Kuinka kauan kehon kesti palautua ehkäisystä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odottavan aika on pitkä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
O

odottavan aika on pitkä

Vieras
Olemme miehen kanssa yrittäneet lasta nyt 9kk ajan ilman yhtä ainuttakaan positiivista raskaustestiä. (Taustoista sen verran että on tullut aiemmin käytettyä n. 4 vuotta ensin minipillereitä ja viimeiset 2 vuotta yaz-ehkäisypillereitä.)
Ovulaatiotestejä on tullut käytettyä jo useamman kuukauden ajan, ensin käytin liuskatestejä jotka lopetin 2 kierron jälkeen koska en osannut niitä tulkita, viivat olivat aina mielestäni saman vahvuisia/haaleita päivästä toiseen. Nyt olen käyttänyt 2 kierron ajan clearblue digitaalisia ovulaatiotestejä, ettei tarvitse enää pohtia mitä testi mahtaa näyttää. Nyt on alkanut vain mietityttämään tapahtuuko ovulaatioita ollenkaan positiivisista ovulaatiotesteistä huolimatta? Netissä on kaikenmaailman ovulaatiolaskureita jotka näyttävät että ovulaatio tapahtuisi vasta 7 päivää myöhemmin kuin mitä clearblue näytti. Kaikkea tätä helpottaisi tietenkin että olisi jonkin näkösiä tuntemuksia ovulaatiosta mutta kun ei.
Millaisia kokemuksia muilla on ehkäisypillereiden pois jättämisestä ja hormoonitason palautumisesta normaaliksi, kuinka kauan se kesti? Kuinka kauan yrititte ennen kuin tärppäsi ensimmäisen kerran ehkäisyn pois jätöstä?

Mä oon useemman vuoden (ehkä neljä?) käyttäny ehkäsyrengasta, jossa on periaatteessa siis ihan samat vaikuttavat aineet kun yhdistelmäpillereissä. Mulle kävi niin että olin joko unohtanu laittaa uuden renkaan tai rengas oli itestään tullu pois paikoiltaan ja tulin sit yllättäen raskaaks. Eli vaikka hormonaalista ehkäsyä oli takana pitkään niin raskauduin heti. Olettaisin että palautuminen pillereistä on aika yksilöllistä. Kyllähän muutenkin ihmiset reagoi eri hormonivalmisteisiin tosi eri tavalla. Varmaan seksielämälläkin on vaikutusta raskautumiseen. Mä oon ainakin ymmärtäny että jos harrastaa säännöllisesti joka tai jokatoinen päivä seksiä niin sillonhan sperman laatu on parhaimmillaan.

Niinkai se on että pitäis lopettaa turha stressaaminen ja testaaminen.. ehkä se sit viel jonain päivänä..

Odottavan aika on pitkä, älä lannistu! Multa lähtee täältä ainakin kasakaupalla tsemppiä sulle, kyllä teilläkin varmasti tärppää. Koita jaksaa pitää mieli positiivisena :) Joskus voi tuntua että on törmänny betoniseinään ja epätoivo iskee, mutta tänne voi ainakin tulla aina purkamaan niitä omia ajatuksia ja tunteita!

Meillä meni 7kk (9 kiertoa). Ovulaatiota en testannut vaan juurikin tuolla joka toinen päivä peitot heilumaan taktiikalla mentiin. Ajatuksena että sen pitää olla kivaa ja tuleepahan rakkaudella ja intohimolla "tehty." Joskus sitä innostui päivittäin useastikin, välillä oli olosuhteiden pakosta kolmen neljän päivän taukojakin. Alussa tuli kokeiltua kaikki maailman greippimehut sun muut mutta kun ei heti niillä tärpännyt jätin pois. Viimeiset pari kiertoa tuli aina oletettuun otolliseen aikaan nukuttua rojut rännissä :P Ja plussakierrossa tuli juotua muutama lasi punaviiniä jokunen päivä oletetun oviksen jälkeen.

Meillä tärppäsi 5kk (6-7 kiertoa) pillereiden lopettamisen jälkeen. Mercilon-pillerit olivat käytössä lähes 10v ennen lopettamista. Laskin oviksen laskurilla, join greippimehua (en aloittanut raskautumisen toivossa, oli jo vanha tapa) ja otin foolihappolisää. Loppuaikana en enää jaksanut edes kytätä ovista, hommailtiin vaan kun mieli teki, kohtuullisen epäsäännöllisesti. Kierto oli minulla ensin aika lyhyt (23-25pv), ja sitten viimeinen kierto kun piteni siihen 27-28 niin siitä tärppäs.

