Kovat nännikivut

sara79

Oman äänensä löytänyt
Hei, olen nyt rv 25 raskaana ja kovat nännikivut alkoivat jo rv12. Välillä tulee raastava kipu nänniin ( kuin raastinraudalla raastettas) ja nänni kääntyy sivulle, kipu kestää muutamia minuutteja kerrallaan ja ainoastaan lämmin kaurapussi auttaa. Nyt näyttää nänninpäät haavautuneen tosi inhottavaa. kysyin äitipolin lääkäriltä asiasta niin ei edes tutkinut sanoi ettei tiedä. Onko muilla tälläistä? Ja mikä ihme näihin auttaisi.
 
Kokeile nännivoidetta ja pidä tissit lämpimänä, miul ainaki tuntuu sellane kylmä vihlonta nänneissä, kuin jäisellä neulalla tökkis, ku meen kylmään autoon istumaan ja on liian vähän vaatetta päällä.
 
Joillekin voi tulla rintatulehdus jo raskauden aikana. Haavaumiin voidetta tai jos tihkuu jo maitoa niin puristaa sitä ja "voitelee" nännit sillä.

Mulla on välillä tosi kipeä oikea nänni/rinta. Maitoa tihkuu ja välillä pakkautuu. On pakko esim suihkussa puristaa maitoa pois. Lämmin rinta on helpompi käsitellä.
 
Mulla muuten oli nännit kipeänä ihan alusta asti, ennen kun edes plussasin, nyt vasta muistin kun luin tätä. Mut nyt ei ole ollut kyllä pariin kuukauteen mitään sellaista. Kamala kutina niihin kyllä välillä iskee. Onko sara79:llä helpottanut?
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa sellasia viiltäviä kiputuntemuksia nänneihin. Ihan, ku olis terävällä neulalla pistetty rintoihin. Mulla sitä kesti ehkä parin kuukauden ajan, kunnes helpotti.
Tässä raskaudessa taas imetys alko tehdä niin kipeetä, et jouduin lopulta pari viikkoa sitten lopettamaan imetyksen :sad001
 
Moi elokuisista! Mulla on myös kamalia raastavia kipuja nänneissä aina kun ne kovettuu syystä tai toisesta. Kuukauden verran suunnilleen nyt ollut (21+0). Olen yrittänyt rasvata Bepanthenilla, mutta ei se oikein tunnu auttavan. Tuntuu että nuo olisi ehkä jotain kasvukipuja, koska nännit ovat selkeästi kasvaneet ja kipu tuntuu enemmänkin nännin sisällä kuin päällä.

Alkuraskaudesta mulla aristi rinnat kosketuksesta, mutta se ei ollut lähellekään näin pahaa. Nyt rinnat ei ole muuten kipeät, mutta kovettuneina sattuu ja paljon.
 
Miul nännikipu oliki ilmeisesti oire siitä et alko tihkuu maitoo parin päivän päästä kovista viiltokivuista.
 
Onko se kans yleistä että ei ollenkaan ala tihkua maitoa ennen kuin lapsi syntyy? Vai viittaako se sit siihen että maitotuotanto ois vähäistä, tietääkö joku.
 
Joo miula kans se maidon tihkuminen loppu ihan yhtä nopeesti ku alkoki, parina päivänä tuli ja se oli siinä.
 
Täälläkin alkoi tänään tuleen maitoa.
Seisoskelin messuilla ja mietin et ei oo todellista ku tunsin sen et alkaa nouseen...äkkiä vessaan ja paperia liiveihin et ei läpi tuu ku olin siis töissä siellä messuilla :)
 
En mä oo ainakaan tihkunu ekassa raskaudessa ollenkaan ja imetin esikoista vielä hetki sitten. Hällä siis ikää 1,5 vuotta. Hyvin siis maito riitti, vaikkei raskausaikana ollu maidosta tietoakaan :)
 
Mulla liittyy kans tässä vaiheessa raskautta (viikkoja 28 täynnä) tohon tihkumiseen. Välissä olivat ihan oireettomat. Nyt kutiavat, kuumottavat ja kipuilevat aina välilä ja sit alkaa 12h sisällä tihkuu, mut siis tosi olemattomia määriä, jos edes voi tipoiksi kutsua :D
 
Takaisin
Top