤩

Me ollaan yritetty esikoiselle sisarusta nyt melkein 5 vuotta luomusti ilman yhtäkään plussaa. Aloin olla jo luopunut toivosta, kunnes nyt vähän puskista tulikin plussa nyt. Ihan sattumalta löysin vanhentuneen testin laatikon pohjalta ja ajattelin tehdä pois.
Ja oltiin 1,5 vuotta yritetty päästä tutkimuksiin/hoitoihin, ja viikkoa ennen tuota plussaa vihdoin pääsin ensikäynnille. Eihän siellä 10 minuutin käynnillä tehty muuta ku muutama typerä kysymys ja pikainen 1 minuutin sisätutkimus.
Vaikea vieläkin uskoa, että on oikeasti raskaana. Vaikka nämä oireet kyllä muistuttaa siitä koko ajan 😁

Neljä vuotta ilman ehkäisyä, epäsäännöllinen kierto ja tähän yhdistettynä miehen reissutyö joka pitää häntä pois kotoa useita viikkoja kerralla. Ajatuksena ollut, että tulee jos on tullakseen ja nyt kesällä tärppäsi. Mies totesi, että hänelle tulikin kallis kesäloma kun oli kotona nyt pari kk :D

Edit: Oho tulikin kommentoitua väärälle kuukaudelle...

Muokattu viimeksi:
Aina olen tiennyt että haluan 3 lasta. Mies on taas ollut sitä mieltä että 2 riittää. Vuosi sitten olin jo menossa laittamaan kierukkaa mutta peräännyin viime hetkellä. Ei meillä ehkäisyä ole ollut käytössä toisen lapsen syntymän jälkeen(menty keskeytyksellä).
Nyt elokuussa nostin vielä kissan pöydälle ja sain miehen suostumaan kolmanteen. Mulla ferritiini niin matala ja runsaat menkat joten halusin että joko yritetään raskautta tai laitan kierukan. Tärppi kävi yk 2. Toivottavasti mun haave kolmesta lapsesta toteutuu :red-heart:

Meille kolmas rakas tulossa❤️ Edellisen synnytyksen jälkeen kun kierto palautui, mulla oli viidet kuukautiset ja sitten tärppäsi🥹😍 Kuukautiskiertoa kyllä seuraan tarkkaan ja tunnistan ovulaatiot ilman tikuttelua mutta meillä ei ollut mitään yrittämällä yrittämistä - luomuna vaan, että tulee jos on tullakseen! 😍💫

Taustana: meillä on et eka synnytys oli ihan horror show meille molemmille ja traumat jäi. Itse lämmennyt ajatukselle jo toisesta, minkä vuoksi ehkäisyn kanssa onkii menty ns. varmoilla päivillä (koska eihä ne oo 100% varmoja) ja kumilla. Mies oli edelleen sitä mieltä et yks riittää, mut luonto päätti toisin. Ja plussaamisen jälkeen päivää myöhemmin mies totes, et nyt kun tähän ajatukseen on jo tottunut, niin jos tää menisi kesken tms., niin kyllä me sitä toista yritettäs. 🥰

Ja siis nyt kun menkat jäi pois, niin oltiin varmoja, et ei voida olla raskaana, koska ei oo harrastettu seksiä, mut eikö siellä viimesellä varmalla päivällä kk sitten ole ollu pikkasen sitä läheisyyttä ja pum, vauva mahassa. 😆 Todettiin, et ollaan vaan ihan täydellinen mätsi. 😝❤️

Meillä vähän sama, mitä muutalla muullakin täällä. Ekaa yritettiin 1,5 vuotta, nyt tärppäs ekasta kun jätettiin ehkäisy pois. Esikoinen nyt reilun vuoden.

Takaisin