kuinka pian raskaaksi keskenmenon jälkeen? kokemuksia?

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
minä olen halunnut melkein heti raskaaksi keskenmenon jälkeen.ollaan oltu vähintään joka toinen päivä lähestulkoon mieheni kans "yrittämässä vauvaa" ja aloin miettii et raskautuuko normaalisti keskenmenon jälkeen?? oon miettinyt nyt tätä.kokemuksia jos saisin et kuin nopeesti muut on tulleet raskaaksi ja kuinka raskaus on sit sujunut.minulla oli tosi varhainen keskenmeno ja ei tarvittu mitään kaavintoja tms.

mitenhän pian on mahdollisuus raskautua?
 
Eiköhän tuo raskautuminen kuitenkin oo kiinni ovuloinnista ja siitä, missä kohtaa sitä harrastaa :) mulla ittelläni meni uuteen raskautumiseen seittemän kuukautta :) ..tosin takana iso leikkaus ja vain toinen munanjohdin käytössä, kun isossa leikkauksessa oikea munanjohdin vairioitui..

Eiköhän se käärö teillekkin tule, kun vähiten sitä odottaa :) <3
 
niin kyl se sieltä tulee mutten malttais odottaa :) mutta pakko kai se on viel hieman jaksaa.jotkut on lohdukseni tulleet seuraavassa kuussa raskaaksi keskenmenon jälkeen :)
 
Minä olen tullut raskaaksi keskenmenon jälkeen niin, ettei ole ehtinyt olla yhtään kuukautisia, ja viimeistään niin, että on ollut yhdet kuukautiset välissä. Ja tämä erityisesti yrittämättä... Mutta tämähän on niin hurjan yksilöllistä. Keskenmeno ei sinänsä vähennä tutkimusten mukaan raskaaksi tulemisen mahdollisuutta. Suosittelevat, että ainakin yhden kierron ajan ehkäisisi ja odottaisi jotta kohtu ja elimistö saa aikaa toipua - tämä _ehkä_ voi ehkäistä sitä etteikö seuraavakin raskaus menisi kesken.

Minulla on historiassa neljä keskenmenoa, joista kolme peräkkäin juuri tuolla lailla että melkeinpä heti oli aina uudestaan raskaana ja taas meni kesken. Ja sen jälkeen sitten loppuun asti kantanut raskaus. 
 
hmm.taas joillakin kuullut että tulleet heti raskaaksi ja kaikki mennyt ihan hyvin.taitaa olla tosi yksilöllistä? nyt kun olen raskaana toivon et kaikki menee hyvin mutta pelottaahan tää nyt....voisipa ne neuvolassa jotenkin helpottaa pelkoani :(
 
Hei!

Täällä raskauteni vaihtui suunnattomaan suruun, kun raskauteni meni eilen kesken. :(
viikkoja oli kasassa vain 6+3, mutta silti menetys tuntuu kauhealta. Toinen lapsi olis ollut tulossa.

Mekin päätettiin että ruvetaan yrittämään heti uudestaan. Vaikka nyt olenkin vielä ihan järkyttynyt eilisestä, jotenkin tuntuu siltä että osa maailmasta on romahtanut..
 

kiraffe otan osaa menetykseesi :( tiedän todellakin miltä sinusta tuntuu.minunkin maailmani romahti keskenmenon vuoksi.silti lähdettiin heti yrittää ja plussat tuli, mutta olen alkanut pelätä tuulimunaraskautta tms. ja pelottaa todella paljon onko kaikki hyvin :/ pelkään vaan koko ajan ja sit uskon ettei huomenna neuvolassa tehdä mitään varhaisultraa :(

mutta sinä kiraffe, voimia vaan ja jaksamista.kyllä se siitä! ja tosiaan kyl sitä raskautta voi heti yrittää jos on henkisesti valmis.lääkärini sanoi näin ja uskon asiantuntian sanaan.
 
Mulla kkm rv 12 ja lääkkeellisen tyhjennyksen aloituksesta viikko.
Mulle sanottiin, että nyt on hyvä odottaa yhden kierron verran ennen seuraavaa yritystä, ehtii keho toipua edellisestä raskaudesta. Mutta, jos raskaaksi tulisikin heti, niin ei se haitaksi ole.

Ajattelin kuitenkin odottaa nyt ainakin 3 viikkoa lääkärin jälkitarkastukseen. Katsotaan, näyttääkö lääkäri sit vihreetä valoa uudelle yritykselle! toivotaan <3

Tsemppiä kaikille keskenmenon kohdanneille! Itsellänikin pohjaton suru, mutta päivä päivältä helpottanut. Ja katse onkin nyt aikalailla tulevaisuudessa.
Niinku sanotaan, luonto hoitaa tehtävänsä ja niin se vain on.

Ja vielä.. lääkäri totesi, että nainen on herkimmillään, hedelmällisimmillään keskenmenon jälkeen.. joten suurimmalla osalla tärppääkin pian! Toivotaan!

Hyvää kannattaa odottaa ja jokus se pitää toteuttaa vaikeimman kautta. Kyllä me ne omat käärömme vielä syliimme saamme!! emoticon
 
Otan osaa Hallansuru ja muut keskenmenon kokeneet.
Itse tulin keskenmenon jälkeen (rv6) heti raskaaksi niin, että ei ehtinyt olla kuukautisiakaan välissä. Tämä raskaus on nyt rv20 ja kaikki mennyt toistaiseksi hyvin.
Ikääkin minulla on jo 38v. Tsemppiä ja voimia.
 
Hallansuru: onko kaikki mennyt hyvin nyt raskaus aikana? tehtiinkö neuvolassa ultraa? toivottavasti on pieni pysynyt matkassa.


Mulla oli toiset kuukautiset keskenmenon jälkeen. ehkäisyä ei ole käytetty. mut keskenmenon jälkeen kuukautiset ollut tosi kummaliset. paljon hyytymiä ja muuten vain kirkasta verta. kipuja ei kuitenkaan oo ja jälkitarkastuksessa kaikki oli hyvin ja kohtu tyhjentynyt. myös kierto ollut mulla aina 28 jokasen synnytyksenkin jälkeen kierto palannut heti normaaliksi nyt kierto jotain 30-34. alkaa ärsyttää kun ei enää tunne omaa kehoaan!
 
Takaisin
Top