KSSHP Jyväskylä

Minä synnytin meidän tyttären marraskuussa2015 ja mulle jäi tosi hyvä fiilis synnytyksestä ksks:ssa. Synnytyshuoneet oli mun mielestä tosi tilavia, viihtyisiä ( olin siis päässäni ajatellut huoneen olevan ihan leikkaussalin näköinen :D) ja siellä oli kiva olla. Siellä oli isällekkin mukava nojatuoli, tosin meillä oli tuleva isä aika väsynyt, joten mä annoin sen nukkua mun sängyssä, sillä itse en siinä pystynyt olla, kun liike auttoi mua supistuksissa. Mulla oli mukava ja kannustava kätilö ja mukana oli myös kätilö opiskelija, jonka annoin tehdä kaikki tarvittavat toimenpiteet. Ja huomasimme kyllä kätilöstä, että hän on ammattitaitoinen, kun osasi hyvin arvioida tavallaan mun voimat ja tilan, että jaksoin loppuun asti synnyttää, eivätkä voimat päässeet loppumaan kesken kaiken. En tiedä olisinko pärjännyt ilman epiduraalia tai no en olis, sillä sen laittamisen jälkeen sain nukuttua 1,5 tuntia ja kerättyä voimia ponnistusvaiheeseen ja tuo uni teki kyllä terää ( en siis ollut saanut nukuttua yli 2 vuorokauteen ollenkaan). Ja aina mulle kerrottiin miksi ja mitä tehdään ja mulla oli tosi turvallinen ja luottavainen fiilis synnytyksessä. :)
 
Synnytyssalit tilavat ja toimivat, synnytysvuodeosasto (eli Naistenosasto) ahdas ja vanhanaikainen. Synnärillä oli selkeästi kiire, kätilöt olivat ammattitaitoisia, mutta eivät mitenkään erityisen sympaattisia. Me ei kylläkään keretty olemaan siellä kuin kolmisen tuntia ennen vauvan syntymää. Osastolla olisin kaivannut enemmän imetysopastusta ja ehkä myös oman jaksamisen huomiointia. Ilman että soittokelloa soitti, ei hoitajia juurikaan huoneessa käynyt. Eikä sitä sitten viitsinyt jatkuvasti rinkuttaakaa. Eli aika omissa oloissa sai kyllä olla.
 
Onko jkl:ssä mahdollista mennä synnytyksen jälkeen potilashotelliin vauvan kanssa,jotta sais isä olla myös yöt kanssamme? Ellei saa perhehuonetta jostain syystä.
 
Onko jkl:ssä mahdollista mennä synnytyksen jälkeen potilashotelliin vauvan kanssa,jotta sais isä olla myös yöt kanssamme? Ellei saa perhehuonetta jostain syystä.

Ei ole potilashotellia ja ei perhehuoneita. Tai on pari huonetta viereisessä kerrostalossa, mutta ne on muita juttuja varten olemassa..
Uudessa sairaalassa vasta perhehuoneita.
 
Joo ei tuolla ksks:ssa oo tosiaan perhehuoneita, vaan isä joutuu lähtemään yöksi pois. Harmitti ystävän puolesta aikoinaan, kun he asuivat 1,5 tunnin matkan päästä sairaalasta ja hänen mies ei saanut mistään itselle yöpaikkaa, joten hän joutui ajamaan useampana päivänä kotiin ja takaisin sairaalaan. Meillä nyt tilanne oli hyvä, kun itse synnytin aamusta, niin mies sai olla koko päivän meidän kanssa ja lähteä vasta illalla kotiin. :)
 
Takaisin
Top