Kuinka usein vauva syö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuinka usein vauvasi käy tissillä tai saa pullosta ruokaa? Vauvan ikä myös toki kiva mainita, kun se vaikuttaa paljon. :)
 
N. 8-9 kertaa vuorokaudessa tissiä. Kiinteää 3 kertaa. Vauva 7kk. Kiinteiden määrää pitäisi lisätä neljään, mutta maha on ollut välillä pahasti kovalla, niin en haluaisi lisätä kovasti määrää. Ennen 8kk neuvolaa pitäisi lisätä, ettei tarvii valehdella eikä saa moitteita.
 
No vauva ja vauva iso taaperohan tämä minun jo on. :joyful: Ikää hällä 2v 3kk ja imetyskertoja hankala ees laskea kun niin usein pistäytyy hörpylle. Ehkä 20 kertaa 24tunnin aikana. Pitempiäki imetystuokioita on useampi päivässä. Varsinki aamuisin ja ennen ja jälkeen päikkärien sekä iltaisin. Aina ollut ahkera tissittelijä!
 
Tää kolmeviikkoinen lähes asuu tissillä, varmaan nukkuis yötkin rinnalla jos ei nukutettas miun ja miehen väliin sänkyyn. Eli usein, ei mitään hajua :D
 
Pikku Jätkä 6viikkoa ja asustaa suunnilleen tissillä.. Joten useamman kerran on tissillä, kun vain siihen rauhoittuu toistaiseksi.. Joten mitään täsmää lukua ei tähän nyt ole antaa..
 
1v11kk käy rinnalla yleensä kahdesti päivässä, vaihtelee 1-4 kerran välillä. Useamminkin välillä haluaisi, mutta on tehty tuollainen kompromissi, että aamut ja illat saisivat riittää. Vauva tuo lapsi toki ei enää ole.. :grin

Ennen kiinteiden aloitusta on kaikki lapset ruokailleet yleensä sen 8-16 kertaa päivässä.
 
Neiti 11kk käy rinnalla 3-5krt/vrk ja lisäksi pillipullosta juo noin 2dl korviketta vuorokaudessa. Tuttipullosta hän alkoi kieltäytyä 4kk iässä, siihen saakka joi siitä kerran yössä pumpattua maitoa, et sain nukkua pidemmän pätkän tai sit päivällä, jos mulla oli menoa.

Kiinteitä tarjotaan se viis kertaa vuorokaudessa, pääasiassa syö niitä hyvin.
 
Kuopus on nyt kuusi viikkoa ja on viimeiset päivät käynyt rinnalla ehkä 4-5krt/vrk. Viettää siinä tosin aikaa vähintään 3h kerrallaan :rolleyes::grin Että tiheää imua täälläkin :hilarious:
 
Poika nyt reilu 2vk vanha ja päivällä syö kolmen-neljän tunnin välein, öisin taas heräilee tuttipullolle jopa puolentoista tunnin välein.
 
Kuopus on nyt kuusi viikkoa ja on viimeiset päivät käynyt rinnalla ehkä 4-5krt/vrk. Viettää siinä tosin aikaa vähintään 3h kerrallaan :rolleyes::grin Että tiheää imua täälläkin :hilarious:

"Käynyt rinnalla" :) Minulla olisi mennyt hermot jos joku lapsista olisi ollut kolme tuntia rinnalla huh. Joskus illalla pitää tissittää kauan, kun yöksi tankkaa, ja ainakin kerran päivällä pidempi aika, muuten lyhyempiä käyntejä että saa tarvitsemansa, en ole laskenut, jotain 6 kertaa voisi olla ehkä sinnepäin. Poika on puolivuotias.
 
Esikoinen nyt 11kk ja mä olin valmistautunut imetysmaratooneihin, kun tuntui, et niistä puhuttiin joka paikassa. Meidän pisin ”maratooni” on ehkä ollut max 15min :hilarious: Pääsääntöisesti lopettaa, ja on lopettanut koko ajan, imemisen n. 5min jälkeen :grin Ja pluskäyrillä kasvanut, et riittävästi on maitoa saanut :)
 
Päivällä 3h välein yöllä 4-5h välein.4kk poika vauva, mutta syntynyt keskosena ja kehitysikää 1kk.
 
Takaisin
Top