Meillä ei mitään varsinaista yritystä ollut (ovisten seurailua tms), mutta ehkäisy jätettiin pois aika tasan maaliskuussa 2010, joten reilu pari vuotta siinä meni että plussasin.
Kyllä mie aloin stressaamaan ihan tosissani jossain vaiheessa ja ahdistuin kun joka puolella oli raskausmahoja, tuttavapiiriin tuli vauvoja minkä ehti ja tuntui, että joka viikko tuli raskausuutisia jostain suunnasta. Nyt tässä viime keväänä aloin tehdä osittaista "surutyötä" lapsettomuudesta ja mieleen hiipi hiljainen hyväksyvä ajatus siitä, että lapsettomiksi jäädäänkin. Meille tuli koiranpentu ja energiaa kului siihen; vauvakuume hellitti, tai ainakin oli väistynyt reilusti sivuun ja olin osittain hyväksynyt asian. Melkein voisin sanoa että heti kun ahdistus lieveni ja vauvakuume hellitti, niin plussa tuli. Itse asiassa hedelmöitys tapahtui pari päivää sen jälkeen, kun pentu oli saapunut taloon :D
Tosissaan nyt kun ajattelee, niin vaikkei koirakakara ehtinytkään olla paria päivää kauempaa perheessä, niin varmasti vaikutti jo se tieto, että koira on tulossa ja sille suunnittelin ja ostelin kaikkea kivaa, niin se stressikin siitä vähän väisti.
Itselläni ei ole muuta asennoitumisvinkkiä antaa kuin seuraava (joka kuulostanee naiivilta ja typerältä, mutta jostain syystä helpotti omaa oloa) mm. aa-kerhossa käytetty tyyneysrukous: "Anna minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta
muuttaa ne jotka voin ja viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan." Tuota hoin mielessäni päivät pitkät ja ihme kyllä totesin sillä olevan positiivista vaikutusta (en ole erityisen uskonnollinen).
Voimia teille yrittämiseen! Toivotaan että tärppäisi pian :)