Kuinka paljon ulkoilette?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuinka paljon lapsi ulkoilee? Ulkoiletteko joka päivä?

Me pyritään ulkoilemaan päivittäin, mutta on myös niitä päiviä kun jäädään sisälle. Näinä päivinä tehdään sitten yleensä jotain väsyttävämpää sisällä. Tavallisesti ulkoillaan vähintään tunti, joskus kaksikin.
 
Joka päivä ulkoillaan, en pysty itse olla kokonaisia päiviä sisällä. Kesällä ulkoillaan kolme tai neljä kertaa päivässä 1-2h kerrallaan, käydään sisällä syömässä. Talvella vähintään kerran päivässä, yleensä kaksi kertaa.

Sopimattomia ulkoilusäitä ovat meille ukonilma, voimakas myrsky ja pakkasta enemmän kuin - 25.
 
Joka päivä suurinpiirtein 9.30-12 ja 17-20, riippuen kyllä täysin heräämisajasta, päiväunien pituudesta ym. Mutta kaksi kertaa päivässä. Lapsi hyppii muuten pitkin seiniä. Monesti olen koittanut että jos oltaisiin päiväunien jälkeen enemmän sisällä ja jos keskittyisi leikkimään ja keksimään itse omatoimisesti jotain leikkiä, mutta harvoin näin käy.
 
Nyt kun lasten kanssa kotona niin ulkoillaan nykyään aamusta pari h, ja iltapäivällä sama juttu.
Jos sataa niin pidetään suosiolla sisäpäivä, vaikka sadevaatteissakin pystyisi ulkoilemaan.
Norm. tilanteessa jossa molemmat töissä niin ei enää pitkän hoitopäivän jälkeen ulkoilla.
 
Meillä ulkoillaan normaalisti vähintään tunti aamulla ja tunti iltapäivällä. Yleensä ollaan pidempään ulkona ja välillä vielä illallakin tunnin verran. Kesäisin syödään sisällä ja muuten ollaan päivät ulkona.

Yritetään ulkoilla kaikilla mahdollisilla keleillä, edes sitten lyhyemmän aikaa.
 
Takaisin
Top