Kuinka aikaisin tunsit ensimmäiset liikkeet?

Ullmaij

Satasella mukana keskusteluissa
Kiinnostaa tietää millä viikolla olette aiemmissa raskauksissa tunteneet liikkeet?

Itse tunsi esikoisesta rv 18 ja se olikin jymäkkä potku suoraan virtsarakkoon, jota hän sitten käyttikin trampoliininaan niin kauan kuin pystyi. Minulla oli istukka etuseinänässä, joten sen takia ekat liikkeet tuntuikin sitten todella voimakkaina. En siis tuntenut niitä pieniä hipaisuja ensin, vaan monia tuli sitten kerralla ja kunnolla.

Tästähän ei vielä tiedä tarkkaan mihin se istukka asettuu, mutta nyt näyttäisi olevan vasemmalla takaseinänämässä kiinni. Nyt sitten jännätään montako viikkoa saa odottaa että ne liikkeet alkavat tuntua.

Jotkut ovat sanoneet tunteneensa jo rv 10 lähtien.. . Kuulostaa kyllä hieman uskomattimalta.
 
Esikoisesta rv 20 tienoilla. Nyt tuntunut haamupotkuja mut ei mitenkää voi olla oikeita kun viikkoja vasta 9.
 
Esikoisesta tunsin rv17-18 tienoilla, en muista tarkkaan. Viimeisestä oisko ollut rv 13-14.
 
Ekasta älysin jossain rv 16 että liikkuu, tokasta tosi aikaisin tyyliin just rv 12-13 hipaisuja tai jotain sellasta. Riippuu kai tosi paljon missä istukka ja miten makaa kohdussa. Mulla on kohdussa iso väliseinä niin luulen, että se vaikuttaa aika paljon. Jos jää etupuolella olevaan "kammioon" niin tuntuu tosi nopeesti kun ei oo tilaa ihan hirveesti. Toinen potki mua kylkiluihin toiselle puolelle kestona ja toisen pää oli puolestaan samassa kohdassa ihan loppuun saakka. Syntyikin sit puolinaamaa rullalla kun oli ollut vähän ahdasta...
 
Esikoista odottaessa tunsin ekat liikkeet 19.viikolla. Toivottavasti tässä raskaudessa tuntuis jo paljon aiemmin :rolleyes:
 
En muista tarkkaan miten esikoisesta mut joskus 18vkon tietämin tais olla. Nyt oon ollu tuntevinani jotain mut eipä se 100% varmaa oo..
 
17+0 tuntui ensimmäisen kerran että huomasin, istukka oli etuseinässä joten voi olla että muuten olisi aiemminkin tuntunut. Odotan jo milloin toisesta alkaa tuntua, toivottavasti aiemmin :Heartred
 
Keskimmäisestä tunsin joskus raskausviikolla 14. Kuopuksesta vähän myöhemmin, mutta sillon olikin istukka edessä.
 
Ekasta tunsin liikkeet rv 18, istukka oli tosiaan etuseinässä. Se olikin sitten jo kunnon potku jota ihan säikähdin.

En tiedä olenko tullut hulluksi vai mistä johtuu, mutta tunnen jo nyt pieniä liikkeitä. Minulla ei ole kohdun kohdalla yhtään ylimääräistä ja jopa mieheni tunsi käteensä kun sikiö pyörähti ympäri. Tiedän missä kohtaa kaveri lymyää kun meillä on se kotidoppler jonka käytöstä vatsassa asustava kaveri ei pidä alkuunkaan. Kuulen kun alkaa potkimaan ja myös tunnen sen. Joo, tämän myöntäminen tuntuu kun saisi mennä suoraan psykiatrille hakemaan apua harhaisuuteen.

Ullmaij rv 12+0
 
Siis minä tunnen varmaan jotain haamupotkuja kun nyt rv 10+5 tuntuu muljahtelua ja kuplintaa mahassa. En mitenkään usko että voisi olla jo oikeita liikkeitä mutta muistuttavat erehdyttävästi niitä ensimmäisiä kuplintoja :hilarious: esikoisestakin tunsin kyllä jo aika varhain, ehkä joskus rv 16-18 alkoi olla jo ihan selkeitä, mutta ei nyt muistaakseni näin aikaisin kuitenkaan :joyful:
 
Mullakin on "haamupotkuja", mutta ne tuntuu niin ylhäällä ettei kohdun pitäis vielä olla siellä asti. Ja vaikka sikiö ois kovin liikkuvainen niin ei kai viiden sentin mittaisella hepulla vielä hirveesti poweria pohkeista löydy :grin

Toistaiseksi menee siis suoliston piikkiin nämä hipsutukset :rolleyes:
 
Mullakin on "haamupotkuja", mutta ne tuntuu niin ylhäällä ettei kohdun pitäis vielä olla siellä asti. Ja vaikka sikiö ois kovin liikkuvainen niin ei kai viiden sentin mittaisella hepulla vielä hirveesti poweria pohkeista löydy :grin

Toistaiseksi menee siis suoliston piikkiin nämä hipsutukset :rolleyes:

Sama juttu täällä!
 
En oo huomioinut tähän asti mitään kuplimisia ja pieniä tuntemuksia, mutta tänään ultrassa kun potki kovasti niin tunsin samalla potkut ❤️ Ultraaja sanoi että voin hyvinkin tuntea kun oli hänen mielestään erityisen vilkas kaveri :)
Nyt sitten tunnustelen koko ajan josko tuntisin jotain mutten ole mitään selkeää havainnut..mutta näköjään niitä nyt sitten pikku hiljaa alkaa tuntea, vauvan liikkeitä, ihanaa ❤️
 
Oon tuntenut muutaman kerran semmoisen muljahduksen alavatsalla, niinkuin alkaisi elohiiri :) Ei suinkaan edes joka päivä.
 
Mulla myös paljon haamupotkuja ja muljumisia. Saa nähä millon tuntee varmasti. Istukka on nousemassa eteen joten voi olla että menee hetki.
 
Nyt oon varma että se on öttiänen joka mun mahassa myllää. Välillä vihlookin niin vietävästi että sanoin miehelle et jos laps on häneen tullunna niin se syntyy työkalupakki kädessä, oli sitten tyttö tai poika.

Meillä oli se lääkärineuvola tänään ja se hoitaja etsi kuumeisesti sydänääniä. Näytti jo raukka hätääntyneeltä, en kehdannut puuttua touhuun. No sanoin sitten lopulta että hän kaivautui hetki sitten vasemmalle puolelle häpyluun alle että kokeile sieltä aivan alhaalta ja suuntaa se laite sen luun alle, no siltähän ne äänet löytyi. Oli hieman epäuskoinen aluksi kun sanoin missä kaveri lymyää, mutta totesi sitten että hyvä kun autoin, hän on sairaanhoitaja oikeasti ja nyt vaihtamassa neuvolan puolelle hommiin.

Mutta tosiaan mieskin tuntee vatsan päältä kun siellä möyritään tai potkitaan. Ja se oikeasti sattuu kun hän änkeää itsensä lempi paikkaansa eli tuonne vasemmalle alas häpyluun alle pää. Ei varmaan kauaa enää mahdu sinne. :D

Ullmaij rv 15+0
 
Takaisin
Top