Kuinka kylmä on liian kylmä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Nyt kun pakkasia on riittänyt ja etelässäkin välillä kivuttu -20 asteeseen, tuli mieleen, kuinka kylmä on sinusta liian kylmä?

Itse en hirveän helposti valita talvesta. Pidän lumesta ja pakkanen on tiettyyn pisteeseen asti pukeutumiskysymys. -20 astetta varsinkin tuulen kanssa alkaa olla jo ikävä (kasvoja kun ei saa tarpeeksi hyvin suojattua). Jos ei tuule, se on vielä ihan siedettävä. Täällä on totta puhuen harvoin niin kylmä, että valittaisin, joten en osaa sanoa tuulettoman sään pakkasrajaa.

Muokattu viimeksi:
Täällä ollut monena yönä -29, eikä päivälläkään turhan kivalta tuntunut, vaikka aurinko onkin lämmittänyt.
-15 max olisi omasta mielestä optimaali, olen muutenkin vilukissa, niin en välitä kylmästä, mutta tuossa varmaan pysyisi sää muutenkin hyvänä, eikä olisi ainakaan loskaa. 🙈

Sisällä alle +18, mutta ulkona sopiva lämpötila on vaan pukeutumiskysymys ainakin niin kauan kuin -30 (tuulen huomioiden) ei ala poksumaan 😊 Kokonaan toinen juttu sit onkin, löytyykö riittävän lämpimiä/väljiä ulkovaatteita jotta kerroksia voi lisätä tarpeeksi. Parhaimmillaan/ pahimmillaan oon pitänyt lasketteluhousujen alla kaksia pitkiksiä päällekkäin.

Pakkasiin liittyen kiinnostaisi, onko teillä jotain lämpötilarajaa jossa lopetatte välittämästä siitä miltä vaatteet näyttävät liikkuessanne ihmisten ilmoilla? Mulla löytyy kivoja talvivaatteita joilla pärjään oikein hyvin -15 asti, mutta sen alla alkaa ulkomuoto muistuttaa michelin-miestä. Jos vielä jatkuu kylmät talvet, ensi vuonna voisin ehkä investoida untuvatakkiin.

Takaisin