Kuinka kauan kehon kesti palautua ehkäisystä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odottavan aika on pitkä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Söin yasmineita 6 vuotta ennen kun lopetin. Eka kierto oli melko tavallisen mittainen ja halut olivat selaiset, että uskon ovuloineeni, kahteen seuraavaan kiertoon en ovuloinut ja nämä venyivät 6-7 viikon pituisiksi. Neljäs kierto tärppäs eli ajallisesti noin 4 kk pillereiden pois jättämisestä. Uskon, että ekassa kiertossa elimistössä oli vielä pillereiden hormoneja ja sen takia ovuloin siinä, mut sit näissä kahdessa seuraavassa kierrossa elimistön oma hormoonitaso ei riittänyt aiheuttamaan ovista, mut lopulta hormoonitoiminta palautui kohdallani melko nopeasti normaaliksi. Kaverilla tähän samaan meni tosin yli vuosi, että tosi yksilöllistä tuntuu olevan. Sulla kierrot alkaa nyt normalisoitumaan näköjään, niin hyvältä näyttää :)

Itse söin yasminea seitsemän vuotta ja nyt olen ollut noin kolme vuotta ilman. Ensimmäisen positiivisen raskaustestin tein vasta äskettäin, joten varmasti yksilöllistä kaikilla. Tosin koko kolmea vuotta me ei olla aktiivisesti yritetty, joten sillä ehkä myös osuutta asiaan miksi positiivinen tuli vasta nyt :)

Minä poistatin hormonikierukan jonka jälkeen ei tullut yksiäkään menkkoja... Nyt paria viikkoa vaille laskettu aika :) Ensimmäinen tärppäs tokasta kierrosta pillereiden syönnin jälkeen... Ei kai näissä mitään vakiota ole, toisilla vaan tärppää nopeammin. Tsemppiä teille! Kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen. Tämä maailma vaan ei ole tässäkään asiassa reilu eikä tasa-arvoinen o_O

Jätin pillerit (gestodilat/gestinyl) pois elokuussa eikä vieläkään oo kierrot tasaantunut..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin