Kuinka pian oireet tulevan hedelmöittymisen jälkeen?

Nliee

Satasella mukana keskusteluissa
Eli otsikossa se kysymys onkin. Eli yritämme lasta ja yrityskertoja takana vasta yksi. Viime kuukautiseni oli 13.11, peittoja heiluteltiin 1.12, jolloin ovulaatio olisi ollut laskelmieni mukaan ja tuntemuksien ja vuodon mukaan, en siis tehnyt mitään ovistestiä. Kuukautiseni ovat aika säänölliset. Kierto 28-30 päivää. Eli eilen olisi pitänyt alkaa, tai tänään tai viim. Perjantaina, mutta ei ole näkynyt. Mulla on ollu koko viikon maha tosi kummallinen, välillä vihloo munasarjojen kohdalta ja sitten pistelee keskeltä mahaa navan alapuolelta, eli kohdun kohdalta? suurinpiirtein. Eli samankaltaiset tuntemukset kun sillon kun kuukautisten pitäisi alkaa. Väsymys on jotain aivan kamalaa, voisin vaan nukkua ja nukkua! Päätä välillä särkee, mitä minulla normaalisti ei ole muutakuin kuumessa. Nännit on vähän arat ja tuntuu että rinnat on jotenkin pyöristyny tai sitten kuvittelen. Mitään muuta ei olekaan. Testiä en ole tehnyt enkä edes käyny ostamassa koska houkutus olisi kova tehdä se heti ja tuskin se vielä mitään näyttäisi. Peitot heilu myös viime sunnuntaina, mutta jos se sillon olisi tärpänny niin eikai muutamasa päivässä mitään tulisi? Lapsia ei siis ennestään ole, joten mikään asiantuntija näissä en ole, mitä olen muualta kuullut ja netistä lueskellut.
 
Kyllähän moni testi lupaa näyttää jo 4 päivää ennen menkkojen alkua, joten jos olisi pitänyt jo alkaa, tai viimeistään huomenna, niin kyllä uskoisin näkyvän.
 
Vieläkään ei ole menkat alkanu. Pitäisiköhän kuitenkin vielä odottaa ensi viikkoon ja tehdä vasta testi?
 
Mulla alkoi oireet viikko oviksen jälkeen. Oireina menkkamaisia kipuja ja kipuilua munasarjoissa. Lisäksi rupes väsyttää tosi paljon, ja mielialat meni ylös-alas. Treeneissa tajusin viimein, että raskaana ollaan kun tein selkälihasliikkeitä vatsalla maaten ja munasarjoissa tuntui. Mä testasin negan pe ja su, menkkojen arvioitu aloitus oli siis ma. Odotin keskiviikkoon ja plussa tuli.
 
Toivoisin kovasti, ettei niin kamalasti laitettaisi painoa niille oireille... Kauheasti raskautumista yrittäessä tarkkailin itseäni ja petyin jokainen kerta kun oireet olikin vaan kuukautisten ilmoittelua itsestään.

Itsellä ei ollut mitään hajua raskaanaolosta ennen testin tekoa ja sekin tuli tehtyä asenteella 'tehdääs nyt alta pois, että päästään tästäkin', kun takana oli melkein puoli vuotta Clomifen-hoitoa. (Minulle ei tule luomusti kuukautisia juuri koskaan, joten poisjäänti ei tuntunut ollenkaan oudolta. Kierto oli ensimmäinen 'kesälomakierto', eli kesä oli tarkoitus olla ilman Clomeja) Testiä tehdessä olin muistaakseni jo 7+ jotain, eikä todellakaan ollut käynyt mielessä raskaus. Sitten se pahoinvointi alkoikin rytinällä n. viikolla 9 ilman mitään ennakkovaroitusta tai pienintäkään oiretta ennen sitä.

Tiedän, että kun kovasti toivoo vauvaa, sitä haluaisi herkästi uskoa kaikki oireet raskausoireiksi. Varsinkin kun kuukautisia enteilevät oireet on niin kovin samanlaisia raskausoireiden kanssa. Itse olisin kuitenkin varmaan säästynyt isoimmilta itkuilta, jos olisin osannut tarkkailla vähemmän.
 
Mulla alko ehkä noin puolitoista viikkoa oviksesta. Hiukset rasvottu heti saman päivän iltanan, kun hiuset olin pessy ja kaamee väsymys ja uni maistu aamulla erikoisen pitkään :) Mutta en tosiaan tienny sillon yhtään mitään, vasta nyt viikon 5 alussa ku pahoinvointi alko. Tosiaan valemenkatkin oli eli siitäkään en arvannu.

Ollaan pari kuukautta yritetty ja aina edellisinä kertoina oon kuvitellu vaikka ja mitä oireita tai sit on ollut selviä oireta, mut ne onki johtunu jostain muusta tuntemattomasta syystä. Tuntuu, että nyt kun on tosi kyseessä niin "oireet" on paljon lievemmät kun edellisinä kuukausina ku ei oo ollu raskaana, esim. väsymys ja mahan nippailut.
 
Mullakin tuntu heti oviksen jälkeen oireet, kipua munasarjoissa, palelu, turvotus, nännistä tuli nestettä (tosin tää voi olla joku tulehdus ym) oviksen aikoihin tuli rinnat erittäin kipeiksi, kipeämmiksi kun menkoissa. Mulla yritystä 5v takana, nyt eka raskaus.

Alkoko sulla menkat? Ootko tehny testiä?
Onnea yritykseen teille! :)
 
Kyllähän ne menkat sieltä sitten alko, tosin viikon myöhässä 18.12. ihan olivat normaalit ja kesti sen rielu 5pvä. Ja testin tein silloin 16 päivä joka oli negatiivinen:/joten eipähän tässä raskaana sitten oltu. En tiedä mistä sitten johtu että kierto oli noin pitkä, vaikka normaalisti ei koskaan ole ollut. Ollaan nyt yritetty uudestaan, tai ei ihan yrittämällä yritetty, tulee jos on tullakseen. Enkä oikein osaa sanoa tätä kiertoa, jos kierto pitää paikkaansa niin tällä viikolla pitäis alkaa. Ovulaatiopäivää on niin vaikea lähteä arvailemaan ja vaikea edes tietää tällä hetkellä. Toivotaan jos nyt olisi sitten tärpännyt tästä kierrosta. Alamahaa juiliii kyllä molemmin puolin ja välillä kun on noussut ylös nopeasti niin tuntuu munasarjojen kohdalla viiltävää kipua.Tuntuu myös että rinnatkin on turvonneet. tai sitten kuvittelen, en nyt toivo liikoja, etten kuvittele näitä taas alkuraskauden oireiksi, koska en edes tiedä milloin se hedelmöittyminen on tapahtunut jos on tapahtunut:/
 
Itselläni kävi taas niin päin, että odottelin menkkoja normaaliin tapaan, ja kun kierto ei vielä renkaan poisjättämisen jälkeen ollut kovin säännöllinen, niin viikon myöhästyminen ei vielä juurikaan huolettanut. Samalla viikolla sitten alkoi nipistellä vatsaa ja rinnat oli kipeät, joten olin ihan vakuuttunut, että sieltähän ne menkat tulee. Paitsi että ei sitten tulleetkaan ja joulun pyhien jälkeen raskaustesti näytti plussaa ja siinä vaiheessa viikoja olikin jo melkein 7 kasassa. Jälkikäteen oikein nauratti, että ei sitten tullut mieleenkään, että raskauden oireet voi tuntua niinkin samoilta kuin menkkakivut, kun aiheesta ei ole aiempaa kokemusta :)
 
Takaisin
Top