Minä synnytin meidän tyttären marraskuussa2015 ja mulle jäi tosi hyvä fiilis synnytyksestä ksks:ssa. Synnytyshuoneet oli mun mielestä tosi tilavia, viihtyisiä ( olin siis päässäni ajatellut huoneen olevan ihan leikkaussalin näköinen :D) ja siellä oli kiva olla. Siellä oli isällekkin mukava nojatuoli, tosin meillä oli tuleva isä aika väsynyt, joten mä annoin sen nukkua mun sängyssä, sillä itse en siinä pystynyt olla, kun liike auttoi mua supistuksissa. Mulla oli mukava ja kannustava kätilö ja mukana oli myös kätilö opiskelija, jonka annoin tehdä kaikki tarvittavat toimenpiteet. Ja huomasimme kyllä kätilöstä, että hän on ammattitaitoinen, kun osasi hyvin arvioida tavallaan mun voimat ja tilan, että jaksoin loppuun asti synnyttää, eivätkä voimat päässeet loppumaan kesken kaiken. En tiedä olisinko pärjännyt ilman epiduraalia tai no en olis, sillä sen laittamisen jälkeen sain nukuttua 1,5 tuntia ja kerättyä voimia ponnistusvaiheeseen ja tuo uni teki kyllä terää ( en siis ollut saanut nukuttua yli 2 vuorokauteen ollenkaan). Ja aina mulle kerrottiin miksi ja mitä tehdään ja mulla oli tosi turvallinen ja luottavainen fiilis synnytyksessä. :)