Kuinka pitkään raskaaksi tuleminen on kestänyt?

Ensimmäinen heti ekasta kierrosta, mutta meni kesken. Tästä 2kk niin esikoinen sai alkunsa ( on nyt 11-vuotias ) Sitten kun haluttiin toinen lapsi, niin toisesta kierrosta kuopus sai alkunsa ( on nyt 5-vuotias) Minä raskauduin siis helposti. Nyt kun ikää on jo 40+ niin meidän lapsiluku on tässä.

Niin, ja olen käyttänyt yhdistelmäehkäisyä kohta 20 vuotta, niin sillä ei ollut vaikutusta.

Kolmannella kierrolla tulin raskaaksi. Olin ajatellut ettei nyt 30 loppupuolella olisi kovin helppoa, joten yllätys oli suuri.

Apuna oli Clue-sovellus, jossa vaihdoin kuukautisten seuraamisen ovulaation seuraamiseen. Toimi hyvin, kun olin käyttänyt sovellusta jo vuosia ja se tunsi kiertoni tarkkaan. Kondomin lisäksi en ole kättänyt mitään ehkäisyä yli 15 vuoteen.

Ekassa kesti vajaa 11kk että sain plussan testiin. Ei mitenkään tähdätty ovulaatioon, en edes tiennyt milloin se on, vähän yritin joskus arvailla. Tokassa meni nelisen kuukautta samalla tavalla. Ja tosiaan joka kierrossa ei varmasti ollut edes mahdollisuutta kun ei oltu kauhean aktiivisia ylipäätään. Olin tossa ekan plussan kohdalla just kerenny ostaa 2 pakettia apteekin ovulaatiotestejä, mutta en ehtinyt ottaa niitä edes käyttöön, kun se plussa tuli. Nyt jännittää miten käy, kun olen jo 40 ja elokuussa aloitetaan, nyt olen ihan eri lailla valmistautunut ja seuraan ovulaatiota jo nyt ja aion varmistaa oikean ajoituksenkin. Peukut pystyyn 😄

Nuorena kesti pidempään, mies tosin eri. Tämä viimeisin onnistui 41 veenä kolmannesta kierrosta kierukan poiston jälkeen.

Ensimmäinen raskaus alkoi noin 8kk sen jälkeen kun oltiin päätetty, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Flo:lla seurasin vaan kiertoja, eikä mitenkään yrittämällä yritetty. Raskaushan tosiaan päättyi rv22 jälkeen tehtyyn keskeytykseen, jonka jälkeen elimistö oli sekaisin useamman kuukauden.

Heti kyllä tiedettiin, että halutaan uudelleen yrittää ja siinä sitten odoteltiin kiertojen tasaantumista. Tikuttelin ovulaatiota oikeastaan heti ensimmäisistä menkoista alkaen, mutta ehkä kolmannesta kierrosta taisin saada kiinni ensimmäisen kerran. Olihan siinä vähän hakemista kun välillä aloitti liian myöhään tikuttelut ja välillä aikaisin ja sitte oli kiertojakin ettei lh-piikkiä edes saanut tikutettua. Muutama kierto keväällä meni vähän sinne päin, oli reissua ja flunssaa ja tätä perus elämää. Toukokuun kierrossa sitten ensimmäisen kerran ihan yrittämällä yritettiin, ajoitukset osui kohdilleen ja hartaasti toivottu plussa piirtyi testiin ❤️ Eli voisi sanoa, että yk3 tärppäsi, jos ne löyhästi yritetyt lasketaan mukaan, jos ei niin sitten yk1 suoraan maaliin.

Takaisin