Kuinka kauan jälkivuoto kesti sinulla?

Esikko92

Vauhtiin päässyt keskustelija
Odottelen jo malttamattomana jälkivuodon loppumista. Löysin googlella keskimääräisiä kestoaikoja, mutta ois kiva kuulla ihan käytännön kokemuksia. Kertokaa siis teidän jälkivuodon pituuksia. 🫠
 
Ekasta ja neljännestä kaiken kaikkiaan taisi kestää n. 4-5viikkoa, ekan viikon jälkeen oli sellaista satunnaista vuotoa/tuhrua niin että ei aina oikein tiennyt pitääkö suojia vai ei.
Tokasta ja kolmannesta vuoto kesti vain pari viikkoa ja alle viikossa oli kunnon vuoto jo ohi.
 
En nyt ihan varmasti muista, mutta olisiko molemmista kestänyt n. 6 viikkoa. Jotain sen suuntaista ainakin.
 
Kiitos vastauksista. En sitten taida olla ainoa, jolla kestää vähän pidempään. Kohta seitsemän viikkoa täynnä. 🫤 Onneksi ei enään vuoda hirveästi.
 
Esikoisesta kesti on-off 8vk. Nyt toisesta synnytyksestä kohta 4vk ja ei loppua näy.
 
Muistaakseni kolmessa viikossa oli ohi, mutta sitä vuotoa tuli ekan viikon ajan ihan järkyttäviä määriä - käytin niitä sairaalan ”vaippoja” yli viikon.
 
Molemmista synnytyksistä oli ohi noin 2 vkossa, jotai pikkuista tiputtelua saattoi olla kolmannen viikon.
 
Molemmissa n. 7 viikkoa, lopussa tuli hetkeksi vuodon runsastuminen. Ei eroa elektiivisen sektion ja alatiesynnytyksen välillä.
 
Oi, lisää vastauksia. En ollut odottanut niitä, mutta tämä näkyykin killumassa ylläpidon(?) toimesta. Kiitos! Alkaisikohan jo tällä viikolla loppua, kun ei ole kukaan sanonut kestäneen yli kahdeksaa viikkoa. 😶
 
Muistui vielä mieleen, että esikoisesta vuoto oli yhdessä kohtaa pari päivää pois ja sitten jatkuikin taas. Jälkitarkastuksessa sain moitteet, kun olisi pitänyt varata sinne aika vasta vuodon päätyttyä, eikä ollutkaan päättynyt. Olin varannut tauon aikana.
 
Muistui vielä mieleen, että esikoisesta vuoto oli yhdessä kohtaa pari päivää pois ja sitten jatkuikin taas. Jälkitarkastuksessa sain moitteet, kun olisi pitänyt varata sinne aika vasta vuodon päätyttyä, eikä ollutkaan päättynyt. Olin varannut tauon aikana.
Tuo kuulostaa itsestä oudolta tuosta moittia.
Meillä neuvolan terveydenhoitaja on varannut tuon jälkitarkastus ajan joka kerta (3 eri neuvolaa), eikä sitä ole mitenkään vuodon kannalta mietitty.
Mulla sattumalta ollut 3 kertaa menkat juuri jälkitarkastuksen aikaan, eikä kyllä mitään moitteitta tuosta ole tullut, olen vaan ilmoittanut asiasta ennen kuin olen housuja pois ottanut 😅
 
Taisi olla 5 viikkoa, oli sektio. Viikon oli runsasta ja kuukausi rasittavaa pientä tuhruttelua, josta ajattelin että ihan varmaan pian loppuu. Selvisin siis loppuajasta valtaosan vähän pidemmillä pikkuhousunsuojilla.
 
1. Viikko
2. Viikko
3. 2vko. Menetin synnytyksessä enemmän verta ja hyytymiä tuli, liekö vaikutusta
 
Esikoisesta vuoto suht runsaana n.5 viikkoa, kakkosen ja kolmosen kanssa n.4 viikkoa.
Kierto käynnistyi kaikkien kolmen kohdalla siinä 6-7 viikon paikkeilla synnytyksen jälkeen ja menkat tuli vaikka kuinka imetti.
 
Seitsemän viikkoa mennyt ja vuoto on ohi. Ainakin jos ei käy samoin kuin Vargynjalle. 😯 Kuulostaapa rasittavalle, jos alkaa uudestaan ja vielä moititaan siitä.
 
Tuo kuulostaa itsestä oudolta tuosta moittia.
Meillä neuvolan terveydenhoitaja on varannut tuon jälkitarkastus ajan joka kerta (3 eri neuvolaa), eikä sitä ole mitenkään vuodon kannalta mietitty.
Mulla sattumalta ollut 3 kertaa menkat juuri jälkitarkastuksen aikaan, eikä kyllä mitään moitteitta tuosta ole tullut, olen vaan ilmoittanut asiasta ennen kuin olen housuja pois ottanut 😅

Täällä on molempien kohdalla neuvottu varaamaan ajan jälkitarkastukseen, kun jälkivuoto on loppunut.
 
Takaisin
Top