Kiitos tsemppauksista! :)
Mulla oli pillerit lopetettua kierto monta kuukautta melkein kellontarkat 28 päivää. Sitten tapahtui kotakin mystistä kierto venähti pitkäks (55päivää). Ja nyt taas vakiintunut 36 päivään. Tuolloin pitkän kierron aikaan meinasi kyllä usko jo loppua kun menkkoja ei vaan kuulu ja testit on vaan yks toisensa jälkeen negoja.
Täytyy nyt seuraavaan kiertoon ehdottaa miehelle tuota joka toisen päivän taktiikkaa. Jos alkais jotain tapahtua. :)

Miulla oli myös minipillereiden lopetuksen jälkeen tarkka kierto kolmen kierron ajan ja sen jälkeen muuttui todella epäsäännölliseksi (16-45 päivää). Mutta epäsäännöllinen se oli aikana ennen hormonaalista ehkäisyäkin eli teininä, ihan lyhyitä taukoja lukuun ottamatta oli muuten jonkinlainen hormonaalinen ehkäisy ollut käytössä reilu 14 vuotta. Ite otin tuon epäsäännöllistymisen niin että nyt vasta keho hakee sitä omaa hormonitoimintaansa kohdilleen. Mutta tietty muistissa oli että kierrot oli epäsäännöllisiä silloin aikana ennen ehkäisyä niin osasi odottaa, että niin käy.

Taitaa olla aika yksilöllistä, mä söin pillereitä seitsemän vuotta, eikä tullut yksiäkään menkkoja sen jälkeen kun lopetin...

Helou taas!
Se siitä kun viimeksi kirjottelin tänne että kierto vakiintunut 36 päivään, viime kierto olikin 29 päivää..
Nyt täällä elellään sitten ovulaation aikaa. Eilen (kp 13) tikutin ovis plussan ja samoin myös tänään! Viime yönä heilui peitto ja tarkoitus myös tänäänkin. Syytä olis varmaan vielä huomennakin kerran tänään vielä tuo testi näytti plussaa? Ennen eilistä olimme harrastaneet seksiä viikko sitten (viikolla meni hommat jäihin koska epäilin itselläni hiivatulehdusta, kävin apteekista hakemassa lääkkeen ja oireet loppuivat parin päivän aikana).
Kiinnostaisi tietää miten muut ovat toimineet jos olette saaneet ovis plussan kahtena päivänä peräkkäin?

Söin noin kymmenen vuotta pillereitä, mutta raskauduin lähes heti, mulla tuli vain yhdet kuukautiset. Ja huomasin, että jo heti pillereiden lopettamisen jälkeen halusin seksiä tuhat kertaa enemmän kuin koskaan pillereiden aikana, joten mulla hormoonitaso palautui normaaliksi tosi pian pillereiden lopettamisen jälkeen. :)

Tsemppiä, odottavan aika on pitkä!

Minä lopetin vuosi sitten keväällä hormonaalisen ehkäisyn, eli poistatin ehkäisykapselin. Käytimme kondomia miehen kanssa viime kesään saakka, aika pitkään siis annettiin mun kropan "puhdistua" hormooneista ennen yrittämistä. Loppukesästä sitten jätimme kondominkin pois, kolmannella kierrolla siitä tärppäsi :) Ja nyt meneillään siis rv 28+3, viimeinen kolmannes.

mulla kesti yli vuosi jo siihen,että kierto tasaantu.sen jälkeen ilmeni kaikemmaailman muita kremppoja kuten kystataipumus jne...pillerit lopetin ap 2010 kesällä,ja nyt on menossa eka raskaus.oon kyllä silleen tilanteesta onnellinen,että luojan kiitos ei eksän kanssa lasta saatu :p:grin

Täällä on yritystä takana jo 11kk, eikä ainuttakaan positiivista raskaustestiä. Tässä kierrossa lopetin jo oviksen testaamisen ja päätin että en ota stressiä. Kierrot heittelevät taas oikein kunnolla, edellinen kierto oli 24 päivää (lyhyin kierto mitä minulla on koskaan ollutkaan) ja nyt mennään jo kp 32 eikä menkkoja oo näkyny. Kp 28 tein testin joka oli nega. Kohta varmaan käännyttävä lääkärin puoleen kun nuo menkkakivutkin ovat olleet aikamoisia..

Hei,

Itselläni kierrot olleet aina erittäin epäsäännöllisiä. Joskus ajattelin, että voinko saada lasta koskaan, kun joskus meni 3 kk ilman kuukautisia. Söin pitkään yasminelle -pillereitä, jotta kierto pysyisi säännöllisenä. Loppuajasta ne alkoivat aiheuttaa kipuja taukoviikon lähestyessä. Mieheni kanssa päätettiin, että jätetään pillerit pois ja katsotaan mitä tapahtuu. Taukoviikon jälkeen en siis enää aloittanut pillereitä. No, odottelin sitten kuukauden perästä kuukautisia (pillereiden jälkeen yleensä ensimmäiset tulee normaalisti 28 pv jälkeen..), mutta mitään ei tapahtunut. Sitten alkoivat kamalat vatsakivut, lähinnä öisin, kouristuksina. Kivut kestivät kerrallaan noin 10 min, mutta olivat yhtä tuskaa. Kaikki testit (4 kpl) näyttivät negatiivista tulosta, mutta uskoin, että nyt on jotain meneillään. Verikokeesta sitten selvisi että raskaana ollaan. Eli aika äkkiä tärppäsi ehkäisyn lopettamisen jälkeen..

Hellou,
Aikanaan kun söin pillereitä (Diane nova) nykyään (Cypretyl) Ensimmäinen + tuli kahden kuukauden kuluttua..
Sen jälkeen ei ole ollutkaan loppuun asti kestäviä raskauksia.

Takaisin