Kuinka juhlistitte isänpäivää?

Miramaria

Tietävä tietäjä
Onko teille muodostunut jonkinlaisia isänpäiväperinteitä? Vai oliko tämä ensimmäinen isänpäivä omassa perheessä? Mitä teitte?

Meillä isänpäiväperinteenä on käydä oman isäni kutsumana syömässä vähän hienommin joko ulkona tai mummolassa. Tyttö teki isille päiväkodissa kortin ja piirteli myös papalle kuvan papan ja tytön yhteisistä leikeistä. Itse olin huono tytär tänä vuonna, enkä muistanut edes korttia antaa, mutta onnea muistin sentään toivottaa. :grin

Musta on äitienpäivänä ihanaa, jos mies antaa nukkua pitkään ja tekee tytön kanssa aamupalan valmiiksi, ja saman ajattelin toteuttaa isänpäivänä miehelle (piti ostaa myös kukkia) - mutta kun olen ollut itse flunssassa ja edelleen toipilas, niin potkin miehen aamulla törkeästi hereille ja käskin siivoamaan, vaikka tarkoitus alunperin oli tosiaan tehdä se aamupala...:smiley-ashamed008

Kuinka teillä on sujunut isänpäivä? :)
 
Ensimmäinen kunnon isänpäivä täällä, aiemmin emme ole halunneet juhlistaa, kun ei ole ollut lasta menossa mukana. Mies sai aamupalan sänkyyn (kerrankin syy miehelle syödä aamupalaa, kun kannoin tarjottimen nenänsä alle). Tehtiin ruoaksi myös omat pizzat, mies sai itse täyttää omansa, kunhan olin kaulinut miehelle pohjan. Tyttö osallistui isänpäivävalmisteluihin tarjoamalla auttavan jalkansa, tehtiin jalanjälkikortit papoille.
 
Miehelleni oli tänään ensimmäinen isänpäivä. Olin tilannut ifolorilta kuvamukin, jossa on meidän pojan kuva. Aamulla kävin tekemässä sitten aamupalan ja vein sänkyyn ja kahvi oli uudessa mukissa. Eilen tein myös kakkua valmiiksi ja siihen tein itse toffeeta, niin siitä tein tikkarin miehelle :D iltapäivällä meidän molempien vanhemmat ja minun sisko poikansa kanssa tuli meille kakulle ja kahville. Koko päivä oltiin siis yhdessä.

Vaareille teimme taikataikinasta pojan jalanjäljet ja saivat ne kun tulivat meille kahville. :) meillä oli siis oikein mukava päivä.
 
Kahtena edellisenä isänpäivänä jotka mun mies on meidän yhteiselle isänä ollut, aloin pohjustaa perinnettä kortista jossa on neitokaisen jalanjälki. Tänä vuonna kaikki suunnitelmat meni monestakin (itsestä riippumattomasta ja jopa vähän ikävästä) syystä plörinäks enkä yksinkertaisesti ehtinyt askartelemaan sitä korttia. Oli siitä vähän kurja olo, mutta kun vietiin aamukaffet miehelle sänkyyn ja tyttö antoi hoidossa suljetun kuoren isälleen, sieltä paljastui kortti jossa oli tytön kädenjälki! Se pelasti omaa fiilistä kyllä! :)

Muuten päivä vietettiin perheen kesken, me miehen esikoisen kanssa tehtiin ruoat ja kakut, ja isi sai aina keittiöön tullessaan istua suoraan pöytään ja ruoan/ kahvin jälkeen astiat kerättiin pois. Eli ihan perus arkiasioissa huomioimista. :) Itelle oli kyllä rankka päivä!

Omalle isälle laitoin viestillä kuvan jossa tyttö pussaa mahaa (oon siis rv 30) ja sit soiteltiin jossain välissä kuulumisia. En oo varma laittoko mies omalle isälleen viestiä, ainakin sanoin että mainitsis siinä onnittelut papalle ja apellekin.
 
Edellisenä päivänä miehen keskimmäinen leipoi täytekakun ja söimme sitä. Tämä siksi että isänpäivänä ei oltu kuin aamulla ja illalla kotona.

Isänpäivänä sitten aamulla minä ja pikkuneiti herätimme miehen. Nostin pikkuneidin miehen viekkuun sänkyyn, annoin aamukahvin yöpöydälle ja lahjan & kortin miehelle käteen. (Lahjaksi annoimme ruostumatomasta teräksestä tehdyn valokuvakaiverrus-avaimenperän ja kortissa oli pikkuneidin jalkapohja painettuna).

Kun isommat tytöt (miehen aiemmat lapset) heräsivät, antoivat hekin korttinsa.

Katettiin aamiainen niin että syötiin kaikki yhtä aikaa (harvinaista nykyään kun 14-vuotiaalla on ihan oma unirytminsä......).

Päivällä mentiin ravintolaan syömään. Meidän perheen lisäksi siellä oli myös mun vanhempani, siskoni perheensä kanssa, sekä lankoni vanhemmat.
Siitä sitten mentiin keilaamaan.

Omalle isälleni annoin mukin, jossa oli valokuvia kaikista hänen lapsenlapsistaan.

Oli mukava päivä, vaikka ajamista aika paljon tulikin :)
 
Meillä oli ensimmäinen isänpäivä, neiti syntyi helmikuussa. Ennen tytön syntymää meillä oli tapana käydä kummankin vanhemmilla kylässä ja viedä kortti isälle, ainakin minä vein omalle :) Yleensä minun vanhemmilla käydään jo lauantaina kun asuvat tuossa naapurikaupungissa. Ja sunnuntaina sitten miehen vanhemmilla. Tänä vuonna herättiin neitin kanssa aamusella ja keitettiin iskälle kahvit, neiti väänsi tortunkin mutta äiti korjasi sen :p Sitten vietiin lahjat isille sänkyyn ja köllittiin siellä hetki ja sitten iskä meni juomaan kahvit. En ehtinyt leipoa mitään iskälle, tosin hän ei oikeen leipomuksista välitäkään niin olis jääny minun syötäväksi neki :) Tänä vuonnakin siis kävimme lauantaina minun vanhemmilla ja vietiin isälle/papalle neitin tekemä kädenjälkitaulu. Samanlainen vietiin myös minun vaarille eli tytön isopapalle ja vielä sunnuntaina sitten toiselle papalle. Iskän vanhemmilla sitten syötiin isolla porukalla kun oli kaikki veljekset perheineen mukana. Koko päivä vietettiin yhdessä.
 
Takaisin
Top