Kuinka pian olit jalkeilla synnytyksen jälkeen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuinka nopeasti olit synnytyksen jälkeen jaloillasi?

Esikoinen syntyi sektiolla. Sen jälkeen meni noin puoli vuorokautta ennen kun nousin varovasti ylös.

Toisen synnytyksen jälkeen lääkäri ompeli, sain tipasta jotain (sokerinestettä?) ja keräsin voimia ja sain syötävää ennen kun nousin. Olisikohan mennyt kolmisen tuntia ennen kun sain luvan nousta ja käydä suihkussa.
 
Molempien alatiesynnytysten jälkeen olen ollut jalkeilla aika pian. Parit tikit laitettu, vauva imenyt ensimmäisen kerran ja sitten olen kävellyt pesulle. Varmaan noin tunti synnytyksestä.
 
Molempien alatiesynnytysten jälkeen olen ollut jalkeilla aika pian. Parit tikit laitettu, vauva imenyt ensimmäisen kerran ja sitten olen kävellyt pesulle. Varmaan noin tunti synnytyksestä.

Täällä kutakuinkin samalla tavalla, tosin toinen synnytys vielä kokematta. Muistikuvat ovat vähän hatarat ekan synnytyksen jälkeisestä ajasta, mutta uskoisin että tunnin sisällä toivat syötävää synnytyssaliin. Silloin nousin seisomaan ja sen jälkeen menin suihkuun. Suihkun jälkeen jo pian siirryttiinkin osastolle. Sain kätilöiltä sinne kyydin pyörätuolilla ja vauva oli sylissäni - varmaan ihan normaali käytäntö? :happy: Synnytyssalissa olin kokonaisuudessaan noin 4-5h.
 
Muokattu viimeksi:
Varmaan puolisen tuntia lapsen syntymän jälkeen. Muistan kun ärsytti kauheesti, kun kätilöt varoitteli olemaan varovainen, vaikka oma olo oli hyvä. Jälkikäteen ymmärsin, että ilmeisesti monilla saattaa huimata.
 
Seuraavana päivänä pakotettiin, vaikka koin, että oloni on hyvin hutera enkä pysynyt omin avuin pystyssä.
 
En osaa yhtään sanoa, miten kauan aikaa siinä meni. Alapäätä ommeltiin ja epiduraalin jäljiltäkään ei nyt ihan heti varmaankaan saanut nousta. Minun ajantajuni hävisi taivaan tuuliin siinä vaiheessa kun ensimmäiset vedet menivät kotona, sen jälkeen ei oikein ole koko sairaalassaoloajalta kunnollisia muistoja ajan kulumisesta.
 
Tunnin sisään. Kätilö kysyi haluanko suihkuun ja täristen menin kuumaan semmoiseen. Huikkasi vielä perään, että koita pissata ettei tarvii katetria. Suihkussa olin varmaan max 2 minuuttia, kun halusin vaan nukkumaan ja sen jälkeen istuin pöntöllä melki 10 min ja onneksi pissa tulikin, niin päästin suoraan osastolle ilman katetria :angelic:
 
Ekan sektion jälkeen nousin ylös ehkä noin 15h leikkauksesta, tokan jälkeen vasta kahden vuorokauden jälkeen.
 
Tunnin sisään. Kätilö kysyi haluanko suihkuun ja täristen menin kuumaan semmoiseen. Huikkasi vielä perään, että koita pissata ettei tarvii katetria. Suihkussa olin varmaan max 2 minuuttia, kun halusin vaan nukkumaan ja sen jälkeen istuin pöntöllä melki 10 min ja onneksi pissa tulikin, niin päästin suoraan osastolle ilman katetria :angelic:
Tuo oli kyllä kans yks operaatio tuo eka pissa! Ei meinannut millään tulla. 4h sisällä synnytyksestä pitäis liraista ja mulla meni kyllä aika tarkoin kaikki tuo aika ja vissiin vähän ylikin. Osastolla menin uudestaan vessaan kun en synnärillä suihkun yhteydessä "osannut". :bag:
 
Varmaan puolisen tuntia lapsen syntymän jälkeen. Muistan kun ärsytti kauheesti, kun kätilöt varoitteli olemaan varovainen, vaikka oma olo oli hyvä. Jälkikäteen ymmärsin, että ilmeisesti monilla saattaa huimata.
mä lähdin muutaman tunnin kuluttua suihkuun. kukaan ei varoitellut ja pyörryin suihkun lattialle ja sain kolhun silmäkulmaan. onneks ei pahemmin käynyt! jos toisen kerran meen synnyttämään niin kyllä oon ekstravarovainen...
 
Seuraavana päivänä pakotettiin, vaikka koin, että oloni on hyvin hutera enkä pysynyt omin avuin pystyssä.
No kai sait apua liikkumiseen? Ettet yksin lähteny? Veritulppariskin takia pitääkin liikkua mutta eihän nyt yksin saa jos heikottaa/tasapaino huono o_O
 
Tämän synnytyksen jälkeen olin jalkeilla vajaa kaksi tuntia synnytyksen jälkeen. Heti en saanut lupaa nousta, koska kohtu ei meinannut lähteä supistumaan. Kun nousin ja menin suihkuun, tuli vuotoa ja hyytymää reilummin ja siitä sain käskyn mennä takaisin makuulleen. Makuullaan jouduin olemaan käskyn jälkeen seitsemän tuntia.
 
Vuorokausi synnytyksestä pääsin jalkeille kunnolla vasta kun verenhukka oli niin iso. Aiemmin yritettiin vaamb pyörryin
 
Kaikista kolmesta heti kun vauva oli saanut olla rinnalla salissa sopivasti eli n. tunnin kuluttua synnytyksestä, jolloin käynyt vessassa/suihkussa. Joka kerta olen myös halunnut kävellä osastolle.
 
Oon ollut aina hyvässä kunnossa. Miehen kanssa karattiin mäkkäriin kun salista pääsi ulos. Synnytykset ollu nopeita ja helppoja ni ehkä sekin vaikuttaa
 
Synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa vain hyppäsin sängyltä alas. En ollut tietoinen, että niin ei "saisi" tehdä. Olo oli hyvä ja kävelin itse vauvan kanssa osastolle.
 
Takaisin
Top