Kovat kivut, mutta ei vuotoa. Raskaanako?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vierailija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
V

vierailija

Vieras
Hei!

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta kuin minulla nyt.. :sad001
Kuukautiset olleet viimeksi joulukuun lopulla, kierto ollut aina sekava, mutta ei yleensä ole kuitenkaan kokonaan jäänyt pois.
Liekö sitten vaan joku höiriö ollut kun menkkoja ei ole tullut aikaisemmin.
Nyt kuitenkin viimeiset kolme päivää olen kärsinyt melko kovista kivuista, välillä ihan alkaa heikottaa kun tuntuu niin pahalta. Kivut vastaavat menkkakipuja, mutta ovat kyllä pahemmat. Kovia vihlaisuja, varsinkin kun nousee nopeasti liikkeelle tuntuu tosi kurjalta. Kipu sijoittuu alavatsaan, kohdun seudulle?
Tästä huolimatta kuitenkaan menkkoja ei näy eikä kuulu. Nännejä aristaa, sekä myös rintoja, jotka eivät yleensä arista menkkojen aikaan. Mistä mahtaa olla kyse :sad001

Raskaustesti lienee helpoin tapa varmistaa, oletko raskaana. :) Jos se on nega, suuntaisin itse varmaankin lääkäriin päin..

Testin ajattelinkin tehdä parin päivän sisällä, jos alkaa vaikuttamaan siltä ettei menkkoja kuulu.
Lähinnä tahtoisin vain tietää onko kellään samanlaista kokemusta?

Et sitten ole ajatellut tehdä testiä aiemmin? Jos olisit tullut joulukuussa raskaaksi, olisit jo toisella kolmanneksella ja tärkeä ultra olisi jäänyt välistä. Miksi vielä odottaa pari päivää jos olet odottanut jo pari kuukautta? Suosittelen tekemään testin pikimmiten.

Jos kärsit kovista kivuista, kohdunulkoinen raskaus on mahdollinen. Kannattaa nopeasti ottaa selville mistä kivut johtuu, kohdunulkoinen voi aiheuttaa isojakin vaurioita. Kuitenkin yleensä (ei aina) se näkyy tavallisessa raskaustestissä.

Veikkaan että olisit about 7-10 raskausviikolla nyt jos raskaana. Hae testi :)

Kiitos kaikille vastauksista.. :Heartpink

Menkat olleet siis viimeksi ajalla 27.12-31.12, jonka jälkeen ei ole ollut.
Ja en siis todellakaan usko että olisin kauan aikaa ollut jo raskaana, kun nämä kivut alkaneet vasta kolme päivää sitten, eikä sitä ennen ole ollut mitään oireita mikä voisi viitata raskauteen. :bored:
Voihan toki olla että menkat siellä vaan yrittää alkaa josta kovat kivut johtuu? Jos ei testi huomenna näytä plussaa eikä menkat ala, niin ei auta varmaan muu kun suunnata lääkäriin. :sad001

Jännää vain kun tämä alavatsa kipu tuntuu melkein kokoajan, välillä kovempana välillä taas ei, ja vastaa kyllä menkkakipuja. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.. :sad001

Ensin kannattaa tehdä raskaustesti, mutta jos se on negatiivinen, niin ettei voisi olla kohtutulehdus? Mulla oli aivan yllättäen kohtutulehdus, jossa kipu alkoi menkkamaisena jomotteluna, mutta voimistui kokoajan. Kärvistelin monta päivää kivun kanssa kun arvelin sen kertovan tulevista menkoista. Mutta vihdoin lääkäriin mennessä, epäili gynekologi kohtutulehdusta joka se ilmeisesti olikin, kun heti 3 antibiootin ottamisen jälkeen oireet helpottivat. Kuulema kohtutulehdus hedelmällisessä iässä olevilla naisilla on hyvin yleinen, vaikken itse tai kukaan kaverikaan ole koskaan kuullut, että voisi tulla ihan tuosta noin vaan.

Joko olet raskaustestin tehnyt?

Myös kysta voi oireilla noin, jos on esimerkiksi puhkeamassa munasarjoissa. Se on vaaraton, mutta hyvin kivulias. Itselläni noita tulee endometrioosin takia ja kuulostavat hyvin samalta kuin sinun oireesi, ja joskus kysta tekee sen, että kierto pitkittyy. Siinä ilmeisesti ovulaatio jää tapahtumatta ja joku munarakkula kasvaa ja kasvaa ja vasta kun se puhkeaa, parin viikon päästä sitten tulee vuoto.

Joka tapauksessa käyhän lääkärissä, mielellään suoraan gynekologille. Jos on tulehdus, niin pitäähän se pois hoitaa. Kystankin voi puhkaista, jos on tarvetta. Tai jos olet raskaana ja kyseessä kohdunulkoinen raskaus, vaatii se välitöntä hoitoa. Eli lääkäriin mars mars, älä vain jää odottamaan.

Mäkin kehoitan olemaan yhteydessä lääkäriin, vaikka ei heti nyt tuntuisikaan siltä, mutta parempi mennä ns. varmuuden vuoksi kuin niin, että jotai tosi ikävää on jo sattunut.
Mulla takana tammikuun alussa keskenmeno ja se alkoi kovilla toispuolisilla kivuilla, kivut veti hartiaan saakka. Vuotoa ei kuulunut, testit haamuili ja näytteli negaa. Menin sitten oudon vuodon ja kipujen vuoksi sairaalaan ja sieltä suoraan päivystyksellisellä lähetteellä naistentautienpolille synnärin viereen, kun oli vahva kohdun ulkoisen epäilys. Keskenmeno oli dg. ja todennäköisesti kohdun ulkoinen raskaus, hormonit laskusuunnassa ja vatsaontelossa verta. Kotiseuranta kuitenkin, koska hcg lähti laskuun nätisti, hb hyvä sekä olin selväjärkinen, kivut alkoi viikkojen kuluessa hälventyä. Hoitui itsekseen siis kohdallani pois, eikä tmp. tarvittu, mutta olin siltikin sellaisessa läheltä piti- tilanteessa, että jatkossa varmasti menen heti kun näitä oireita alkaa esiintymään, enkä odottele viikko tolkulla jospa helpottaisi. Mulla tuosta jäi muistoksi kohdun taakse vääntynyt munasarja, mutta toimia sen pitäisi vielä.
Tarkoitus ei ole pelotella, mutta herätellä huomaamaan, että vain hoitoon hakeutumalla voidaan sulkea pois vakavimmat. :)
Tsemppiä, toivottavasti saat asian kuntoon!

Takaisin